Με στόχο να γιορτάσει τα 10 χρόνια από τη δημιουργία του τμήματος Q by Aston Martin η βρετανική εταιρεία παρουσίασε στις Η.Π.Α. το εντυπωσιακό concept DBR22.
Μπορεί επίσημα να χαρακτηρίζεται ως concept από τους ανθρώπους της Aston Martin, ωστόσο η νέα DBR22, αναμένεται να δει το φως της παραγωγής, έστω και αν αυτή είναι ιδιαίτερα περιορισμένη.
Πώς άλλωστε θα μπορούσε να είναι διαφορετικά αφού το νέο ανοιχτό μοντέλο σχεδιάστηκε από το εξειδικευμένο τμήμα Q by Aston Martin, το οποίο φέτος γιορτάζει 10 χρόνια ζωής και δημιουργήθηκε για να προσφέρει σε λίγους και ιδιαίτερα ευκατάστατους πελάτες, ό,τι δεν μπορούν να προσφέρουν τα ευρύτερης παραγωγής αυτοκίνητα των Βρετανών.
BUY NOW
Υπό τη μορφή concept η DBR22 αποκαλύφθηκε στο κοινό στο φετινό Monterey Car Week στις Ηνωμένες Πολιτείες και δεν δυσκολεύτηκε καθόλου να τραβήξει πάνω της τα βλέμματα.
Για την απαραίτητη έμπνευση στον τομέα του design η Aston Martin «κοίταξε» στο ένδοξο παρελθόν της. Οι σχεδιαστικές αναφορές στη θρυλική πλέον DBR1 του 1956 -νικήτρια μεταξύ άλλων και του Le Mans του 1959- είναι κάτι παραπάνω από καλοδεχούμενες και γίνονται αντιληπτές τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος αυτού του χαρακτηριστικού speedster με το πολύ χαμηλό παρμπρίζ και παράθυρα και τις μεγάλες αεροδυναμικές προεκτάσεις που δίνουν το «παρών» στο καπό και ξεκινούν πίσω από τα προσκέφαλα των καθισμάτων.
Σύμφωνα με τους Βρετανούς η εν λόγω σχεδιαστική γλώσσα είναι νέα, ενώ δεν αποκλείεται να επηρεάσει και άλλες δημιουργίες τους στο μέλλον, τουλάχιστον αυτές που προέρχονται από το τμήμα Q by Aston Martin.
Η νέα DBR22 δεν είναι μονό μια σχεδιαστική σπουδή αλλά ένα ολοκληρωμένο concept που «διαφημίζει» παράλληλα και τις τελευταίες τεχνικές και τεχνολογίες που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι της Aston Martin στην κατασκευή των αυτοκινήτων τους. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα το πίσω αλουμινένιου υποπλαισίου με τα τμήματα που το αποτελούν να έχουν κατασκευαστεί με τη μέθοδο της τρισδιάστατης εκτύπωσης (3D printing) και αυτό γίνεται για πρώτη φορά σε μοντέλο των Βρετανών. ιδιαίτερα εκτεταμένη είναι και η χρήση ανθρακονημάτων που δίνουν το «παρών», μεταξύ άλλων, στο αμάξωμα αλλά και στα καθίσματα.
Για την κίνηση της DBR22 φροντίζει ένας από τους τελευταίους 12κύλινδρους V κινητήρες που έχουν παραμείνει στην παραγωγή, το μοτέρ των 5,2 λίτρων με τους δύο υπερσυμπιεστές που χρησιμοποιούν οι Βρετανοί, το οποίο αποδίδει για την περίσταση 715 ίππους και 753 Nm ροπής. Αυτή η απόδοση αρκεί για την επίτευξη των 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,4 δευτερόλεπτα με την τελική να φτάνει παράλληλα στα 319 χλμ./ώρα -με τόσο χαμηλό παρμπρίζ σίγουρα θα χρειάζεται κράνος σε αυτές τις ταχύτητες. Το κιβώτιο είναι αυτόματο οχτώ σχέσεων και η δύναμη φτάνει στους πίσω τροχούς.
Με τεράστιο εύρος εξατομίκευσης από την πλευρά ου ενδιαφερόμενου, η Aston Martin δεν έχει ανακοινώσει κάποια έστω και ενδεικτική τιμή για την επετειακή DBR22, η οποία αναμένεται να ξεπερνά το ένα εκατ. ευρώ και να φτάνει... έως εκεί που επιθυμεί ο πελάτης.