Αθήνα: Τέλος η ανεξέλεγκτη είσοδος αυτοκινήτων στις λεωφορειολωρίδες -Πού θα τοποθετηθούν οι νέες κάμερες
«Καθαρές» από αυτοκίνητα θα είναι οι λεωφορειολωρίδες της Αθήνας, μόλις γίνει η εγκατάσταση των νέων ψηφιακών καμερών.
Πραγματικό χάος επικρατεί στους δρόμους της Αθήνας, με εκατοντάδες οδηγούς να δείχνουν αδιαφορία για την ύπαρξη λεωφορειολωρίδων και να εισέρχονται ανερυθρίαστα σε αυτές, υποβάλλοντας σε τεράστια ταλαιπωρία τους επιβάτες των λεωφορείων.
Οι τεράστιες διαστάσεις που έχει λάβει το συγκεκριμένο φαινόμενο έχει θορυβήσει τον ΟΑΣΑ, ο οποίος επιχειρεί να βάλει φρένο στην ανεξέλεγκτη δράση των ασυνείδητων οδηγών μέσω της προμήθειας και τοποθέτησης 12 σύγχρονων ψηφιακών καμερών και ισάριθμων θαλάμων υποδοχής. Στόχος η επιτήρηση των λεωφορειολωρίδων και η καταγραφή των οδηγών που υπερβαίνουν τα όρια ταχύτητας.
BUY NOW
Η προμήθεια των καμερών θα γίνει μέσω επαναληπτικού διαγωνισμού (είχε προκηρυχθεί και εντός 2021, αλλά κηρύχθηκε άγονος λόγω ενστάσεων των συμμετεχόντων) ο οποίος βρίσκεται στον «αέρα» από τον περασμένο Οκτώβριο.
Στον επαναληπτικό διαγωνισμό, για τον οποίο σας είχε ενημερώσει πρόσφατα το carandmotor, οριζόταν ότι καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών ήταν στις 30 Νοεμβρίου (ώρα 14:00). Mε απόφαση, ωστόσο, που αναρτήθηκε στις 23 Νοεμβρίου και υπογράφεται από την Διευθύνουσα Σύμβουλο του οργανισμού, Αριστέα Α. Αντωνοπούλου, η νέα καταληκτική ημερομηνία ορίστηκε στις 19/12/2022, με ημερομηνία αποσφράγισης στις 21/12/2022 (από 5/12/2022).
Σύμφωνα με πληροφορίες η σύμβαση θα υπογραφεί εντός του 2023 για να πάρει σειρά η προμήθεια και η εγκατάσταση των καμερών.
Όπως αναφέρεται στον διαγωνισμό «Προμήθεια και Εγκατάσταση Kαμερών Kαταγραφής παραβάσεων σε αποκλειστικές λωρίδες λεωφορείων του ΟΑΣΑ», προϋπολογισμού 490.800 ευρώ (608.592 ευρώ με ΦΠΑ), ο ανάδοχος θα αναλάβει την προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία σταθερών συστημάτων επιτήρησης και καταγραφής παραβάσεων ορίων ταχύτητας με τη μέθοδο αυτόματης λήψης φωτογραφιών. Η λειτουργία αυτών των συστημάτων έχει σκοπό την αυτόματη καταγραφή και βεβαίωση παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) και ειδικότερα την παραβίαση οχημάτων (IX, Δίκυκλα) που παραβιάζουν τις λεωφορειολωρίδες, χωρίς την παρουσία αστυνομικών ή άλλων εξουσιοδοτημένων υπαλλήλων. Η βεβαίωση και καταγραφή των παραβάσεων γίνεται με RADAR και ταυτόχρονη φωτογράφηση των οχημάτων.
Πού θα τοποθετηθούν οι νέες κάμερες
Η τοποθέτηση των 12 καμερών θα γίνει σε ισάριθμες θέσεις, οι οποίες επιλέχθηκαν σε συνεργασία με την Τροχαία και όπου θα υπάρχουν εγκατεστημένες προειδοποιητικές πινακίδες. Οι κάμερες θα τοποθετηθούν στα εξής σημεία:
- 5 κάμερες στη Λεωφ. Βασιλίσσης Σοφίας
- 1 κάμερα στη Λεωφ. Κηφισίας
- 3 κάμερες στη Λεωφ. Μεσογείων
- 3 κάμερες στη Λεωφ. Αλεξάνδρας
Πώς θα λειτουργεί το σύστημα
Το σύστημα ελέγχου ταχύτητας (ραντάρ - φωτογραφικής κάμερας) θα λειτουργεί επί 24ώρου βάσεως τοποθετημένο σε στύλο-καμπίνα (θάλαμο) και θα ελέγχει την ταχύτητα όλων των διερχομένων οχημάτων. Το όχημα που παραβιάζει την λεωφορειολωρίδα θα καταγράφεται και θα αποτυπώνεται στην φωτογραφία.
Επίσης στη φωτογραφία θα εμφανίζεται η ταχύτητα κίνησης, το σημείο της παράβασης, η κατεύθυνση, η ημερομηνία, η ώρα καθώς επίσης και ότι στοιχείο κρίνεται απαραίτητο για την τεκμηρίωση της παράβασης.
Η παράβαση θα καταγράφεται σε φωτογραφία μέσω ειδικής έγχρωμης ψηφιακής φωτογραφικής μηχανής, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα διαχωρισμού επιβατικών (Ι.Χ.) και φορτηγών. Το σύστημα, τέλος, θα πρέπει να «τραβά» τουλάχιστον 2 φωτογραφίες ανά δευτερόλεπτο.
Υπενθυμίζεται ότι στους δρόμους της Αθήνας, για την παρακολούθηση των λεωφορειολωρίδων, υπάρχουν ήδη 12 αναλογικές κάμερες (με φιλμ), πολλές εκ των οποίων ωστόσο δεν λειτουργούν.