Αποκάλυψη για το εκθαμβωτικό πρωτότυπο Alpine Alpenglow Hy6 που καίει υδρογόνο

Alpine Alpenglow Hy6

Το Alpine Alpenglow Hy6 είναι ένα supercar που κόβει την ανάσα με την εμφάνισή του, αλλά όχι με τους ρύπους του: ο V6 κινητήρας του φέρνει την επανάσταση καίγοντας απευθείας υδρογόνο, και αποδίδοντας 740 ίππους.

Το κομψοτέχνημα της Alpine έκανε την πρεμιέρα του στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού και, όπως γίνεται σαφές, έχει τις ρίζες του στους αγώνες. Προς το παρόν είναι μόνο ένα πρωτότυπο, αλλά και μαζί ένα “εργαστήριο” εξέλιξης της τεχνολογίας καύσης υδρογόνου απευθείας στους θαλάμους καύσης ενός κλασσικού θερμικού κινητήρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κινητήρας, στην προκειμένη περίπτωση, είναι ένας twin-turbo V6 με χωρητικότητα 3.5 λίτρων, που αποδίδει πρωτοφανή ισχύ 740 ίππων και φτάνει το Alpine Alpenglow Hy6 σε τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 320 km/h.

Σχεδιασμένο υπό την ηγεσία του Antony Villain, το χαμηλού προφίλ coupe αμάξωμά του έχει μήκος 5,20 μέτρων, πλάτος 2,10 μ. και ύψος μόλις 1,14 μ., είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα βαμμένο στην απόχρωση Specula Blue. Το σασί του επίσης είναι ανθρακονημάτινο, βάσει των κανονισμών της κατηγορίας LMP3 των αγώνων αντοχής.

Αποτελεί μετεξέλιξη των προηγούμενων πρωτοτύπων Alpenglow και Alpenglow Hy4, και ένα από τα πιο εντυπωσιακά και σημαντικά του σχεδιαστικά στοιχεία είναι η γυάλινη επιφάνεια στην ουρά που αποκαλύπτει σε όλη του τη δόξα και αφήνει σε κοινή θέα τον κινητήρα V6, πλαισιωμένο από δύο αεραγωγούς για την ψύξη του λιπαντικού του σειριακού κιβωτίου ταχυτήτων Xtrac 6 σχέσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπλέον, δύο εγκοπές του αμαξώματος συμβάλλουν στην ψύξη του κινητήρα, ενώ τα υπόλοιπα εκθαμβωτικά σχεδιαστικά στοιχεία είναι η διαφανής πίσω πτέρυγα, ο μεγάλος διαχύτης, το πτερύγιο τύπου καρχαρία στη ράχη του αμαξώματος και οι εξατμίσεις Inconel που είναι ενσωματωμένες στα πίσω φώτα, και εκπέμπουν μονάχα υδρατμούς.

Οι πόρτες του Alpenglow Hy6 ανοίγουν σε στιλ «πεταλούδας». Το εσωτερικό δεν το έχουμε δει ακόμα, αλλά μία από τις καινοτομίες του -σύμφωνα με την Alpine- είναι τα αγωνιστικά καθίσματα με επένδυση από ύφασμα που αλλάζει χρώμα από μεταλλικό σε μπλε, ανάλογα με το φως.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην κάτοψη του αυτοκινήτου μπορούμε να δούμε ένα τριγωνικό σχήμα στην άνω επιφάνεια του ταμπλό, που παραπέμπει στο σήμα των Άλπεων της γαλλικής εταιρείας και επιτελεί διάφορες οπτικές λειτουργίες για τον οδηγό. Το ταμπλό αποτελείται από μια σωληνωτή δοκό, ανθρακονήματα, αλουμίνιο και Alcantara.

Ο πυρήνας του Alpenglow Hy6, ο κινητήρας V6, εξελίχθηκε ειδικά από την ομάδα της Alpine στο Viry-Chatillon με σκοπό να κάνει ένα νέο βήμα στην ιστορία των κινητήρων καύσης υδρογόνου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο V6 twin-turbo 3.5 λίτρων διαθέτει δύο κυλινδροκεφαλές σε γωνία 100°, αλουμινένιο μπλοκ με ξηρό κάρτερ, τέσσερις εκκεντροφόρους και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, ενώ φτάνει σε μέγιστη ταχύτητα περιστροφής 9.000 σ.α.λ.

Η μέγιστη ισχύς των 740 ίππων επιτυγχάνεται στις 7.600 σ.α.λ. και το peak της ροπής των 770 Nm έρχεται στις 5.000 σ.α.λ., με ειδική ισχύ 211 ίππων/λίτρο και τον θάλαμο καύσης βελτιστοποιημένο για λειτουργία με υδρογόνο. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς και η δηλωμένη τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 320 km/h.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το υδρογόνο, ή πιο συγκεκριμένα το διυδρογόνο (H2) σε αέρια μορφή, που εγχέεται απευθείας στους κυλίνδρους μαζί με έμμεση έγχυση νερού, αποθηκεύεται σε τρεις δεξαμενές των 2,1 κιλών η καθεμία, οι οποίες βρίσκονται σε αεριζόμενα και στεγανά διαμερίσματα στις πλευρές και πίσω από την καμπίνα του Alpine Alpenglow Hy6.

Οι σύνθετοι κύλινδροι πίεσης 700 bar έχουν πιστοποίηση του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 134 και διαθέτουν βαλβίδες εκκένωσης αερίου σε περίπτωση πυρκαγιάς, καθώς και ανιχνευτές παρουσίας υδρογόνου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρωτότυπο Alpine Alpenglow Hy6 μπορεί εύκολα, σύμφωνα με τη γαλλική εταιρεία, να μετατραπεί σε μοντέλο παραγωγής. Κάτι τέτοιο θα ήταν μια μικρή “επανάσταση” στην αυτοκίνηση, καθώς ο όμιλος Renault, όπως και ο όμιλος Toyota, κρατούν ακλόνητη την πίστη τους στην τεχνολογία καύσης υδρογόνου απευθείας στους θαλάμους ενός παραδοσιακού θερμικού κινητήρα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ