Σε ποια χώρα αποκτάς ηλεκτρικό αυτοκίνητο με 100 ευρώ το μήνα;

Electric cars

Η Γαλλία ανανεώνει την κοινωνική μίσθωση και την επόμενη χρονιά και 50.000 νοικοκυριά για αποκτήσουν «καθαρό» όχημα.

Ο υπουργός Μεταφορών, Francois Durovray, επιβεβαίωσε την ανανέωση της κοινωνικής μίσθωσης το 2025. Η κρατική βοήθεια είχε επιτρέψει σε περισσότερα από 50.000 νοικοκυριά να έχουν πρόσβαση σε ένα ηλεκτρικό όχημα μόνο με 100 ευρώ το μήνα το 2024.

Το σύστημα κοινωνικής μίσθωσης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα ανανεωθεί το 2025, όπως επιβεβαίωσε ο υπουργός Μεταφορών της Γαλλίας Francois Durovray στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Είναι ένα σύστημα που θα διατηρηθεί, το περίγραμμα του οποίου συζητείται αυτή τη στιγμή, πρέπει να έχει ειδική στόχευση και βοηθήσει τα πιο ευάλωτα νοικοκυριά», διευκρίνισε ο Υπουργός Μεταφορών.

Αυτό το πρόγραμμα, που ξεκίνησε στις αρχές του 2024, επέτρεψε σε περισσότερα από 50.000 νοικοκυριά να έχουν πρόσβαση σε ηλεκτρικό όχημα με περίπου 100 ευρώ το μήνα. Ωστόσο, μετά την τεράστια επιτυχία που γνώρισε το πρόγραμμα δυστυχώς η λειτουργία του ανεστάλη μετά από μερικές εβδομάδες καθώς εξαντλήθηκαν οι πόροι.

Η κυβέρνηση είχε υποσχεθεί ότι η κοινωνική μίσθωση θα ανανεωθεί το 2025, ακόμη και αν το περίγραμμα του μέτρου είναι ακόμη υπό συζήτηση. Σύμφωνα με τον Γάλλο υπουργό Μεταφορών, αυτή η βοήθεια πρέπει να στοχεύει πρωτίστως στα νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα, για να προωθήσει την πρόσβαση στη βιώσιμη κινητικότητα. Στο πλαίσιο του προϋπολογισμού του 2025, το κονδύλι που διατέθηκε για τα μπόνους για την αγορά οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης της κοινωνικής μίσθωσης, μειώθηκε ωστόσο από 1,5 δισ. ευρώ σε 1 δισ. ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων

Η κοινωνική μίσθωση έχει ενισχύσει σημαντικά τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γαλλία. Με τη βοήθεια αυτή οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έφτασαν το 20,3% του μεριδίου αγοράς τον Σεπτέμβριο του 2024. Ωστόσο, ο υπουργός Μεταφορών τόνισε ότι απομένει να γίνει προσπάθεια όσον αφορά τους εταιρικούς στόλους, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν το ήμισυ των πωλήσεων νέων οχημάτων και υποτίθεται ότι θα τονώσουν την αγορά μεταχειρισμένων.

Από την πλευρά τους, τα δίκτυα διανομής ήδη δείχνουν ξεκάθαρα ότι δεν επιθυμούν να συμμετέχουν στο πρόγραμμα εξαιτίας των καθυστερήσεων αποπληρωμής των επιδοτήσεων οι οποίες ανέρχονται σε περίπου 13.000 ευρώ ανά όχημα.

Επίσης ένα μεγάλο «αγκάθι» αφορά στις υπολεομματικές αξίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ώστε το μηνιαίο μίσθωμα να φτάσει στα 100 ευρώ το μήνα καθώς κάτι τέτοιο μπορεί να αποδειχθεί μπούμερανγκ για τις εταιρείες leasing εντός τριών ετών όταν επιστραφούν τα εταιρικά ηλεκτρικά οχήματα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ