Τέλος μετά από 12 χρόνια το Volkswagen Up!

Volkswagen Up!

Το mini πόλης Volkswagen Up! έφτασε στο τέλος της διαδρομής του μετά από 12 χρόνια, και δεν θα αντικατασταθεί. Έτσι, για λίγο καιρό πλέον το Polo θα είναι το μικρότερο μοντέλο του Wolfsburg.

Προς το παρόν δεν είναι γνωστό αν το εργοστάσιο της Volkswagen στη Μπρατισλάβα, όπου κατασκευαζόταν το Up!, παρήγαγε το τελευταίο του αντίτυπο. Όμως το εργοστάσιο της Βρετανίας σταμάτησε να δέχεται παραγγελίες για αυτό, και έχουν απομείνει μόνο τα τελευταία αντίτυπα του αποθέματος προς πώληση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Up βγήκε στην αγορά το 2011, ως μέρος της τριπλέτας New Small Family (NSF) του γερμανικού ομίλου, μαζί με το Skoda Citigo και το SEAT Mii. Ήταν ο διάδοχος του Volkswagen Fox, και ένα από τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα της αγοράς, με αρχική τιμή στη χώρα μας κάτω από τις 10 χιλιάδες ευρώ για τη βασική του έκδοση.

Σε αυτά τα 12 χρόνια η VW το προσέφερε με πολλές και διαφορετικές επιλογές κινητήρων. Αρχικά είναι το τρικύλινδρο μοτερ 1.0 λίτρου που παρήγαγε είτε 59 είτε 74 ίππους. Το facelift του 2016 έφερε περισσότερη ισχύ μαζί με τις μικρές αισθητικές παρεμβάσεις, με την Turbo εκδοχή του ίδιου κινητήρα - που πλέον έφτανε στους 89 hp.

Το ηλεκτρικό e-Up! έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 2014, με μπαταρία χωρητικότητας 18,7 kWh που του χάριζε αυτονομία σχεδόν 160 χιλιομέτρων. Το 2019 εμπλουτίστηκε και με την επιλογή μεγαλύτερης μπαταρίας, μεγέθους 32,2 kWh, που αύξανε την αυτονομία στα 270 χιλιόμετρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πριν από εννέα μήνες, τον Ιανουάριο του 2023, η Volkswagen είχε προχωρήσει στην κατάργηση από τη γκάμα της του Up! GTI, που είχε παρουσιαστεί το 2018 και απέδιδε 113 ίππους, με σπορτίφ αισθητικές προσθήκες και μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Τώρα φαίνεται πως φτάνει στο τέλος του και το ίδιο το Up, τρία χρόνια μετά το Seat Mii και δύο μετά το Skoda Citigo.

Το Polo τώρα, που είναι πια το μικρότερο Volkswagen στη γκάμα της εταιρείας, δεν φαίνεται πως θα παραμείνει για πολύ ακόμα στην αγορά. Αιτία είναι η αυστηροποίηση των προδιαγραφών ρύπων με τη νόρμα Euro 7 - ενώ ο Thomas Schafer άφησε να εννοηθεί ότι θα αντικατασταθεί από ένα νέο ηλεκτρικό πόλης, που πιθανότατα θα είναι το ID.2.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσο για το Up!, ούτε και αυτό θα έχει θερμικό διάδοχο, αλλά τη θέση του στην κατηγορία θα πάρει το ηλεκτρικό mini πόλης ID.1 - που αναμένεται μέσα στην προσεχή πενταετία με τιμή που φημολογείται πως θα ξεκινά από τις 17.000 ευρώ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ