Από «κόσκινο» οι έλεγχοι των Μικτών Κλιμακίων στους ελληνικούς δρόμους - Ποια οχήματα αφορά
Τα στοιχεία των ελέγχων που έχουν πραγματοποιήσει τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου ζητά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την διετία 2021 – 2022.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου θα πρέπει να αναλαμβάνουν δράση τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο και να ελέγχουν επιβατικά αυτοκίνητα τα οποία διαθέτουν πάνω από 8 θέσεις, επαγγελματικά οχήματα άνω των 3,5 τόνων, ρυμουλκούμενα οχήματα όπως επίσης και τροχοφόρους ελκυστήρες συγκεκριμένης κατηγορίας που κινούνται με ταχύτητα άνω των 40 χλμ./ώρα.
Στα στοιχεία που ζητά το αρμόδιο υπουργείο περιλαμβάνονται ο αριθμός των οχημάτων που ελέγχθηκαν, η κατηγορία των οχημάτων, το κράτος στο οποίο έχει ταξινομηθεί το όχημα ενώ σε περίπτωση διεξοδικότερου ελέγχου απαιτούνται τα πεδία που ελέγχθηκαν και τα σημεία που εντοπίστηκαν προβληματικά.
BUY NOW
Σε περίπτωση που δεν έχουν πραγματοποιηθεί έλεγχοι το Υπουργείο απαιτεί να αποσταλλούν οι λόγοι που δεν συγκροτήθηκαν τα μικτά κλιμάκια ελέγχων.
Ειδικότερα η εγκύκλιος αναγράφει ότι: «Αποστολή στοιχείων οδικών τεχνικών ελέγχων – επιθεωρήσεων επαγγελματικών οχημάτων της διετίας 2021–2022, από τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου (Μ.Κ.Ε), του άρθρου 1, του ν. 3446/2006 (Α΄ 49).
Η με αρ. πρωτ. οικ. 39804/2812/01-06-2017 κ.υ.α. «Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία 2014/47/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 3ης Απριλίου 2014 σχετικά με την τεχνική οδική επιθεώρηση της καλής τεχνικής κατάστασης των οχημάτων επαγγελματικής χρήσεως που κυκλοφορούν στην Ένωση και την κατάργηση της Οδηγίας 2000/30/ΕΚ» (Β΄ 2918).
1. Το Τμήμα Εποπτείας Τεχνικών Ελέγχων Οχημάτων, της Διεύθυνσης Εποπτείας και Ελέγχου, είναι η αρμόδια αρχή για τη διαχείριση του συστήματος οδικών τεχνικών επιθεωρήσεων στη Χώρα μας, έχοντας ως αποκλειστική αρμοδιότητα την άσκηση κεντρικής εποπτείας του συστήματος οδικών τεχνικών επιθεωρήσεων των οχημάτων, καθώς και τη συγκέντρωση, επεξεργασία και αποστολή των εν θέματι στοιχείων και των στατιστικών δεδομένων των ελέγχων αυτών, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
2. Οι ανωτέρω οδικοί τεχνικοί έλεγχοι – επιθεωρήσεις διενεργούνται από τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου (Μ.Κ.Ε), του άρθρου 1, του ν. 3446/2006 (Α΄ 49) τα οποία, σύμφωνα με το άρθρο 19 της παραπάνω σχετικής κοινής υπουργικής απόφασης, όπως ισχύει, αναλαμβάνουν τουλάχιστον δύο (2) φορές το χρόνο συντονισμένους οδικούς τεχνικούς ελέγχους στα κάτωθι μηχανοκίνητα οχήματα που κινούνται εντός των διοικητικών τους ορίων:
α. σε μηχανοκίνητα οχήματα των κατηγοριών Μ2 και Μ3, που είναι σχεδιασμένα και κατασκευασμένα πρωτίστως για τη μεταφορά προσώπων και των αποσκευών τους, τα οποία διαθέτουν περισσότερες από οκτώ θέσεις καθημένων, εκτός της θέσης του οδηγού,
β. σε μηχανοκίνητα οχήματα των κατηγοριών Ν2 και Ν3, που είναι σχεδιασμένα και κατασκευασμένα πρωτίστως για τη μεταφορά εμπορευμάτων με μέγιστη μάζα που υπερβαίνει τους 3,5 τόνους,
γ. σε ρυμουλκούμενα των κατηγοριών Ο3 και Ο4, που είναι σχεδιασμένα και κατασκευασμένα για τη μεταφορά εμπορευμάτων ή ατόμων ή για την εξυπηρέτηση προσώπων, με μέγιστη μάζα που υπερβαίνει τους 3,5 τόνους και,
δ. σε τροχοφόρους ελκυστήρες κατηγορίας Τ5, που είναι σχεδιασμένοι να κινούνται με μέγιστη ταχύτητα άνω των 40 km/h και η χρήση των οποίων πραγματοποιείται κυρίως στο δημόσιο οδικό δίκτυο για την οδική μεταφορά εμπορευμάτων.
Σε συνέχεια των ανωτέρω αναφερθέντων, στην παρ. 1, του άρθρου 20 (Κοινοποίηση πληροφοριών στην Επιτροπή) της παραπάνω σχετικής κοινής υπουργικής απόφασης, όπως ισχύει, ορίζεται ότι, πριν από τις 31 Μαρτίου 2021 και πριν από τις 31 Μαρτίου ανά διετή περίοδο στη συνέχεια, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κοινοποιεί στην Επιτροπή, με ηλεκτρονικά μέσα, τα δεδομένα που συνέλεξε τα δύο προηγούμενα ημερολογιακά έτη για τα οχήματα που ελέγχθηκαν στη χώρα μας. Τα δεδομένα αυτά περιλαμβάνουν:
α. τον αριθμό των οχημάτων που ελέγχθηκαν,
β. την κατηγορία των οχημάτων που ελέγχθηκαν,
γ. το κράτος στο οποίο έχει ταξινομηθεί το όχημα και,
δ. σε περίπτωση διεξοδικότερων ελέγχων, τα πεδία που ελέγχθηκαν και τα σημεία που δεν πληρούν τις απαιτήσεις, σύμφωνα με το παράρτημα IV, σημείο 10 της παραπάνω (α) σχετικής κ.υ.α, όπως ισχύει.
Ως εκ τούτου, με σκοπό την τήρηση την ανωτέρω υποχρέωσης της Χώρας μας έναντι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, παρακαλούμε όπως υποβάλλετε ηλεκτρονικά στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της Διεύθυνσης Εποπτείας και Ελέγχου (dee@yme.gov.gr), το τυποποιημένο έντυπο έκθεσης του Παραρτήματος V της παραπάνω σχετικής κοινής υπουργικής απόφασης, συμπληρωμένο με τα στοιχεία των οδικών τεχνικών ελέγχων – επιθεωρήσεων επαγγελματικών οχημάτων που διενεργήθηκαν εντός των διοικητικών σας ορίων κατά τη διάρκεια του πρώτου (1ου) και του δεύτερου (2ου) εξαμήνου για τα έτη 2021 και 2022, από τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου (Μ.Κ.Ε), του άρθρου 1, του ν. 3446/2006 (Α΄ 49) και σε περίπτωση διεξοδικότερων ελέγχων, τα πεδία που ελέγχθηκαν και τα σημεία που δεν πληρούν τις απαιτήσεις, σύμφωνα με το Παράρτημα IV, σημείο 10, της προαναφερόμενης σχετικής κ.υ.α.
Σε περίπτωση που δεν διενεργήθηκαν οδικοί τεχνικοί έλεγχοι – επιθεωρήσεις σε επαγγελματικά μηχανοκίνητα οχήματα από τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου (Μ.Κ.Ε), είτε κατά τη διάρκεια ενός ή/και περισσοτέρων εξαμήνων κατά τη διετία 2019 – 2020, παρακαλούμε όπως αποστείλετε ηλεκτρονικά στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της Διεύθυνσης Εποπτείας και Ελέγχου (dee@yme.gov.gr), σχετική ενημέρωση όσον αφορά στους λόγους που κατέστησαν αδύνατη τη συγκρότηση και λειτουργία των υπόψη ελεγκτικών περιφερειακών οργάνων.»