Η Renault αποκάλυψε το νέο μεσαίο SUV της το οποίο φέρει μια από τις πιο αναγνωρίσιμες και «google trend» κωδικές ονομασίες εντός και εκτός Ευρώπης. Το carandmotor.gr ταξίδεψε στο Παρίσι για την πρώτη στατική παρουσίαση του νέου Rafale που θα λανσαριστεί το 2024.
Μετά τα Captur, Arkana και το άρτι αφιχθέν Austral, το Rafale εντάσσεται στην κατηγορία των μεσαίων SUV, υιοθετεί μια άκρως δυναμική σχεδίαση και εξοπλίζεται με όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες που διαθέτει η Renault αυτή τη στιγμή στη φαρέτρα της. H βάση του γαλλικού μοντέλου είναι η νέα πλατφόρμα του Renault Group, η CMF-CD, με το μήκος του να ανέρχεται στα 4.710 χλστ. (+20 χλστ. συγκριτικά με το Austral), το πλάτος στα 1.860 χλστ. και το ύψος στα 1.610 χλστ (το μεταξόνιο φτάνει στα 2.740 χλστ. όπως και στο νέο Espace).
Στο εμπρόσθιο μέρος του Rafale δεσπόζει η μεγάλη κυψελωτή μάσκα που γνωρίσαμε μέσω του Austral και το νέο λογότυπο της φίρμας συνώνυμο της σύγχρονης σχεδιαστικής γλώσσας που υιοθετούν σε όλα τα καινούργια μοντέλα τους οι Γάλλοι. Φυσικά, τις εντυπώσεις κλέβει η κλίση των 17 μοιρών του πίσω τμήματος που προσδίδει στο μεσαίο SUV έναν coupe και παράλληλα σπορ χαρακτήρα.
BUY NOW
Συνολικά, αν και η εικόνα είναι γνώριμη συγκριτικά με το Austral, το νέο Rafale προτάσσει έναν αρκετά δυναμικό χαρακτήρα μέσω του μυώδους αμαξώματος, των έντονων ακμών και των μακρόστενων φωτιστικών τεχνολογίας LED. Σημειώστε, επίσης, πως το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο με 5 χρωματικές επιλογές, μεταξύ των οποίων και του χαρακτηριστικού μπλε που αποτελεί σήμα κατατεθέν της Alpine A 110.
Ένας πλήρως ψηφιακός διάκοσμος με μεγάλους χώρους
Στο εσωτερικό του Rafale, η σχεδίαση προέρχεται -σχεδόν αυτούσια- από τα καινούργια Espace και Austral. O οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα ψηφιακό cockpit (OpenR) που περιλαμβάνει τον πίνακα οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών και άλλη μια 12 ιντσών που είναι τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό (με λογισμικό της Google για τις υπηρεσίες πλοήγησης). Φυσικά, στον στάνταρ εξοπλισμό του μοντέλου περιλαμβάνονται πάνω από 32 συστήματα άνεσης και ασφάλειας, εκτός των λειτουργιών συνδεσιμότητας που είναι πλήρως εναρμονισμένες με την εποχή που διανύουμε.
Σημειώστε, επίσης, ότι η ποιότητα του εσωτερικού κινείται σε αντίστοιχα υψηλά επίπεδα, όπως και στο νέο Austral, με χρήση μαλακών πλαστικών σε πολλά σημεία. Το μακρύ μεταξόνιο του γαλλικού SUV εξασφαλίζει άνετους χώρους για τους επιβάτες, όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε κατά την πρώτη μας επαφή με το μοντέλο, με τη Renault να αναφέρει πως οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν ένα από τα πιο ευρύχωρα εσωτερικά της κατηγορίας (302 χλστ. απόσταση για τα γόνατα και 880 χλστ. για τον αέρα στα κεφάλια παρόλο που η οροφή είναι κεκλιμένη).
Το ντεμπούτο του νέου Rafale συνοδεύεται με μια νέα εφαρμογή της Renault, την πανοραμική γυάλινη οροφή Solarbay (1.470 χλστ. Χ 1.117 χλστ.), η οποία εξελίχθηκε από την καταξιωμένη εταιρεία του χώρου, την Saint-Gobain. H καινοτομία βασίζεται στην τεχνολογία AmpliSky που αντικαθιστά τα τυπικά σκίαστρα με ένα ενεργό σύστημα που σκουραίνει την επιφάνεια που θα επιλέξει ο οδηγός ή επιβάτες, με τη χρήση ηλεκτρικών πεδίων (αυτό επιτυγχάνεται μέσω διακόπτη ή φωνητικών εντολών στο Google Assistant). H εν λόγω γυάλινη οροφή εξασφαλίζει, σύμφωνα πάντα με τη Renault, τη βέλτιστη θερμοκρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ανεξαρτήτως εποχής.
Με υβριδικά συστήματα κίνησης έως 300 ίππους
Η γκάμα των μηχανικών συνόλων του Rafale περιλαμβάνει ένα πλήρως υβριδικό σύνολο 200 ίππων, ενώ αργότερα το γαλλικό coupe SUV θα αποκτήσει και μια ακόμη πιο ισχυρή έκδοση 300 ίππων που θα συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης (για τη συγκεκριμένη δεν έχουμε προς το παρόν επιπλέον τεχνικά χαρακτηριστικά).
Όσον αφορά τη βασική version του μοντέλου, αυτή αποτελείται από ένα 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 130 ίππων και 205 Nm ροπής, η οποίος συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ο πρώτος αποδίδει 70 ίππους και παίρνει ενέργεια από μια μπαταρία 2 kWh/400V, ενώ ο δεύτερος έχει ισχύ 34 ίππων και είναι υπεύθυνος για την εκκίνηση του βενζινοκινητήρα τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου με τεχνολογία από την F1). Χωρίς ακόμη το μοντέλο να έχει πάρει τις απαραίτητες ευρωπαϊκές εγκρίσεις τύπου, η Renault αναφέρει πως το Rafale στη συγκεκριμένη έκδοση θα έχει μέση κατανάλωση 4,7 λτ./100 χλμ., εκπομπές CO2 105 γρ./χλμ. και αυτονομία κίνησης με ένα ρεζερβουάρ που θα ξεπερνά τα 1.100 χιλιόμετρα.
Εξέχουσα θέση στις επιλογές που θα προσφέρει το Rafale, έχει και το σύστημα τετραδιεύθυνσης (4CONTROL) που γνωρίσαμε και μέσω του Austral, το οποίο προσφέρει κατευθυντικότητα ακριβείας στις υψηλές ταχύτητας και περισσότερη ευελιξία εντός της πόλης, καθώς ταυτόχρονα με τους εμπρόσθιους τροχούς στρίβουν και οι πίσω.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.199 κ.εκ., 130 PS
Πρώτος Ηλεκτροκινητήρας: 70 PS
Δεύτερος ηλεκτροκινητήρας: 34 PS
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο
Επιδόσεις: Αναμένονται
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,7 l/100 χλμ., 105 g/km
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.710/1.860/1.610 χλστ., 2.740 χλστ. Μεταξόνιο
Βάρος: 1.653 κιλά
Χώρος αποσκευών: 530 λτ.
Τιμή: Αναμένεται το 2024
Γιατί η Renault επέλεξε το όνομα Rafale – H άγνωστη ιστορία
Η επιλογή της 18ης Ιουνίου, κατά τη διάρκεια της 54ης Αεροπορικής Έκθεσης του Παρισιού, όπου και παρουσιάστηκε επίσημα το νέο Renault Rafale, μόνο τυχαία δεν είναι για την γαλλική φίρμα. Και αυτό γιατί, στις αρχές του 20ου αιώνα, και πιο συγκεκριμένα το 1933, η εταιρεία κατασκεύαζε κινητήρες για αεροπλάνα και τρένα (μέσω της σύμπραξης Caudron – Renault).
Μεταξύ των καρπών αυτής της συνεργασίας ήταν το μονοθέσιο αγωνιστικό αεροσκάφος C460 που πέτυχε μια σειρά από ρεκόρ ταχύτητας με 445 χλμ./ώρα το 1934 και έτσι μετονομάστηκε σε Rafale (ριπή ανέμου). Ο σχεδιαστής του πρώτου Rafale, ονόματι Marcel Riffart, επιμελήθηκε και αρκετά μοντέλα της Renault, όπως τα Nervasport και Viva Grand Sport. Εν συντομία, με βάση τα παραπάνω, η Renault, πλέον, μπορεί και εκμεταλλεύεται εμπορικά σήμερα την κωδική ονομασία «Rafale».