Η πέμπτη γενιά του ιαπωνικού off-road παρουσιάστηκε σήμερα, με ρετρό εμφάνιση που παραπέμπει στο κλασσικό BJ, βασισμένη στη νέα αρχιτεεκτονική TGNA-F της Toyota, και με mild-hybrid diesel μονάδα ισχύος.
Μετά από μιάμιση δεκαετία σταδιοδρομίας της τέταρτης γενιάς του Toyota Land Cruiser, και περισσότερες από επτά δεκαετίες από την πρώτη του γενιά, το εμβληματικό 4x4 της Toyota εκσυγχρονίστηκε και ανασχεδιάστηκε ολοκληρωτικά στην ολοκαίνουρια γενιά του - που έχει τον κωδικό J250.
Θυμίζουμε ότι το νέο Land Cruiser συνυπάρχει με το μεγαλύτερο, και πολύ ακριβότερο, Land Cruiser 300 που παρουσιάστηκε πέρσι. Το πρώτο, μήκους 4,92 μέτρων και ύψους 1,98 μ., υιοθέτησε πλέον τη σύγχρονη αρχιτεκτονική TNGA-F της Toyota (πλατφόρμα GA-K) που διαθέτει και το LC300, όπως και το νέο Lexus GX, και το κάνει 30% πιο άκαμπτο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.
BUY NOW
Ο αρχικός κινητήρας του νέου Land Cruiser J250 στην Ευρώπη θα είναι πετρελαίου, χωρητικότητας 2.8 λίτρων με απόδοση 204 ίππων - αλλά το 2025 αναμένεται και η mild-hybrid 48V έκδοσή του με το ίδιο μοτέρ. Τη μετάδοση της ισχύος αναλαμβάνει το αυτόματο κιβώτιο Direct Shift οκτώ σχέσεων. Στις ΗΠΑ, ωστόσο, υφίσταται και υβριδική έκδοση με μοτέρ 2.4 Turbo βενζίνης και απόδοση 326 ίππων.
Το σύστημα μετάδοσης συμπληρώνεται με τετρακίνηση σε όλες τις εκδόσεις, με ηλεκτρονικό κεντρικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και μπλοκέ πίσω διαφορικό. Μια από τις καινοτομίες εδώ είναι το σύστημα SDM, για την αποσύνδεση -από έκα κουμπί στο ταμπλό- της εμπρός αντιστρεπτικής δοκού για ακριβέστερη εκτός δρόμου αίσθηση.
Για την περαιτέρω προσαρμογή του νέου Land Cruiser στο εκτός δρόμου τερέν, παρεμβαίνει το σύστημα Multi-Terrain Select ώστε να εξασφαλίζεται η βέλτιση πρόσφυση σε κάθε περίσταση - όπως λάσπη, άμμο ή βραχώδες έδαφος. Επιπλέον, για την off-road οδήγηση στην κεντρική οθόνη -που αναλόγως της έκδοσης έχει διάσταση 8,0'' ή 12,3''- προβάλλεται η εικόνα γύρω και κάτω από το δάπεδο από την κάμερα του συστήματος Multi-Terrain Monitor (στις κορυφαίες εκδόσεις).
Στην οδήγηση μακριά από την άσφαλτο συμβάλλει φυσικά το ύψος 22 εκατοστών του δαπέδου από το έδαφος, οι μεγάλες γωνίες πρόσβασης-διαφυγής, ο αυτόματος έλεγχος γκαζιού-φρένου που επιτρέπει στον οδηγό να εστιάζει στο χειρισμό του τιμονιού για να αποφεύγει εμπόδια, αλλά και το Downhill Assist Control για την υποβοήθηση της πρόσφυσης σε κατηφόρες.
Φυσικά, όλες οι εκδόσεις του νέου Land Cruiser έχουν ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης όπως Adaptive Cruise Control, Lane Centering και Departure, αυτόματη ενεργοποίηση των φρένων σε περίπτωση ανάγκης και blind spot monitoring. Στην Ευρώπη θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία από τον Οκτώβριο, και οι πρώτες παραδόσεις θα ξεκινήσουν μέσα στο 2024.