Απόσυρση μαμούθ στη γειτονική Ιταλία -Σε ποιους οδηγούς δίνουν bonus έως και 13.750 ευρώ
Χείρα βοηθείας στους πολίτες που επιθυμούν να δώσουν ψήφο εμπιστοσύνης στην ηλεκτροκίνηση σχεδιάσει να δώσει η ιταλική κυβέρνηση.
Μια δράση ύψους 930 εκατ. ευρώ φαίνεται πως έχει στην ατζέντα της η ιταλική κυβέρνηση, ώστε να ενθαρρύνει τους κατόχους παλαιών αυτοκινήτων βενζίνης και diesel να «θυσιάσουν» το ΙΧ τους στον βωμό της απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, σύμφωνα με το Bloomberg.
Η υπό εξέταση δράση του Υπουργείου Βιομηχανίας θα περιλαμβάνει οικονομικά κίνητρα ύψους έως και 13.750 ευρώ, ώστε να επιτρέψει στους πολίτες με ετήσιο εισόδημα κάτω από 30.000 ευρώ, να εγκαταλείψουν τα παλαιά αυτοκίνητα Euro 2, που είναι άνω των 20 ετών, ώστε να αγοράσουν καινούργια ηλεκτρικά.
BUY NOW
Σύμφωνα με έγγραφο που εξασφάλισε το Bloomberg, στόχος του προγράμματος είναι να μετασχηματιστεί ο ιταλικός στόλος ΙΧ, ο οποίος είναι εκ των γηραιότερων στην Ευρώπη, απαρτιζόμενος από τουλάχιστον 11 εκατ. αυτοκίνητα Euro 3 ή χαμηλότερων προδιαγραφών.
Όπως αναφέρεται, το σχέδιο δράσης θα παρουσιαστεί σε μια συνάντηση της κυβέρνησης με στελέχη του αυτοκινητικού κλάδου.
Ιταλία: Αύξηση στις πωλήσεις ΙΧ, χαμηλές ταχύτητες στα ηλεκτρικά
Στην Ιταλία οι πωλήσεις καινούργιων ΙΧ αυξήθηκαν κατά 19% το 2023, φτάνοντας τα 1,57 εκατ., σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Μεταφορών που δημοσιεύθηκαν την περασμένη Τρίτη.
Στον αντίποδα, οι ηλεκτρικές επιδόσεις στη χώρα μόνο ικανοποίηση δεν προκαλούν, ειδικά από τη στιγμή που το μερίδιο των εν λόγω αυτοκινήτων είναι χαμηλότερο συγκριτικά με τις άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές οικονομίες.
Την ίδια ώρα, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, έχουν αρχίσει να πυκνώνουν τα σύννεφα πάνω από την ηλεκτροκίνηση. Μετά από αρκετά χρόνια εκρηκτικών ρυθμών αύξησης των πωλήσεων ηλεκτρικών ΙΧ, υπάρχουν ενδείξεις επιβράδυνσης της διείσδυσής τους στην ευρωπαϊκή αγορά.
Στο πλαίσιο αυτό, ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Audi, δείχνουν να έχουν αποφασίσει να μειώσουν τους ρυθμούς επέκτασής τους στην αγορά της ηλεκτροκίνησης, σε μια προσπάθεια να αποφύγουν την επιβάρυνση των εργοστασίων και των αντιπροσώπων.
Όπως προσθέτει, τέλος, το Bloomberg, η Ευρωπαϊκή Ένωση θεωρείται απίθανο να επιτύχει τους στόχους της για την ηλεκτροκίνηση στο τέλος της δεκαετίας, εάν το μπλοκ δεν βελτιώσει τη βιομηχανική του πολιτική και οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν καταφέρουν να διαθέσουν φθηνότερα ηλεκτρικά οχήματα σύντομα.