Ασύρματη φόρτιση σε μια Porsche Taycan: Ήρθε η ώρα να πούμε αντίο στα καλώδια;

Porsche Taycon

Η ηλεκτροκίνηση κινείται με γοργούς ρυθμούς, με την τεχνολογία που αφορά τα EV αλλά και την φόρτιση, να κάνει διαρκώς άλματα.

Και ειδικά ο δεύτερος τομέας, είναι καθοριστικής σημασίας μιας και εκεί, στις ταχύτητες ή και την ευκολία φόρτισης, στέκονται πολλοί που ακόμα διστάζουν να κάνουν το βήμα και να αφήσουν τα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες.

Όμως πέρα από την τεχνολογία των solid-state μπαταριών που θα αυξήσει τις αυτονομίες αλλά και την ταχύτητα φόρτισης, υπάρχει κι ένας ακόμα τομέας με ιδιαίτερο ενδιαφέρον – αυτός της ασύρματης φόρτισης.

Επιστήμονες του Oak Ridge National Laboratory, σε συνεργασία με τον Όμιλο Volkswagen, ανέπτυξαν ένα ασύρματο σύστημα φόρτισης που μπορεί να φορτίσει μια Porsche Taycan στα 270 kW χωρίς καλώδια, σηματοδοτώντας μια σημαντική τεχνολογική πρόοδο. Αυτό το σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία επαγωγής πολυφασικών φάσεων που επιτρέπει τη μεταφορά υψηλής ισχύος μέσω περιστρεφόμενων μαγνητικών πεδίων και προσφέρει πολύ μεγαλύτερη πυκνότητα ισχύος από τα προηγούμενα συστήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ORNL και η VW έχουν «σηκώσει μανίκια» δουλεύοντας πάνω σε αυτό το project, με στόχο να βελτιώσουν περαιτέρω αυτήν την τεχνολογία για να την καταστήσουν κατάλληλη για οικιακή χρήση. Και εδώ πρέπει να σημειωθεί πως η εξέλιξη αυτού του project είναι ραγδαία, αφού έχουν περάσει μόλις μήνες από τότε που το ταβάνι σε αυτό το εγχείρημα ήταν τα 100 kW!

Όμως, πως λειτουργεί η υπερταχεία ασύρματη φόρτιση; Το σύστημα φόρτισης ORNL χρησιμοποιεί τεχνολογία επαγωγής πολυφασικών φάσεων, η οποία επιτρέπει τη μεταφορά υψηλών ποσοτήτων ισχύος μέσω περιστρεφόμενων μαγνητικών πεδίων. Αυτό γίνεται δυνατό με τη χρήση πολυφασικών πηνίων ηλεκτρομαγνητικής ζεύξης, με διάμετρο 19 ιντσών. Αυτά τα πηνία προσφέρουν υψηλότερη πυκνότητα ισχύος από τα προηγούμενα συστήματα, ενώ διατηρούν συμπαγείς διαστάσεις και βάρος, καθιστώντας τα κατάλληλα ακόμη και για πιο συμπαγή οχήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πηνίο λήψης που έχει σχεδιαστεί για αυτή την… πειραματική Taycan, μπορεί να επιτύχει 8 έως 10 φορές μεγαλύτερη πυκνότητα ισχύος από τα συμβατικά υπάρχοντα συστήματα.

Επί του παρόντος, οι δύο πλευρές δουλεύουν και στην ανάπτυξη ενός πολυφασικού συστήματος που προορίζεται για εφαρμογές φόρτισης κατοικιών. Με στόχο τη βελτίωση της μηχανικής, ηλεκτρικής, θερμικής και μαγνητικής απόδοσης του συστήματος. Αυτή η καινοτομία, εφόσον αποδειχθεί υλοποιήσιμη και σε ευρεία κλίμακα, θα αποτελέσει ένα σημαντικό βήμα προς τη μεγαλύτερη διάδοση των ηλεκτρικών οχημάτων, καθιστώντας τη φόρτιση απλούστερη και πιο προσιτή για όλους.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ