Η Aston Martin αλλάζει το σήμα της - Η άγνωστη ιστορία πίσω από τα βρετανικά φτερά
Έχει περάσει σχεδόν ένας αιώνας από την πρώτη εμφάνιση του εμβληματικού σήματος της Aston Martin με τα φτερά.
Η Aston Martin Lagonda έχει μπει στην εποχή της ιδιοκτησίας από τον Καναδό Lawrence Stroll, και η νέα της αυτή σελίδα συνδυάστηκε φέτος με την αισθητική αλλαγή του διάσημου σήματός της. Τα εμβληματικά του φτερά διατηρήθηκαν, αλλά η εταιρεία του Gaydon το έκανε -κατά τις τάσεις της εποχής- πιο μινιμαλιστικό.
Οι ρίζες της Aston Martin εντοπίζονται στα ξεκινήματα της δεκαετίας του 1910, όταν οι ιδρυτές της -Lionel Martin και Robert Bamford- κατασκεύασαν το πρώτο τους αυτοκίνητο σε ένα γκαράζ του Λονδίνου υπό την ονομασία Bamford & Martin Ltd. Ένα χρόνο μετά η εταιρεία μετονομάστηκε σε Aston Martin, αλλά ο α' παγκόσμιος πόλεμος διάκοψε προσωρινά τα σχέδια των δύο Βρετανών.
BUY NOW
Όταν επέστρεψαν από τον πόλεμο, όμως, τα έβαλαν και πάλι στις ράγες και η εταιρεία αναδύθηκε ως κανονικός κατασκευαστής αυτοκινήτων, με σημαντική μάλιστα συμμετοχή τα αγωνιστικά δρώμενα που είχαν αρχίσει να αναπτύσσονται στη Βρετανία και αναπτύχθηκαν ραγδαία τα επόμενα χρόνια.
Το αρχικό σήμα της Aston Martin διέφερε από αυτό που γνωρίζουμε σήμερα, και πέρασε σχεδόν μία δεκαετία πριν αποκτήσει τα διάσημά του φτερά. Έκτοτε, το έμβλημα της εταιρείας άλλαζε για να ταιριάξει με τα αισθητικά δεδομένα της εποχής, αλλά και των κατά καιρούς νέων της ιδιοκτητών. Αλλά πάντοτε, από τότε, διατηρούσε τα φτερά.
1920. Το πρώτο σήμα της Aston Martin δεν έμοιαζε με τίποτα με το σημερινό. Αποτελούνταν από τα γράμματα Α και Μ, που ήταν μπλεγμένα μεταξύ τους μέσα σε έναν λευκό κύκλο, και κοσμούσε τις πρώτες δημιουργίες του βρετανικού οίκου. Όμως, το ήμα αυτό θα παρέμενε μόνο για έξι χρόνια, πριν το αλλάξουν οι νέοι ιδιοκτήτες της εταιρείας.
1927. Εκείνη τη χρονιά εμφανίστηκε το πρωτόλειο έμβλημα των φτερών. Για πρώτη φορά το όνομα της εταιρείας εμφανίστηκε ολογράφως, και στην ουσία τα φτενά ήταν προέκταση του γράμματος Μ και συνδέονταν με τα δύο Τ των δύο λέξεων. Το μπρούτζινο σήμα τοποθετούνταν στο ρύγχος των καινούριων αυτοκινήτων της εταιρείας.
1930. Τρία χρόνια αργότερα, ήρθε μια περισσότερο καλλιτεχνική ερμηνεία του ίδιου σήματος των φτερών. Είχε φρέσκια γραμματοσειρά, τα φτερά είχαν πιο έντονο σχήμα V, και αντί για μπρούτζινο ήταν πλέον ασημένιο.
1932. Όμως, το 1932 ήταν που παρουσιάστηκε το έμβλημα της εταιρείας με το σχήμα και τη φιλοσοφία που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα. Το σήμερα είχε χρυσαφί και μπρονζέ απόχρωση, με την ονομασία της εταιρείας μέσα σε ένα καφέ ορθογώνιο στο κέντρο των φτερών.
1954. Πέρασαν πάνω από 20 χρόνια, και μετά από τα οικονομικά προβλήματα της εταιρείας τα δέκα τελευταία από αυτά, η Aston Martin εξαγοράστηκε από την εταιρεία David Brown Limited. Και η τελευταία φρόντιζε να το γνωστοποιήσει τοποθετώντας το όνομά της μέσα στο σήμα της εταιρείας, μαζί με της Aston Martin. Επιπλέον, το έμβλημα είχε πια πιο περίπλοκο, παχύ και καμπυλωτό σχέδιο των φτερών.
1984. Χρειάστηκε να περάσουν τρεις δεκαετίες πριν απαλλαγεί το σήμα της Aston Martin από τις λέξεις David Brown, και αυτό έγινε χάρη στους νέους ιδιοκτήτες της εταιρείας - μια βρετανική επενδυτική φίρμα με επικεφαλής τον William Willson. Μαζί με την αφαίρεση των δύο λέξεων, το σήμα απέκτησε παχύτερο περίγραμμα και πιο λεπτές εσωτερικές λεπτομέρειες. Το πείγραμμα είχε χρυσό χρώμα, οι εσωτερικές λεπτομέρειες λευκό και το ορθογώνιο του ονόματος έγινε από καφέ, πράσινο.
2003. Με τις μεγάλες αλλαγές στην ιδιοκτησία της βρετανικής εταιρείας το 2003, άλλαξε και το σήμα. Το περίγραμμά του έγινε πιο λεπτό και καλαίσθητο, μειώθηκε το πάχος και η πολυπλοκότητα του εσωτερικού σχεδίου των φτερών, έγινε πιο εκλεπτυσμένο.
2022. Μετά την αγορά της εταιρείας του Gaydon από τον Lawrence Stroll, το έμβλημα της Aston Martin προσαρμόστηκε στα δεδομένα της εποχής. Πληθώρα εταιρειών σήμερα απαλλάσσουν τα σήματά τους από περιττές σκιές και γραμμές, τα κάνουν και πάλι δύο διαστάσεων και πιο μινιμάλ - και το ίδιο έκανε και η Astoin Martin. Διατηρώντας φυσικά τις βασικές αρχές των φτερών και το πράσινο ορθογώνιο της ονομασίας της.
Διαβάστε επίσης: