Πυκνώνουν τα μαύρα σύννεφα πάνω από τη Northvolt, τη σουηδική εταιρεία που θα ηγούνταν των προσπαθειών της Ευρώπης για αμφισβήτηση της κυριαρχίας της Κίνας.
Ο πολιορκητικός κριός της Ευρώπης για την απεξάρτηση από την Κίνα που κυριαρχεί στον τομέα της κατασκευής μπαταριών έχει χαρακτηριστεί η Northvolt, η σουηδική εταιρία κατασκευής συσσωρευτών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και άλλες ενεργειακές εφαρμογές.
Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία-θαύμα της Ευρώπης το τελευταίο διάστημα βρίσκεται σε δυσμενή θέση, αδυνατώντας να αντλήσει τα απαραίτητα κεφάλαια που θα της επιτρέψουν να συνεχίσει την παραγωγή μπαταριών.
BUY NOW
Σύμφωνα με το Reuters, η Northvolt καταβάλλει σημαντικές προσπάθειες για την επίτευξη βραχυπρόθεσμης συμφωνίας χρηματοδότησης για να συνεχίσει τη λειτουργία της, αλλά οι διαπραγματεύσεις με τους επενδυτές γίνονται ολοένα και πιο δύσκολες. Εφόσον αυτές δεν καρποφορήσουν τότε ενδέχεται να υποβάλει αίτηση υπαγωγής στο Κεφάλαιο 11 του πτωχευτικού κώδικα των ΗΠΑ, κάτι που συνεπάγεται προστασία από τους πιστωτές και προσπάθεια αναδιοργάνωσης δίχως να σταματήσει η λειτουργία της εταιρείας.
«Από την αρχή της στρατηγικής αναθεώρησης (strategic review), εξετάζουμε διάφορες επιλογές για την οικονομική μας σταθερότητα και το μέλλον μας», ανέφερε εκπρόσωπος της εταιρείας μιλώντας στο Reuters, χωρίς ωστόσο να σχολιάζει τις αναφορές για υπαγωγή στο Κεφάλαιο 11.
Τα μαύρα σύννεφα πάνω από τη Northvolt άρχισαν να πυκνώνουν τους τελευταίους μήνες, με αφετηρία την απόφαση της BMW να ακυρώσει μια παραγγελία ύψους δισεκατομμυρίων ευρώ, λόγω καθυστερήσεων στην παράδοση -αποτέλεσμα των προβλημάτων που αντιμετωπίζει στην παραγωγή.
Η μείωση των παραγγελιών και η αδυναμία της να αυξήσει την παραγωγή λόγω της αποτυχίας εξασφάλισης χρηματοδότησης έχουν δημιουργήσει ένα εκρηκτικό κοκτέιλ, θέτονας εν αμφιβόλω το μέλλον της.
Χείρα βοηθείας στη Northvolt έδειχνε ότι θα παρείχε η Scania, σκοπεύοντας να εξοπλίσει όλα τα ηλεκτρικά φορτηγά της με μπαταρίες της σουηδικής εταιρείας. Οι δυσκολίες ωστόσο της Northvolt φαίνεται ότι έχουν αναγκάσει τη Scania να κάτσει στο ίδιο τραπέζι και με άλλους προμηθευτές.
Πρόσφατα η Northvolt ανακοίνωσε μαζικές απολύσεις 1.600 υπαλλήλων, ενώ η κεντροδεξιά κυβέρνηση της Σουηδίας έχει αποκλείσει σταθερά μια κρατική διάσωση της εταιρείας.
Η Volkswagen είναι η μεγαλύτερη μέτοχος της Northvolt, κατέχοντας το 21% του κεφαλαίου της, ενώ στη μετοχική σύνθεση βρίσκονται η BMW και οι Goldman Sachs. Σύμφωνα με τους Financial Times, οι επενδυτές έχουν χορηγήσει περισσότερα από 14 δισεκατομμύρια ευρώ στην Northvolt, αλλά η εταιρεία δεν έχει καταφέρει να αποκομίσει κέρδη.