Ατελείωτο παιχνίδι στο χιόνι με το Gordon Murray T.50 (Video)

Gordon Murray T.50 winter testing

Οι δοκιμαστές του εμβληματικού σχεδιαστή της F1 Gordon Murray ταξίδεψαν στο Βορρά της Ευρώπης για την εξέλιξη σε χειμερινές συνθήκες του supercar Τ50 - αλλά δεν περιορίστηκαν μόνο σε αυτές.

Το video που ανέβασε στο YouTube η Gordon Murray Automotive δείχνει το αγγλικό supercar να ξεδιπλώνει τους 654 ίππους του ατμοσφαιρικού της V12 στο παγωμένο τερέν του Αρκτικού κύκλου, με ατελείωτα παιχνίδια πλαγιολισθήσεων που έκαναν λίγο πιο διασκεδαστική τη δουλειά των χειμερινών δοκιμών για τους οδηγούς εξέλιξης της εταιρείας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η δουλειά αυτή, την οποία η GMA δεν κρύβει από την κοινή θέα -από όσα μπορούμε να δούμε στο video της εταιρείας- έχει κύριο σκοπό να δείξει στους μηχανικούς ότι το αυτοκίνητο και όλα τα συστήματά του μπορούν να λειτουργούν κανονικά και αξιόπιστα σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.

Αυτό καθίσταται ακόμα πιο σημαντικό ειδικά για ένα supercar με μοτέρ που περιστρέφεται έως τις 12.100 σ.α.λ., και διαθέτει πολλά εξαρτήματα ιδιοκατασκευής - όπως τον τεράστιο ανεμιστήρα στην ουρά που αντλεί τον αέρα που περνά κάτω από το δάπεδο για να ενισχύσει την παραγωγή άντωσης μέσω του ground effect. Θυμίζουμε ότι η ιδέα αυτή έχει τις ρίζες της στο εμβληματικό σχέδιο της Brabham BT46 «fan-car» του Murray στη F1 το 1978.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια παράλληλη εργασία στις δοκιμές αυτές του Τ50 είναι η εξέλιξη των ηλεκτρονικών της συστημάτων πρόσφυσης, σε συνεργασία με την Continental. Οι μηχανικοί της τελευταίας χρειάζονται, για το σκοπό αυτό, δεδομένα από δοκιμές σε επιφάνειες κάθε είδους πρόσφυσης - ειδικά πολύ χαμηλής, όπως των παγωμένων δρόμων.

Συγκεκριμένα, τα ηλεκτρονικά συστήματα του strability και traction control του Τ.50 περιλαμβάνουν ένα full-ESP mode για τον απόλυτο έλεγχο της πρόσφυσης, καθώς και ένα Sports mode που προσφέρει ικανοποιητικά επίπεδα ασφάλειας αλλά επιτρέπει και λίγο «παιχνίδι» με την ουρά.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής δοκιμών της GMA, Gareth Howell, το T.50 δεν εμφάνισε την παραμικρή δυσλειτουργία σε όλες τις χειμερινές του δοκιμές - ούτε καν σε δευτερεύοντες επαρχιακούς δρόμους που είχαν παχύ χιόνι, όπου δεν περιμένει κανείς να συναντήσει ένα supercar εκατομμυρίων ευρώ. Και ούτε και σε θερμοκρασίες που έπεφταν μέχρι τους -25 βαθμούς Κελσίου. Όλα αυτά όταν, τουλάχιστον, οι δοκιμές δεν ήταν... απασχολημένοι να κάνουν ατελείωτες πλαγιολισθήσεις καθώς ούρλιαζαν οι δώδεκαοι κύλινδροι στην ουρά του supercar.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως υποστηρίζει ο Howell, για την τελική ρύθμιση των ηλεκτρονικών και της συμπεριφοράς του Τ.50 απομένουν μόνο λίγες λεπτομέρειες, πριν ολοκληρωθεί η έκδοση παραγωγής του. Το αγγλικό supercar συνοδεύεται από μεγάλη προσμονή στη Βρετανία, μιας και -στην εποχή των υβριδικών και της ηλεκτροκίνησης- είναι ένα παραδοσιακό, παλαιάς κοπής σπορ αυτοκίνητο με ατμοσφαιρικό V12 - που ακόμα και η Lamborghini δυσκολεύεται να κρατήσει στη ζωή, λόγω των προδιαγραφών ρύπων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ