Στη σκανδιναβική μυθολογία, η Valhalla περιγράφεται ως ο παράδεισος των πεσόντων πολεμιστών, στον οποίο τον πρώτο λόγο έχει ο Odin, ο θεός του πολέμου.
Κι αυτό είναι το όνομα που διάλεξε η Aston Martin για τη νέα της «πολεμική μηχανή». Ένα υβριδικό θηρίο που συνδυάζει έναν αγριεμένο V8 με τρεις ηλεκτροκινητήρες, ξεδιπλώνοντας ορμή 1079 αλόγων κι εξασφαλίζοντας τελική ταχύτητα που φτάνει στα σχεδόν εξωπραγματικά 350 χλμ./ώρα.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Πότε ορίζετε αυτή; Στο 2019 και το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, όταν και παρουσιάστηκε η πρωτότυπη AM-RB 003. Ένα προϊόν συνεργασίας της Aston Martin με τη Red Bull Advanced Technologies, ως κερασάκι στην τούρτα της συνεργασίας του εμβληματικού brand με την επιτυχημένη ομάδα της Formula 1.
BUY NOW
Ένα σχεδιαστικό και μηχανολογικό αριστούργημα, στο οποίο έβαλε το χεράκι του ο κορυφαίος αεροδυναμιστής της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, Adrian Newey. Ναι, αυτός που πριν μερικούς μήνες άφησε τη Red Bull Racing κι από το 2025 θα δημιουργεί τα μονοθέσια της… Aston Martin.
Μερικούς μήνες μετά, η AM-RB 003 απέκτησε το όνομα Valhalla. Δύο χρόνια αργότερα, με την Aston Martin πλέον στα χέρια του Lawrence Stroll, την είδαμε ως ένα πιο εξελιγμένο πρωτότυπο, λίγο πιο κοντά στην έκδοση παραγωγής. Και τώρα, έστω και τρία χρόνια μετά, αυτή είναι εδώ. Και ήρθε με φόρα.
Παίρνοντας ώθηση όχι από τον γνωστό V6 της Aston Martin αλλά από 4λιτρο V8 κινητήρα με το σήμα της Mercedes-AMG που φωλιάζει πίσω από το κεφάλι του οδηγού. Με Twin-Turbo και όριο περιστροφής στις 7.200 στροφές/λεπτό. Όλη του η δύναμη, η οποία ορίζεται στους 828 ίππους, πηγαίνει στον πίσω άξονα, μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, οκτώ σχέσεων.
Η υπόλοιπη ισχύς προέρχεται από τρεις ηλεκτροκινητήρες. Ο ένας είναι τοποθετημένος στο σύστημα μετάδοσης και οι άλλοι δύο, στους εμπρός τροχούς. Αυτοί συνεισφέρουν άλλα 251 άλογα, με τη συνδυαστική ισχύ να ορίζεται στα 1079, ενώ η μέγιστη τιμή της ροπής είναι στα 1100 Nm! Πραγματική «πολεμική μηχανή» που επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 2.5 δευτερόλεπτα!
Αρωγός σε αυτές τις επιδόσεις, είναι το κάρμπον μονοκόκ που έχει ως βάση και ζυγίζει μόλις 1.655 κιλά. Και φυσικά, η αεροδυναμική της τελειότητα που περιλαμβάνει ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, τα «κανάλια» Venturi στο πάτωμά της, ο τρομακτικός διαχύτης, η μεγάλη πίσω αεροτομή με λειτουργία DRS κι άλλες λύσεις δανεισμένες από τη Formula 1. Αρκεί να σας πούμε πως από τα 240 έως τα 350 χλμ./ώρα η Valhalla παράγει έως και 600 κιλά κάθετης δύναμης!
Τα παραπάνω ενισχύουν και τη μυθική της όψη, η οποία συμπληρώνεται από τις πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω, την εισαγωγή αέρα στην οροφή, τη διπλή απόληξη των εξατμίσεων.
Επειδή μιλήσαμε για σχεδόν τρομακτικές επιδόσεις, καθοριστικής σημασίας είναι το σύστημα πέδησης, που αποτελείται από κεραμικούς δίσκους 410 mm στον εμπρός άξονα και 390 mm στον πίσω, που συνδυάζονται με 6πίστονες και 4πίστονες δαγκάνες αντίστοιχα.
Προφανώς έμφαση έχει δοθεί και στις αναρτήσεις, με την Aston Martin να επιλέγει διάταξη ράβδων ώσης εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, με αποσβεστήρες και ελατήρια τοποθετημένα εσωτερικά για μείωση της μη αναρτώμενης μάζας. H Valhalla διαθέτει σύστημα κατανομής ροπής (E-Torque Vectoring), που αποτελεί κομμάτι του IVC (Integrated Vehicle Dynamics Control) που όμως έχει εξελιχθεί πολύ από την πρώτη του εφαρμογή, στη DB12.
Είπαμε για όσα κρύβει στα σωθικά της, δεν είπαμε όμως τίποτα για την καμπίνα. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα cockpit, με καθαρό σχεδιασμό και προσανατολισμό στο να εξασφαλίζει την καλύτερη δυνατή εμπειρία για τους επιβάτες.
Τα καθίσματα είναι από ανθρακονήματα και οι δύο επιβάτες κάθονται πολύ χαμηλά, με τα πόδια τους σχετικά υπερυψωμένα – υιοθετώντας σε ένα βαθμό τη διάταξη του κορμιού του οδηγού εντός των μονοθεσίων της Formula 1.
Από αυτή είναι εμπνευσμένο και το γεμάτο ανθρακονήματα τιμόνι αλλά πρέπει να τονιστεί πως μπορεί η φιλοσοφία είναι μινιμάλ, όχι όμως σπαρτιάτικη σε ότι αφορά στα τεχνολογικά καλούδια. Υπάρχει οθόνη πίνακα οργάνων με τις βασικές πληροφορίες για τον οδηγό αλλά στο κέντρο της κονσόλας υπάρχει και δεύτερη, μεγαλύτερη οθόνη αφής, που παρουσιάζει και μία σειρά λειτουργιών της Valhalla.
To εντυπωσιακό δημιούργημα της Aston Martin θα παραχθεί σε 999 κομμάτια, κάθε ένα θα κοστίζει λίγο πάνω από το 1 εκατομμύριο ευρώ ενώ τα πρώτα, θα βρουν ιδιοκτήτες στο δεύτερο τρίμηνο του 2025.