Αυτό είναι το τεράστιο έργο που θα αλλάξει τον Βοτανικό μαζί με το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού
Πέρα από τη νέα υπερσύγχρονη ποδοσφαιρική αρένα, καθοριστική συμβολή στην αναβάθμιση του Βοτανικού θα έχει ένα ακόμα σημαντικό έργο που βρίσκεται σε τροχιά υλοποίησης.
Καθοριστική συμβολή στο να δοθεί τέλος στην παρακμάζουσα πορεία του Βοτανικού θα δώσει το νέο γήπεδου του Παναθηναϊκού το οποίο έως τις 16 Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους θα έχει ανάδοχο ενώ αναμένεται να είναι έτοιμο εντός του 2026, εγκαινιάζοντας ένα νέο κεφάλαιο για τον ιστορικό σύλλογο της Αθήνας.
Εκτός, όμως, από την νέα ποδοσφαιρική αρένα, θεαματική αναπτυξιακή ώθηση στην περιοχή αναμένεται να προσφέρει και ένα ακόμα εμβληματικό έργο και δη ο νέος σταθμός των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα που θα συνενώσει τις υπηρεσίες των δύο υφιστάμενων σταθμών (Λιοσίων και Κηφισού).
BUY NOW
Πρόκειται για ένα έργο που ο προϋπολογισμός του θα υπερβαίνει τα 100 εκ. ευρώ και ο εκτιμώμενος χρόνος περάτωσής του ανέρχεται σε 2 χρόνια από τη στιγμή που εκκινήσει η κατασκευαστική φάση.
Σε περίπτωση, λοιπόν, που η δημοπράτηση των ΚΤΕΛ Ελαιώνα γίνει πριν το τέλος του 2022, τότε η ολοκλήρωση του μεγάλου έργου θα προηγηθεί αυτής του γηπέδου του Παναθηναϊκού.
Η ακτινογραφία των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα
Όπως έχουμε αναφέρει μέσα από μία σειρά άρθρων μας, το έργο θα περιλαμβάνει - μεταξύ άλλων - ξενοδοχείο, εκθεσιακούς χώρους και κτήρια πολλαπλών χρήσεων, την ίδια ώρα που θα αποτελεί συγκοινωνιακό κόμβο μετεπιβίβασης, μιας και θα υποστηρίζεται από το Μετρό μέσω του σταθμού «Ελαιώνας» και τον στραθμό αστικών λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΑ (αφετηρία/τέρμα)
Τα ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα θα κατασκευαστούν σε οικόπεδο έκτασης 66.420 m2, και θα χωροθετούνται εντός των ορίων του Δήμου Αγάλαιω και συγκεκριμένα στην περιοχή του Ελαιώνα, σε έκταση που περικλείεται από τον Παράδρομο της Λ. Κηφισού, την Ιερά Οδό και τις οδούς Αγ. Άννης και Πιερίας.
Σύμφωνα με την αρχιτεκτονική μελέτη, το κτιριακό συγκρότημα του Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) θα απαρτίζεται από τα ακόλουθα κτήρια.
Κτήριο Α
Φιλοξενεί τους χώρους στάθμευσης/ αποβάθρες των εθνικών λεωφορειακών γραμμών ΚΤΕΛ (σε δύο στάθμες +25,70 και +37,40), τους χώρους στάθμευσης των ιδιωτικών αυτοκινήτων και την ξενοδοχειακή μονάδα που συνοδεύει τον σταθμό.
Κτήριο Β
Αποτελεί τον πυρήνα υποδοχής των επιβατών και των επισκεπτών του σταθμού. Περιλαμβάνει τη βασική αίθουσα αφίξεων και αναχωρήσεων, εμπορικές χρήσεις υπηρεσιών/καταστημάτων, χώρους εστίασης, συνεδριακό κέντρο και εκθεσιακούς χώρους.
Κτήριο Γ
Εκεί θα βρίσκονται οι χώροι στάθμευσης/αποβάθρες των λεωφορείων διεθνών προορισμών.
Κτήριο Δ (συνοδευτικό)
Φιλοξενεί τους χώρους στάθμευσης/απόσυρσης των λεωφορείων.
Παράλληλα, έντονη θα είναι και η παρουσία πρασίνου, το οποίο θα καλύπτει κατ’ ελάχιστον 30% του οικοπέδου.
Τα οφέλη από την κατασκευή του νέου σταθμού
- Το επιβατικό κοινό θα εξυπηρετείται από έναν υπερσύγχρονο σταθμό, ο οποίος θα παρέχει κορυφαίες υπηρεσίες.
- Θα υλοποιηθούν παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο, ενισχύοντας την οδική ασφάλεια και αναβαθμίζοντας τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση της ευρύτερης περιοχής ενδιαφέροντος. Παράλληλα, οι οδικές επεμβάσεις θα μειώσουν και τον χρόνο ταξιδιού για την προσέλευση στον σταθμό.
- Αναβάθμιση της περιοχής με υπηρεσίες που θα προσφέρονται εντός του ΚΣΥΛ, με το ξενοδοχείο, το συνεδριακό κέντρο, τις τράπεζες, τις ασφαλιστικές εταιρείες, ενώ αναμένεται να αναβαθμιστούν και οι χρήσεις γης/δραστηριότητες στην περιοχή πέριξ του σταθμού. Η περιοχή πέριξ του σταθμού θα λειτουργεί ως πόλος έλξης.
Τέλος, θα ενισχυθεί η απασχόληση με εκατοντάδες θέσεις εργασίας, άμεσες και έμμεσες.