Αυτή η Mercedes-Benz είναι το δεύτερο ακριβότερο αυτοκίνητο του πλανήτη

Mercedes-Benz W196 R Streamliner

Δείτε το ασύλληπτο ποσό στο οποίο πωλήθηκε η Mercedes-Benz W196R Stromlinienwagen, ένα μονοθέσιο της γερμανικής εταιρείας από την πρώτη (μεταπολεμική) εποχή της στη Formula 1.

Η Mercedes-Benz πέτυχε ακόμη μια ιστορική νίκη, αυτή τη φορά όχι στην πίστα αλλά στον κόσμο των δημοπρασιών. Μία σπάνια W196 Stromlinienwagen, με αριθμό πλαισίου 00009/54, πουλήθηκε για 51,2 εκατομμύρια ευρώ σε δημοπρασία που πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο της Mercedes-Benz στη Στουτγάρδη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η W196 Stromlinienwagen, που έχει φιλοξενήσει στο κόκπιτ της μεταξύ άλλων τους μεγάλους Juan Manuel Fangio και Stirling Moss, έγινε έτσι το δεύτερο ακριβότερο αυτοκίνητο που πουλήθηκε ποτέ.

Στην πρώτη θέση βρίσκεται, μάλιστα, επίσης μία Mercedes-Benz: η 300 SLR Uhlenhaut Coupe, η οποία το 2022 άλλαξε χέρια για 143 εκατομμύρια δολάρια.

Η W196 Stromlinienwagen δημοπρατήθηκε από τον οίκο RM Sotheby’s εκ μέρους του Μουσείου της πίστας της Ινδιανάπολης (Indianapolis Motor Speedway Museum) - το οποίο είχε λάβει το αυτοκίνητο ως δώρο από τη Mercedes-Benz το 1965.

Τα έσοδα από την πώληση θα χρησιμοποιηθούν για την αποκατάσταση και τη συντήρηση της συλλογής του μουσείου, που επέλεξε να κρατήσει στην κατοχή του τα αυτοκίνητα που συνδέονται μόνο με το αμερικανικό motorsport.

Η συγκεκριμένη W196 R φεύγει από τη Στουτγάρδη το 1963 για να αποσταλεί ως δώρο στο Μουσείο της Ινδιανάπολης στις ΗΠΑ
Η συγκεκριμένη W196 R φεύγει από τη Στουτγάρδη το 1963 για να αποσταλεί ως δώρο στο Μουσείο της Ινδιανάπολης στις ΗΠΑ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αγωνιστική ιστορία της συγκεκριμένης W196 ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 1954. Στην αρχική της μορφή δεν είχε το κάλυμμα του αμαξώματος και των τροχών, ενώ την πυροδοτούσε ο κινητήρας 3.0 λίτρων M196, σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων.

Με αυτό το μονοθέσιο ο Fangio κέρδισε τον Ιανουάριο του 1955 το μη πρωταθληματικό Grand Prix στην Αργεντινή. Η τελευταία εμφάνιση της W 196 αυτής έγινε στο Ιταλικό GP τον Σεπτέμβριο του 1955, με οδηγό τον Moss.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μονοθέσιο αγωνίστηκε με το σπάνιο streamliner αμάξωμα, που είχε σχεδιαστεί για μέγιστη αεροδυναμική απόδοση στις γρήγορες πίστες. Ένα πρόβλημα στον 5ο κύλινδρο ανάγκασε τον Moss να εγκαταλείψει έπειτα από 27 γύρους, όμως πριν από αυτό ο Βρετανός κατάφερε να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, αγγίζοντας τα 216 km/h.

Η Mercedes-Benz κατασκεύασε ελάχιστα streamliner αμαξώματα από μαγνήσιο, με βάρος λίγο πάνω από 40 κιλά. Αυτά τα αμαξώματα χρησιμοποιήθηκαν περιστασιακά τη σεζόν 1954-1955 στις ταχύτερες πίστες του προγράμματος της F1.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά συνέπεια, με τη σπανιότητα και τη θρυλική αγωνιστική του ιστορία, και φυσικά χάρη στην εκπληκτική του κατάσταση, δεν αποτελεί έκπληξη που η συγκεκριμένη Mercedes-Benz W 196 R Streamline έσπασε το φράγμα των 50 εκατομμυρίων ευρώ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ