Αποστολή στις Βρυξέλλες: Τι νέο φέρνει η Toyota και η Lexus στην Ευρώπη το 2025

New Toyota

Τα σχέδιά της για την Γηραιά Ήπειρο παρουσίασε η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρωπαϊκή της έδρα και το Carandmotor ήταν παρών.

«Ηλεκτροσόκ» θέλει να προκαλέσει στους ανταγωνιστές της η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου με τα νέα της μοντέλα να εξηλεκτρίζονται χωρίς ωστόσο να εγκαταλείπουν την επιτυχημένη «συνταγή» των υβριδικών και plug-in hybrid συστημάτων που την έχουν κάνει διάσημη.

Πέραν όμως των νέων ηλεκτρικών μοντέλων που θα φέρει η Toyota και η Lexus στην Ευρώπη ο ιαπωνικός κολοσσός αποκάλυψε ότι έχει μεγάλα σχέδια για το Υδρογόνο, τα Fuel Cells αλλά και την μικροκινητικότητα ώστε να μειώσει περαιτέρω το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα τόσο στην παραγωγή όσο και στην πώληση οχημάτων καθυστερώντας με αυτό τον τρόπο περισσότερο την κλιματική αλλαγή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όλα τα παραπάνω παρουσιάστηκαν στην ετήσια εκδήλωση προϊοντικής στρατηγικής της Toyota που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, με την παρουσία 350 μέσων ενημέρωσης, μεταξύ των οποίων και το Carandmotor.gr.

Τα στελέχη του ομίλου της Toyota πάντως κατά την παρουσίαση των σχεδίων τους για το 2025 δεν δίστασαν να επισημάνουν ότι το τρέχον έτος είναι γεμάτο προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες. 

Μέχρι το τέλος του 2025, η Toyota θα έχει στις τάξεις της ολοκαίνουργια και αναβαθμισμένα μοντέλα που θα δώσουν το «παρών» στην καρδιά των βασικών κατηγοριών B, C και D-SUV, οι οποίες είναι οι πιο σημαντικές στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου. Όλα τα μοντέλα επωφελούνται από τα βασικά χαρακτηριστικά του DNA ενός ηλεκτρικού Toyota BEV που διακρίνονται για την πρακτικότητά τους, έχουν χαρακτηριστική σύγχρονη σχεδίαση, προσδίδουν επιδόσεις με υψηλή ενεργειακή απόδοση και βέβαια υπάρχουν διαθέσιμες και πραγματικές τετρακίνητες επιδόσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντίστοιχα η Toyota μέχρι το τέλος του 2026 θα συνεχίσει να διευρύνει τη γκάμα των BEV οχημάτων της και θα αποκαλύψει 6 νέα ηλεκτρικά μοντέλα. Την ίδια στιγμή ο ιαπωνικός κολοσσός εκπληρώνει την υπόσχεσή της να παρουσιάσει στην ευρωπαϊκή αγορά μια σειρά νέων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, ενισχύοντας τον ρόλο που διαδραματίζουν στην πολυτεχνολογική στρατηγική της εταιρείας, «Toyota multi-pathway»,  για την επίτευξη της ουδετερότητας άνθρακα στην περιοχή μέχρι το 2035.

Ο Yoshihiro Nakata, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Toyota Motor Europe, υπογράμμισε ότι: «Το 77% των οχημάτων Toyota που πωλούνται στην Ευρώπη κατασκευάζονται επίσης στην Ευρώπη. Οι ισχυρές συνεργασίες με άλλους κατασκευαστές και τους πολλούς προμηθευτές σε όλη την Ευρώπη, μας στηρίζουν σε αυτή τη διαδικασία παραγωγής μεγάλης κλίμακας. Αυτό το εκτενές δίκτυο παραγωγής και εφοδιασμού συμβάλλει στην προσφορά βιώσιμης απασχόλησης για οικογένειες και κοινότητες σε όλη την Ευρώπη».

Ο Simon Humphries, Chief Branding Officer και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Toyota Motor Corporation, ανέφερε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης: «Το ζητούμενο είναι όλοι οι πελάτες να νιώθουν ότι έχουν τη δυνατότητα να κάνουν τη σωστή για τους ίδιους επιλογή. Η προσφορά επιλογών και ευκαιριών βρίσκεται στο επίκεντρο των ολοένα και καλύτερων αυτοκινήτων μας και όλων όσων κάνουμε - συμπεριλαμβανομένης της πορείας προς τη βιωσιμότητα».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την άλλη μεριά όλα τα στελέχη της Toyota και της Lexus συμφώνησαν ότι το 2035, όποτε και θα απαγορευτεί η πώληση καινούριων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, είναι πολύ κοντά αλλά οι πελάτες του ιαπωνικού κολοσσού δεν θα σταματήσουν ούτε λεπτό να βρίσκονται στο επίκεντρο της στρατηγικής τους.

Την ίδια στιγμή η Ευρώπη αποδείχθηκε ότι αποτελεί μια από τις προτεραιότητες τόσο της Toyota όσο και της Lexus παρά τις μεγάλες αλλαγές που θα καταγραφούν στις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ο ιαπωνικός κολοσσός θέτει ακόμη πιο ψηλά τον πήχυ και βασικός στόχος αποτελεί να κατασκευάζουν ακόμη καλύτερα αυτοκίνητα αλλά και τίμια προϊόντα. Σύμφωνα με τα στελέχη του ομίλου το κάθε μοντέλο είναι ένα «τίμιο» όχημα για την κάθε κατηγορία όπου ανήκει.

Η Toyota θα παρουσιάσει τρία νέα ηλεκτρικά μοντέλα στην Ευρώπη που περιλαμβάνουν το bZ4X, το C-HR + και το Urban Cruiser. Με τα παραπάνω μοντέλα η Toyota θα έχει σημαντική παρουσία με αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στις κατηγορίες B, C και D.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι παραγγελίες για το bZ4X αναμένεται να ανοίξουν στις αρχές Απριλίου ενώ τα άλλα δύο ηλεκτρικά μοντέλα, δηλαδή το C-HR + και το Urban Cruiser οι παραγγελίες αναμένεται να ανοίξουν στα τέλη Ιουνίου.

Πάντως και τα τρία μοντέλα αναμένεται να βρίσκονται στις εκθέσεις αντιπροσώπων της Toyota το αργότερο έως τον Οκτώβριο του 2025!

Παράλληλα, η Toyota σκοπεύει να εισάγει την τεχνολογία της και σε άλλους τύπους οχημάτων. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα των φιλόδοξων σχεδίων της είναι το πρωτότυπο Land Cruiser Se, το οποίο παρουσιάστηκε στη Έκθεση Κινητικότητας της Ιαπωνίας (Japan Mobility Show) το 2023. Αυτό το πρωτότυπο διερευνά πώς θα μπορούσε να εφαρμοστεί ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με μπαταρία στο πιο εμβληματικό μοντέλο της οικογένειας Toyota.

To bZ4X θα είναι το πρώτο μοντέλο για το οποίο οι παραγγελίες αναμένεται να ανοίξουν τον επόμενο μήνα. Το bZ4X ήταν το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο που εξελίχθηκε βασιζόμενο στην eTNGA, τη νέα φιλοσοφία Toyota New Global Architecture η οποία εστιάζει αποκλειστικά στα BEV. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας D που ξεχωρίζει για τις αυθεντικές SUV επιδόσεις και το στυλ του, προσφέροντας το σύστημα τετρακίνησης XMODE.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έχοντας παρουσιαστεί για πρώτη φορά το 2022, το bZ4X έχει υποστεί σημαντικές αισθητικές και τεχνολογίες βελτιώσεις το 2025.

Το μοντέλο έχει αναβαθμιστεί σχεδιαστικά, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου διαθέτει μια πιο εκλεπτυσμένη και κομψή εμφάνιση, με βελτιωμένη αεροδυναμική. Το εσωτερικό είναι πλήρως ανανεωμένο, περιλαμβάνοντας μια νέα κεντρική κονσόλα που διευκολύνει τη χρήση των ψηφιακών συσκευών και νέα σχεδίαση πίνακα οργάνων, με στάνταρ οθόνη πολυμέσων 14 ιντσών.

Το νέο μοντέλο θα προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο μπαταριών ιόντων λιθίου με διαφορετική μικτή χωρητικότητα 57,7 και 73,1 kWh οι οποίες προσδίδουν μια αυτονομία έως και 573 χλμ. σε συνδυασμό με νέους, ισχυρότερους ηλεκτροκινητήρων με απόδοση 167 ή 224 ή 343 ίππους. Η αυτονομία του αυτοκινήτου ανέρχεται σε έως και 573 χλμ. και ο υποψήφιος αγοραστής θα μπορεί να επιλέξει την κίνηση στους δύο ή τέσσερις τροχούς.

Η ικανότητα ρυμούλκησης της τετρακίνητης έκδοσης έχει διπλασιαστεί, φτάνοντας τα 1.500 κιλά. Επιπλέον, θα είναι διαθέσιμος ένας νέος ενσωματωμένος φορτιστής AC 22 kW (έκδοση High). Η μέγιστη ισχύς φόρτισης DC παραμένει στα 150 kW.

Το νέο bZ4Χ εκτός από τη νέα σχεδίαση είναι κατά 50% πιο δυνατό σε σχέση με τον προκάτοχό του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ολοκαίνουργιο Toyota C-HR+ έχει εξελιχθεί από το πρωτότυπο Compact SUV Concept που παρουσιάστηκε το 2022. Πρόκειται για ένα εντελώς νέο, αμιγώς ηλεκτρικό SUV της κατηγορίας C, το οποίο θα δώσει το «παρών» στο σημαντικότερο τμήμα της αγοράς BEV.

Το νέο ηλεκτρικό μοντέλο διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά που έχουν καταστήσει το Toyota C-HR τόσο δημοφιλές - έχουν πωληθεί πάνω από ένα εκατομμύριο μονάδες από τότε που κυκλοφόρησε το 2016 – αποτελώντας ωστόσο ένα αυτόνομο μοντέλο. Αν και σχεδιαστικά αντλεί έμπνευση από τις κουπέ γραμμές που έχουν καταστήσει ξεχωριστό το Toyota C-HR, το αμάξωμα του C-HR+ είναι μοναδικό στην κατηγορία BEV, προσφέροντας μια πιο ώριμη και εκλεπτυσμένη αίσθηση.

Το εσωτερικό αποπνέει μοντέρνα αίσθηση και φινέτσα, δημιουργώντας ένα φιλόξενο και ανοιχτό περιβάλλον, με τον ατμοσφαιρικό φωτισμό να προσθέτει μία εκλεπτυσμένη πινελιά. Με συνολικό μήκος 4.520 mm, το μεταξόνιο εκτείνεται στα 2.750 mm. Αυτό συμβάλλει στην εξασφάλιση πλούσιων χώρων με γενναιόδωρο ύψος για το κεφάλι και απόσταση 900 mm ανάμεσα στους εμπρός και πίσω επιβάτες. Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία μιας καμπίνας με περισσότερο χώρο από όσο θα περίμενε κανείς από ένα SUV της κατηγορίας C.  Η ευρυχωρία και η συνολική ορατότητα καθιστούν το Toyota C-HR+ μια εξαιρετική επιλογή όσον αφορά την άνεση και την ευελιξία, ενώ η πρακτικότητα και η ευκολία υποστηρίζονται από έναν χώρο φόρτωσης με χωρητικότητα 416 λίτρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Toyota C-HR + χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα e-TNGA αποδίδει από 167 έως 343 ίππους και η μέγιστη αυτονομία του αγγίζει τα 600 χιλιόμετρα. Οι διαθέσιμες μπαταρίες θα έχουν χωρητικότητα 57,7 ή 77 Kwh και ο ενσωματωμένος φορτιστής 11 kW παρέχεται στάνταρ, ενώ ένας ισχυρότερος 22 kW διατίθεται στην έκδοση High. Η ταχεία φόρτιση DC μπορεί να πραγματοποιηθεί  με ισχύ που φτάνει τα 150 kW.

Η έκδοση AWD αναμένεται να αποδίδει 343 ίππους, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 5,2 δευτερόλεπτα. Το προσθιοκίνητο μοντέλο με την μπαταρία 57,7 kWh θα αποδίδει 167 ίππους και η έκδοση με την μπαταρία 77 kWh αυξάνει την απόδοση σε 224 ίππους.

Το νέο Urban Cruiser είναι το compact μοντέλο που εντάσσεται στην ολοκληρωμένη σειρά προτάσεων της Toyota στην ευρωπαϊκή αγορά αμιγώς ηλεκτρικών SUV, και παρουσιάστηκε παράλληλα με το ολοκαίνουργιο Toyota C-HR+ και το νέο bZ4X.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Urban Cruiser αποτελεί τη νέα πρόταση της Toyota στην Β κατηγορία των SUV το οποίο αποτελεί την εξέλιξη του Urban SUV Concept που είχε παρουσιαστεί το 2023. Το νέο ηλεκτρικό μοντέλο θα τοποθετηθεί δίπλα στο Toyota Yaris Cross και θα διατίθεται με δύο μπαταρίες χωρητικότητας 49 και 61 Kwh αμφότερες με τεχνολογία φωσφορικού σιδήρου λιθίου, που προσφέρει τα πλεονεκτήματα της ανθεκτικότητας, της ασφάλειας και του μειωμένου κόστους. Η στοχευμένη αυτονομία για την δικίνητη έκδοση (FWD) με τη μπαταρία των 49 kWh είναι περίπου 300 χιλιόμετρα, ενώ με την μεγαλύτερη των 61 kWh, η τιμή αυτή φτάνει τα 400 χιλιόμετρα. Όσοι επιλέξουν την τετρακίνητη έκδοση με την μπαταρία 61 kWh μπορούν να προσβλέπουν σε αυτονομία της τάξης των 350 χιλιομέτρων με μια πλήρη φόρτιση.

Το Urban Cruiser ξεχωρίζει στην κατηγορία του χάρη στο δυναμικό του στυλ, το οποίο του εξασφαλίζει μια εντυπωσιακή παρουσία στον δρόμο ενώ οι συμπαγείς εξωτερικές του διαστάσεις του χαρίζουν ευελιξία ιδανική για την κίνηση στην πόλη. Στο εσωτερικό έχει μεγιστοποιεί ο χώρος των επιβατών με ένα σύστημα συρόμενων πίσω καθισμάτων. Αυτό εξασφαλίζει γενναιόδωρους χώρους για τα πόδια έτσι ώστε το Urban Cruiser να μπορεί να ανταγωνιστεί ακόμα και μεγαλύτερους αντιπάλους του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το εσωτερικό είναι εμπνευσμένο από τα SUV και διαθέτει έναν χαμηλά τοποθετημένο πίνακα οργάνων οριζόντιας σχεδίασης καθώς και μια υπερυψωμένη θέση οδήγησης. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός με 12 διαφορετικές χρωματικές επιλογές προσθέτει μια ιδιαίτερη αίσθηση στη διάθεση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Ωστόσο η Toyota δεν σταματά εδώ και κατά την διάρκεια της παρουσίασης αποκάλυψε ότι έως το 2026 θα παρουσιάσει ακόμη 3 νέα μοντέλα που αφορούν σε δύο μεγάλα SUV και ένα διπλοκάμπινο (επαγγελματικό-αγροτικό).

Εκτός όμως από τα επιβατικά ο ιαπωνικός κολοσσός θα αναπτύξει περαιτέρω και την γκάμα των επαγγελματικών της μοντέλων καθώς διαπίστωσε ότι υπάρχει μεγάλο περιθώριο βελτίωσης και κερδοφορίας. Άλλωστε οι πωλήσεις επαγγελματικών αυτοκινήτων της Toyota το 2024 σημείωσαν άνοδο 20%.

Εκτός όμως από την Toyota υπάρχει και η Lexus και όπως αποδείχθηκε τα στελέχη του ομίλου έχουν μεγάλα σχέδια για το μέλλον της μάρκας στην Ευρώπη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως αποκάλυψαν κατά την διάρκεια της παρουσίασης στο επόμενο 12μηνο η Lexus θα παρουσιάσει 3 νέα ηλεκτρικά μοντέλα.

Το πρώτο εξ αυτών αφορά στο RZ 550e το οποίο έχει εφοδιαστεί με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας ενώ παράλληλα διακρίνεται η πολυτέλεια και η μοναδική σπορ εμφάνιση.

Ο ηλεκτροκινητήρας που κινεί το Lexus RZ 550e αποδίδει πάνω από 400 ίππους η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς μέσω του συστήματος Direct4, το τιμόνι του έχει πραγματικά πρωτοποριακή σχεδίαση και ο οδηγός έχει την αίσθηση ότι κινείται μέσω ενός κιβωτίου με 8 σχέσεις. Το αυτοκίνητο θα διατίθεται με μπαταρία 77 Kwh η οποία προσδίδει μια αυτονομία πάνω από 570 χλμ. και ο υποψήφιος αγοραστής θα μπορεί να επιλέξει μεταξύ δικίνητης ή τετρακίνητης έκδοσης.

Ο συνδυασμός της μπαταρίας υψηλής ισχύος και των διαφορετικών συστημάτων του eAxle έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία τριών διαφορετικών επιλογών απόδοσης στη γκάμα του RΖ με 224 ίππους στο RZ 350e, με 380 ίππους στο RZ 500e και με 408 ίππους στο RZ 550e F SPORT.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο RZ είναι το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το νέο σύστημα steer-by-wire της Lexus. Αυτό δημιουργεί μια νέα, διαισθητική και άνετη εμπειρία οδήγησης που φέρνει αρμονικά σε σύνδεση τον οδηγό με το όχημα. Επίσης το τιμόνι αντί να είναι εντελώς στρογγυλό, έχει σχεδιαστεί χωρίς το πάνω και το κάτω τμήμα, υιοθετώντας ένα σχεδόν ορθογώνιο σχήμα, με καμπύλες λαβές στην αριστερή και τη δεξιά πλευρά. Ο σχεδιασμός βοηθά στην εστίαση της προσοχής του οδηγού στο δρόμο μπροστά του και, καθώς είναι συμπαγές σε μέγεθος, απελευθερώνει περισσότερο χώρο γύρω από τα γόνατα και τα πόδια για ευκολότερη είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο.

Το σύστημα περιστρέφεται σε εύρος περίπου 200 μοιρών από τέρμα σε τέρμα, παρέχοντας στον οδηγό ακριβή έλεγχο και εύκολη λειτουργία.

Ντεμπούτο θα κάνει επίσης το νέο Interactive Manual Drive της Lexus. Πρόκειται για ένα σύστημα χειροκίνητης αλλαγής εικονικών ταχυτήτων. Αυτό θα είναι διαθέσιμο στο RZ 550e F SPORT, το μοντέλο ναυαρχίδα υψηλών επιδόσεων της νέας γκάμας. Ο οδηγός θα χρησιμοποιεί τα paddles σαν να χειρίζεται ένα μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων, συμβάλλοντας στη μεγιστοποίηση της απόδοσης του συστήματος τετρακίνησης.

Η Lexus έχει προχωρήσει σε βελτιώσεις του έξυπνου συστήματος τετρακίνησης DIRECT4. Με το πίσω eAxle να προσφέρει πλέον ισχύ συγκρίσιμη με αυτήν του εμπρόσθιου,  υπάρχει ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία στην κατανομή ισχύος εμπρός/πίσω.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο RZ θα λανσαριστεί στην Ευρώπη από το φθινόπωρο του 2025 ωστόσο τα στελέχη της εταιρείας αποκάλυψαν ότι έως το 2026 η Lexus πρόκειται να παρουσιάσει 15 νέα ηλεκτρικά μοντέλα!

Πάντως η Lexus όπως αποκάλυψαν τα στελέχη της έως το 2026 πρόκειται να παρουσιάσει 15 νέα ηλεκτρικά μοντέλα!

Ο στόχος της Toyota είναι να παραμείνουν οι μάρκες προσηλωμένες στην κατασκευή ποιοτικών και αξιόπιστων αυτοκινήτων με βασικό σκοπό την προσέλκυση επιπλέον καταναλωτών από άλλες μάρκες. Το νέο σλόγκαν αλλά και όραμα του ομίλου άλλωστε είναι «Κινητικότητα για όλους! Κανένας δεν θα μείνει πίσω».

Την ίδια στιγμή ο ιαπωνικός κολοσσός για να ενισχύσει περαιτέρω τη φήμη της αξιοπιστίας δίνει εργοστασιακή εγγύηση 1.000.000 χλμ. στις μπαταρίες των ηλεκτρικών της μοντέλων ή 11 χρόνια για το 70% της χωρητικότητας θέλοντας με αυτό τον τρόπο να ρίξει και το γάντι στους ανταγωνιστές κατασκευαστές από την Κίνα!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μικροκινητικότητα

Ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα concept μοντέλα που παρουσίασε η Toyota στις Βρυξέλλες ακούει στο όνομα FT-Me Concept και αφορά σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό microcar το οποίο διαθέτει μοναδική σχεδίαση και αν βγει από την γραμμή παραγωγής θα αλλάξει ριζικά τα δεδομένα της κινητικότητας μέσα στις πόλεις.

Με μήκος μόλις 2,5 μέτρα, αυτονομία πάνω από 100 χλμ., χαμηλό κόστος αγοράς και μοναδικό στιλ το FT-Me φαντάζει ως ιδανικό όχημα για τις αστικές μετακινήσεις νέων ή συνειδητοποιημένων οδηγών ενώ επίσης είναι πολύ πιθανό να κερδίσει και πολλές εταιρείες delivery.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο σχεδιασμός του εστιάζει στην ευελιξία, καταλαμβάνοντας μόλις τον μισό χώρο μιας θέσης στάθμευσης ή ακόμη και το ένα τρίτο αυτής στην περίπτωση κάθετου παρκαρίσματος. Η αισθητική του είναι εμπνευσμένη από τα κράνη τύπου jet, συνδυάζοντας έναν δίχρωμο λευκό/μαύρο χρωματισμό που του προσδίδει μια αίσθηση ασφάλειας, στιβαρότητας, χαμηλού βάρους και ελευθερίας κινήσεων για κάθε διαδρομή.

Η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 45 χλμ./ώρα ώστε να προσφέρει προσβάσιμη κινητικότητα σε οδηγούς με διπλώματα μικρότερων κατηγοριών, συμπεριλαμβανομένων σε ορισιμένες αγορές εκείνων που είναι μόλις 14 ετών.

Gazzo Racing και H2

Ιδιαίτερη σημαντική ήταν και η παρουσία των στελεχών της Toyota GR (Gazoo Racing) οι οποίοι τόνισαν ότι το «Band Value της μάρκας ποτέ δεν ήταν τόσο υψηλό».

Οι μηχανικοί της Gazoo Racing έχουν μάθει να λειτουργούν κάτω από έντονες συνθήκες και αυτός είναι και ο βασικός λόγος της επιτυχίας τους με δεκάδες νίκες σε αγώνες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά την παρουσίαση του GR Yaris M Concept επισήμαναν ότι ο κινητήρας του είναι η μεγάλη έκπληξη.

Επίσης παρουσιάστηκε και το GR Yaris Aero Package Concept με το χαρακτηριστικό λεβιέ χειρόφρενου δίπλα στον επιλογέα ταχυτήτων (όπως και στα αγωνιστικά αυτοκίνητα) ενώ σημαντικές είναι και οι αεροδυναμικές και στυλιστικές βελτιώσεις στο γνωστό μοντέλο.

Εκτός όμως από τα Yaris GR στο χώρο της παρουσίασης κοσμούσε και η Supra GR A90 Final Edition με 441 ίππους και 571 Nm ροπής! Το supercar έχει τελική ταχύτητα πάνω από 270 χλμ./ώρα!

Οι επιδόσεις στις στροφές ενισχύονται σημαντικά χάρη στο νέο κάθισμα του οδηγού από ανθρακονήματα, τη ρυθμιζόμενη με βάση τη δύναμη απόσβεσης ανάρτηση της KW το πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης, τους νέους διάτρητους δίσκους των φρένων των 19 ιντσών της Brembo και τα φαρδύτερα ελαστικά υψηλής πρόσφυσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης στα στελέχη της Toyota GR τόνισαν τη σημασία που δίνει η εταιρεία στους διάφορους τύπους κινητήρων όπως hybrid, PHEV, H2, CN Fuels ενώ συνεχώς μαθαίνουν για τα e-fuels. Μάλιστα αποκάλυψαν ότι η  Toyota συνεχίζει να προωθεί τις δικές της τεχνολογίες υδρογόνου και κυψελών καυσίμου. Στον μηχανοκίνητο αθλητισμό παρατηρείται συνεχής εξέλιξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν υδρογόνο, με την TGR και την Rookie Racing να προωθούν αποτελεσματικά αυτή την τεχνολογία, συμμετέχοντας σε αγώνες όπως ο 24ωρος αγώνας Super Taikyu.

Όλοι τα προγράμματα αγώνων της TGR στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα διενεργούνται με τη χρήση βιώσιμων καυσίμων, ενώ το GR YARIS Rally1 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και το GR010 HYBRID στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής χρησιμοποιούν 100% ανανεώσιμα βιοκαύσιμα. Ακόμη και στο απαιτητικό Ράλι Ντακάρ, η TGR παρουσίασε ένα καύσιμο που περιέχει 70% ανανεώσιμα συστατικά, χάρη στη συνεργασία της με τη Repsol.

Με βάση τις καινοτομίες που εισήγαγε η Rookie Racing μέσω του αγωνιστικού GR Corolla H2 και του κινητήρα υδρογόνου με τον οποίο τροφοδοτείται, η TGR αποκάλυψε επίσης μια πιθανή μελλοντική κατεύθυνση για το υδρογόνο στους αγώνες ράλι, δημιουργώντας τα πρωτότυπα GR Yaris H2 και GR H2 Racing Concept.

Στην ίδια στιγμή τρέχει η συνεργασία με HRS και Engie η οποία αφορά στα βαρέα οχήματα που κινούνται με H2 ώστε να είναι έτοιμο έως το 2030 που θα υπάρχουν κάθε 200 χλμ. σταθμοί ανεφοδιασμού στην ΕΕ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα φορτηγό 40 ή 25 τόνων χρειάζεται περίπου 8 λεπτά για να γεμίσει τις δεξαμανές του με H2 και θα έχει μια αυτονομία άνω των 600 χλμ. 

Η Toyota επομένως έχει από σήμερα την τεχνολογία για απεξαρτητοποίηση από τα ορυκτά καύσιμα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ