Γιατί πρέπει να αποφεύγεις τα λευκά φορτηγά στο δρόμο -Πού στήνουν μπλόκα, ποιους οδηγούς κυνηγούν
Έναν ευφάνταστο τρόπο επιστράτευσαν οι αρμόδιες αρχές ώστε να “πιάνουν” τους παραβάτες χωρίς να γίνονται αντιληπτοί.
Οι παραβιάσεις του Κ.Ο.Κ. είναι στην ημερήσια διάταξη αρκετών οδηγών, ακόμα κι αν μιλάμε για λιγότερο “σοβαρά” παραπτώματα. Οι αρμόδιοι φορείς, για να μπορέσουν να μετριάσουν το φαινόμενο και να κάνουν πιο ασφαλείς τους δρόμους, προχωρούν συχνά σε ημερίδες και εκπαιδευτικά σεμινάρια, ενώ ταυτόχρονα αυστηροποιούν όλο και περισσότερο τους νόμους και τα πρόστιμα, και εντείνουν τους ελέγχους για να συνετίσουν τους παραβάτες.
Παρόλα αυτά, πολλοί οδηγοί συνεχίζουν να αδιαφορούν για τον Κ.Ο.Κ. και “μεταμορφώνονται” σε νομοταγείς μόνο στα σημεία που γνωρίζουν ότι υπάρχει αστυνομικό μπλόκο ή κάμερες ταχύτητας.
BUY NOW
Η Τροχαία, γνωρίζοντας το συγκεκριμένο φαινόμενο, επιστράτευσε μια ασυνήθιστη μέθοδο που δύσκολα μπορεί κάποιος να αναγνωρίσει εύκολα.
Πρόκειται για καμουφλαρισμένα φορτηγά, μεσαίου μεγέθους και λευκού χρώματος, που “σαρώνουν” τους αυτοκινητόδρομους κι όχι μόνο, καταγράφοντας παραβάσεις και στέλνοντας τους παραβάτες κατευθείαν στην τσιμπίδα του νόμου!
Το συγκεκριμένο μέτρο εφαρμόζεται στην Ισπανία και παρόλο που η Τροχαία έχει διαψεύσει στο παρελθόν την ύπαρξη τέτοιων οχημάτων, επίσημες πηγές επιβεβαιώνουν ότι τα καμουφλαρισμένα φορτηγά όχι μόνο υπάρχουν, αλλά πρωταγωνιστούν στους ελέγχους.
Μάλιστα είναι τόσο καλά καμουφλαρισμένα, που δύσκολα μπορεί κάποιος να καταλάβει αν το λευκό φορτηγό που είναι δίπλα του είναι της αστυνομίας, αφού δεν έχει διακριτικά, ενώ οι φάροι βρίσκονται εντός της καμπίνας και ενεργοποιούνται μόνο όταν χρειαστεί. Η αναγνώριση τους γίνεται ακόμα πιο είναι δύσκολη λόγω του γεγονός ότι δεν είναι συγκεκριμένης μάρκας, με την Τροχαία να έχει στη διάθεση της Mercedes, Renault και Iveco.
Ακόμα και οι αστυνομικοί που τα οδηγούν, παρόλο που φοράνε πάντα τη στολή τους, λόγω της υπερυψωμένης καμπίνας των φορτηγών, είναι αδύνατο να γίνουν αντιληπτοί από τους οδηγούς, μέχρι τουλάχιστον να κατέβουν από αυτό. Εξάλλου, αυτή η υψηλή θέση τους δίνει τη δυνατότητα για πλήρη εποπτεία του δρόμου και για να μπορούν να εντοπίζουν εύκολα τους παραβάτες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα καμουφλαρισμένα φορτηγά δεν διαθέτουν ραντάρ ταχύτητας, στοχεύοντας κυρίως σε παραβάσεις όπως η χρήση κινητού τηλεφώνου, η μη χρήση ζώνης ασφαλείας, η παραβίαση STOP ή κόκκινου σηματοδότη και η παραβίαση της διπλής διαχωριστικής γραμμής.
Το πιο σημαντικό είναι ότι η αποστολή των καμουφλαρισμένων φορτηγών δεν είναι να σταματήσουν τα οχήματα. Αυτό το αναλαμβάνει ένα συμβατικό περιπολικό που βρίσκεται συνήθως ένα χιλιόμετρο μπροστά από το βαρύ όχημα. Επεμβαίνουν μόνο αν το αδίκημα είναι τόσο εξόφθαλμο και σοβαρό, όπου θα πρέπει να το αντιμετωπίσουν άμεσα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, μέχρι στιγμής, τα καμουφλαρισμένα φορτηγά επιχειρούν μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας και για το πολύ δύο ώρες, συχνάζοντας σε αυτοκινητόδρομους και μεγάλους επαρχιακούς δρόμους.
Λέτε να το δούμε και στην Ελλάδα το συγκεκριμένο μέτρο;
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ