Από Λαμία σε Πάτρα σε 1,5 ώρα -Προχωράει ο νέος αυτοκινητόδρομος που αλλάζει την Κεντρική Ελλάδα

αυτοκινητόδρομος

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, επισκέφθηκε τα εργοτάξια του Μπράλος-Άμφισσα, ενός υπό κατασκευή τμήματος του «Διαγώνιου Οδικού Άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο».

Το καλοκαίρι του 2027 θα ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας Μπράλος-Άμφισσα, σύμφωνα με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, ο οποίος την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου επισκέφτηκε τα εργοτάξια του έργου.

Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα η πορεία των εργασιών, παρά τα εμπόδια, εξελίσσεται ικανοποιητικά και θα επιταχυνθεί το επόμενο χρονικό διάστημα, αφού έχουν αντιμετωπιστεί, σχεδόν, όλες οι υφιστάμενες δυσκολίες.

Μπράλος-Άμφισσα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το κυρίως τμήμα του έργου, συνολικού μήκους 24 χλμ., διακρίνεται στα υποτμήματα: «Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς» και «Ισόπεδος Κόμβος Μεταλλεία Βωξίτη – Άμφισσα». Στο έργο περιλαμβάνεται η κατασκευή 2 σηράγγων, μήκους περίπου 2.150 μέτρων και 2.460 μέτρων αντίστοιχα, 7 γεφυρών και 6 ισόπεδων κόμβων.

Σύμφωνα με την ενημέρωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στην παρούσα φάση έχει υποβληθεί το σύνολο των μελετών του έργου και ολοκληρώνεται ο έλεγχος και η έγκριση αυτών, ενώ, παράλληλα, εκτελούνται χωματουργικές εργασίες σε τμήματα αυτού και έχουν κατασκευαστεί οδοί πρόσβασης προς τα τεχνικά του έργου και τα στόμια εισόδου και εξόδου των σηράγγων.

Επιπλέον, έχει προχωρήσει η κατασκευή ορισμένων γεφυρών, μετά την έγκριση των σχετικών μελετών, καθώς και οι προπαρασκευαστικές εργασίες για την κατασκευή των στομίων εισόδου των σηράγγων. Για τις ιδιωτικές εκτάσεις, η διαδικασία των απαλλοτριώσεων βρίσκεται σε εξέλιξη.

Εκτιμάται ότι σήμερα εχει απορροφηθεί το 15% του οικονομικού αντικειμένου του έργου.

Μπράλος-Άμφισσα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης, κατασκευάζεται το τμήμα: Τέλος Παράκαμψης  Γραβιάς – Ισόπεδος Κόμβος Μεταλλείων Βωξίτη, μήκους περίπου 4 χλμ., το οποίο αποτελεί αντικείμενο άλλης εργολαβίας. Το συγκεκριμένο τμήμα του έργου εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2025, με την πρόοδο υλοποίησης να είναι, σήμερα, στο 20%.

Μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί οι μελέτες του έργου στο σύνολό τους, εκτελούνται πρόδρομες χωματουργικές εργασίες και κατασκευάζονται τεχνικά έργα και τοίχοι αντιστήριξης.

Η διαδικασία συντέλεσης των απαλλοτριώσεων βρίσκεται σε εξέλιξη και αναμένεται η παρακατάθεση στους δικαιούχους.

Διαγώνιος Οδικός Άξονας «Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο»

Θυμίζουμε ότι ο οδικός άξονας Μπράλος-Άμφισσα, μήκους 31 χλμ., αποτελεί τμήμα του Διαγώνιου Οδικού Άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο, δηλαδή το συνδετήριου άξονα μεταξύ των αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και Ιονίας Οδού.

O διαγώνιος άξονας είναι μέρος του διεθνούς οδικού δικτύου Ε65, συνδέει το Αιγαίο με το Ιόνιο Πέλαγος και εξυπηρετεί πλήθος διατοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας, με αυξημένη οδική ασφάλεια και ταχύτητα.

Με την ολοκλήρωση του διαγώνιου οδικού άξονα, Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο η απόσταση των 185 χλμ. μεταξύ Λαμίας και Πάτρας που διανύεται σε περισσότερες από 3 ώρες θα μειωθεί στα 160 χλμ. και ο χρόνος ταξιδιού θα «πέσει» στη 1,5 ώρα.

Πέρα από το Μπράλος-Άμφισσα, ο Διαγώνιος Άξονας περιλαμβάνει επίσης τα τμήματα Αμφισσα-Ιτέα, Ιτέα-Άγιος Νικόλαος, και Άγιος-Νικόλαος-Αντίρριο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ