Και τα ιταλικά αυτοκίνητα μπορούν να αντέξουν το τεστ του χρόνου όπως αποδεικνύει αυτό εδώ το αθάνατο Fiat Punto με τα εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα στο οδόμετρό του.
Ο Aarts αγόρασε το Fiat Punto μεταχειρισμένο το 2010 με το μικρό αυτοκίνητο της ιταλικής εταιρείας να έχει μαζέψει ήδη στο κοντέρ του κοντά στα 73.000 χιλιόμετρα. Πρόκειται για την έκδοση με τον γνωστό κινητήρα του 1,2 λίτρου και 60 ίππων ου προσφέρει 0-100 χλμ./ώρα σε 14,3 δεύτερα και τελική της τάξης των 155 χλμ./ώρα.
Μέσα στα επόμενα 13 χρόνια ο Aaarts κατάφερε σχεδόν να τα πενταπλασιάσει προσθέτοντας στο οδόμετρο του Punto άλλα 272.000 χλμ. με τον συνολικό αριθμό να έχει φτάσει πλέον στα 345.000 ευρώ.
BUY NOW
Αν μη τι άλλο, τα 350.000 χιλιόμετρα είναι ένα νούμερο άκρως σεβαστό για οποιοδήποτε αυτοκίνητο, πόσο μάλλον για ένα που προέρχεται από τη γειτονική Ιταλία, η οποία δεν φημιζόταν για την αξιοπιστία των μοντέλων της.
Με δύο παιδιά και σύζυγο ο Ολλανδός δεν σκέφτεται να πουλήσει το Punto του ή να το δώσει για ανταλλαγή με ένα πιο καινούργιο αυτοκίνητο καθώς μέχρι σήμερα έχει μείνει απόλυτα ευχαριστημένος από αυτά που το προσφέρει, αν και καλοβλέπει μοντέλα που είναι πιο ευρύχωρα από το δικό του, όπως είναι για παράδειγμα το 500X.
Ο Aaarts χρησιμοποιεί το Punto για τις καθημερινές του μετακινήσεις ενώ δύο φορές τον χρόνο, μαζί με την υπόλοιπη οικογένεια πηγαίνει διακοπές με αυτό στην Ευρώπη και κάπως έτσι έφτασε να κάνει τόσα χιλιόμετρα.
Σύμφωνα με τον Ολλανδό, το μικρό ιταλικό αυτοκίνητο διατηρεί το αρχικό μοτέρ και κιβώτιο, τα οποία δεν έχουν παρουσιάσει μέχρι στιγμής προβλήματα τη λειτουργία τους. Αντικατάσταση ωστόσο έχει πραγματοποιηθεί στο σύστημα εξαγωγής του κινητήρα, το ψυγείο είναι νέο, ενώ έχουν αντικατασταθεί οι ντίζες του κιβωτίου.
Ο Aarts αναφέρει ότι δεν σκοπεύει να πουλήσει το Punto, γιατί, μεταξύ άλλων λόγων, έτσι κάνει καλό και στο περιβάλλον. Ο Ολλανδός υποστηρίζει την άποψή του λέγοντας ότι το παλιότερης τεχνολογίας αλλά σημαντικά πιο ελαφρύ έναντι των σημερινών αντίστοιχων προτάσεων Punto εκπέμπει μόλις 136 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο και η κατανάλωσή του βρίσκεται κάτω από τα έξι λτ./100 χλμ.
Το μονο σίγουρο είναι ότι ο Ολλανδός δεν σκοπεύει να αλλάξει κατασκευαστή καθώς ο συναισθηματικός του δεσμός με τη Fiat έχει ενισχυθεί εντυπωσιακά από τότε που απέκτησε το Punto, ενώ στην οικογένεια ανήκει πλέον και ένα Panda.