Πιστή σε ένα σχήμα που δεν εγκατέλειψε ποτέ, η Peugeot παρουσίασε τη station wagon παραλλαγή της νέας γενιάς του μικρομεσαίου της - που περιλαμβάνει από το λανσάρισμά της δύο υβριδικές εκδόσεις.
Με βάση τον οικογενειακό χαρακτήρα της έκδοσης SW, το μεταξόνιό της είναι αυξημένο κατά 55 mm σε σχέση με τη hatchback κι έτσι προσφέρει χώρο 129 mm για τα πόδια των πίσω επιβατών και χώρο αποσκευών 608 λίτρων - που φτάνει τα 1.634 lt με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Το μήκος των 4,64 μέτρων του αυτοκινήτου είναι κατά 6 εκατοστά αυξημένο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, και στο εσωτερικό του η Peugeot έχει προσπαθήσει να βρει οποιαδήποτε λύση εργονομίας και λειτουργικότητας ήταν εφικτή.
BUY NOW
Έτσι, τα πίσω καθίσματα προσφέρουν τη δυνατότητα αναδίπλωσης τριών επιμέρους τμημάτων τους (40-20-40) με κουμπί που βρίσκεται στο χώρο αποσκευών, το δάπεδο του πορτ-μπαγκάζ έχει δύο πατώματα για καλύτερη χωροταξική τοποθέτηση των αντικειμένων, η πίσω πόρτα είναι ηλεκτρικά ανοιγόμενη, ενώ οι θέσεις για μικροαντικείμενα σε όλο το εσωτερικό είναι περισσότερες και μεγαλύτερες.
Η αύξηση του χώρου αποσκευών οφείλεται εν μέρει και στην επιμήκυνση του πίσω προβόλου, που είναι εδώ 21 εκατοστά μεγαλύτερος σε σχέση με την έκδοση hatchback - αλλά χωρίς αυτό να έχει δυσμενή επιρροή στο δυναμισμό του σχεδιασμού της ουράς του γαλλικού wagon.
Η δυναμισμός αυτός προκύπτει από τη μείωση του ύψους κατά 20 mm σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, ταυτόχρονα με τη μεγαλύτερη κλίση της εμπρός κολώνας - η οποία συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη εξαιρετικής αεροδυναμικής απόδοσης (Cx 0.277 και SCx 0.618).
Το εσωτερικό φέρνει τη νέα γενιά του φημισμένου i-Cockpit της Peugeot, μαζί με την τελευταία έκδοση του λογισμικού i-Connect Advanced στην κεντρική υψηλής ανάλυσης οθόνης 10'' που προσομοιώνει το περιβάλλον ενός smartphone. Από πλευράς συνδεσιμότητας, το λογισμικό επιτρέπει τώρα την ταυτόχρονη σύνδεση δύο τηλεφώνων μέσω Bluetooth, με ασύρματο mirroring στην οθόνη.
Η οθόνη του πίνακα οργάνων έχει επίσης διαγώνιο 10 ιντσών, πίσω από το νέο και θερμαινόμενο τιμόνι, ενώ στην κονσόλα τα χειριστήρια του πάνελ του κλιματισμού έχουν τώρα νέους διακόπτες, που η Peugeot ονομάζει i-toggles. Τέλος, το εσωτερικό διαθέτει 4 θύρες USB C για συνδεσιμότητα με την κεντρική οθόνη ή για τη φόρτιση συσκευών.
Το Peugeot 308 SW βασίζεται φυσικά και αυτό στην πλατφόρμα EMP2 (Efficient Modular Platform), και οι πολλαπλές δυνατότητες που η τελευταία προσφέρει επέτρεψαν στους Γάλλους να συνοδεύσουν τις εκδόσεις βενζίνης και diesel στο λανσάρισμα του 308 SW και με δύο υβριδικές.
Πρόκειται για τις εκδόσεις Hybrid 180 e-EAT8 και Hybrid 225 e-EAT8. Είναι και οι δύο δικίνητες, και συνδυάζονται με τον κινητήρας βενζίνης PureTech απόδοσης 150 και 180 ίππων αντίστοιχα, μαζί με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 81 kW και φυσικά το αυτόματο κιβώτιο e-EAT8. Η αμιγής ηλεκτρική τους αυτονομία φτάνει τα 59 και 60 χιλιόμετρα αντίστοιχα (κατά WLTP) και η εκπομπή CO2 τα 25-26 γραμ./χλμ.
Η μπαταρία ιόντων-λιθίου έχει χωρητικότητα 12.4kWh, ισχύ 102kW και διατίθεται με την επιλογή ενσωματωμένου φορτιστή 3.7 kW είτε 7.4 kW. Με τον δεύτερο η πλήρης φόρτισης από Wallbox 7.4 kW γίνεται σε 55 λεπτά, ενώ με τον δεύτερο σε 3:50 από ενισχυμένη οικιακή πρίζα ή σε 7:05 ώρες από απλή οικιακή.
Οι εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης -που καλύπτουν τις προδιαγραφές ρύπων Euro6- είναι, για οι τρικύλινδροι 1.2 βενζίνης PureTech 110 και PureTech 130 και για το diesel ο τετρακύλινδρος 1.5 λίτρου BlueHdi 130. Όλοι οι κινητήρες διατίθενται είτε με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων είτε -πλην της πρώτης- με το αυτόματο κιβώτιο EAT8, και επίσης όλες είναι εφοδιασμένες με το σύστημα Start & Stop.
Παρά το αυξημένο του μήκος, το Peugeot 308 SW πετυχαίνει κύκλο στροφής 10,68 μέτρων, και διαθέτει την τελευταία γενιά του πακέτου Drive Assist 2.0 των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης και ημι-αυτόνομης οδήγησης.
Μεταξύ άλλων, το Drive Assist 2.0 περιλαμβάνει adaptive cruise control με λειτουργία Stop and Go (με το αυτόματο κιβώτιο EAT8), προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και τρεις νέες λειτουργίες: ημι-αυτόνομη αλλαγή λωρίδας (semi-automatic lane change), προτεινόμενη ταχύτητα κίνησης (early speed recommendation) και προσαρμογή ταχύτητας στις συνθήκες (curve speed adaptation).
Η Peugeot πρόκειται να δίνει, σε επιλεγμένες χώρες, τη δυνατότητα αγοράς του νέου 308 SW μέσω του επίσημου ηλεκτρονικού του καταστήματος. Διαδικτυακά, ο αγοραστής θα μπορεί να επιλέγει κάθε λεπτομέρεια του χρωματισμού και εξοπλισμού, τη χρηματοδότηση, αλλά και το σημείο παράδοσης του αυτοκινήτου.