Η Αθήνα μεταμορφώνεται -Αυτά είναι τα μεγάλα έργα που αλλάζουν τους δρόμους της πρωτεύουσας

δρόμος στην Αθήνα

Σημαντικά πιο φιλική θα είναι στον οδηγό η Αθήνα μόλις ολοκληρωθεί μια δέσμη έργων που βρίσκεται σε άμεση προτεραιότητα.

Διαφορετικό θα είναι το πρόσωπο που θα έχει το οδικό δίκτυο της Αττικής μόλις ολοκληρωθεί μια δέσμη έργων για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας αλλά και την εξομάλυνση των μετακινήσεων των πολιτών, οι οποίοι σήμερα πλήττονται από την κυκλοφοριακή ασφυξία.

Από τη δημιουργία τούνελ που θα παρακάμπτουν φανάρια και κορεσμένους οδικούς αξόνας μέχρι εκτεταμένες εργασίες συντήρησης, οι αρμόδιοι φορείς προχωρούν σε επεμβάσεις που μπορούν να εκσυγχρονίσουν το οδικό δίκτυο του Λεκανοπεδίου, καθιστώντας το σημαντικά πιο φιλικό στον πολίτη.

Τρία νέα τούνελ

Καθοριστική συμβολή στην εξοικονόμηση χρόνου κατά τις μετακινήσεις του πολίτη θα έχουν 3 νέες σήραγγες, με τη μία εξ αυτών να έχει φτάσει σε προχωρημένο στάδιο υλοποίησης. Πρόκειται για το έργο υπογειοποίησης τμήματος μήκους 1,5 χλμ. (από παραλία Αλίμου μέχρι τη Μαρίνα Αγίου Κοσμά) της Λεωφ. Ποσειδώνος που θα καταργήσει 6 σηματοδότες και συνδέεται άμεσα με το The Ellinikon, τη μεγαλύτερη πρωτοβουλία αστικής ανάπλασης, στην ιστορική έκταση του πρώην Ανατολικού Αεροδρομίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
υπογειοποίηση ποσειδώνος

Η υπογειοποίηση της Λ. Ποσειδώνος θα αναβαθμίσει το οδικό δίκτυο της πόλης, διασφαλίζοντας την ταχύτερη διέλευση των οχημάτων, ενώνοντας το παραλιακό μέτωπο με το Πάρκο του Ελληνικού και την πόλη.

Γρηγορότερη πρόσβαση στον πόλο του Ελληνικού θα έχει και η σήραγγα Ηλιουπόλεως, ένα έργο που βρίσκεται στη φάση της εκτέλεσης μελετών και αφορά σε οδικό τούνελ από
τα στρατόπεδα «Σακκέτα» έως τη Λ. Βουλιαγμένης
, και θα συνδυαστεί με ανισοπεδοποίηση της Λεωφ. Βουλιαγμένης μέχρι το ύψος του Ελληνικού.

Μόλις ολοκληρωθεί το έργο, οι οδηγοί θα μετακινούνται από τη Λεωφ. Κατεχάκη στη Λεωφ. Βουλιαγμένης σε 10 λεπτά, όταν σήμερα κατά τις ώρες αιχμής απαιτούνται τουλάχιστον 30 λεπτά.

Πέρα από την ταχύτερη πρόσβαση στον Ελληνικό, με το έργο θα επιτευχθεί η ταχεία σύνδεση των νοτίων προαστίων με τα Μεσόγεια και το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναμένεται, επίσης, και η επέκταση της Λεωφ. Κύμης στα διοικητικά όρια των Δήμων Λυκόβρυσης-Πεύκης, Ηρακλείου και Κηφισιάς, με την κατασκευή οδικού άξονα περίπου 3,8 χλμ. 

σήραγγα

Από αυτά τα 2,4 θα έχουν τη μορφή σήραγγας που θα κατασκευαστεί με υπόγεια διάνοιξη (ενδεικτικού μήκους 1,25 χλμ). μέχρι την οδό Κανάρη στο κέντρο της Πεύκης και με εκσκαφή και επανεπίχωση (Cut & Cover) για ακόμα 1,15 χλμ. μέχρι την οδό Χαλκίδος στην Πεύκη.

Με το συγκεκριμένο έργο θα δημιουργηθεί μια νέα έξοδος προς την Εθνική Οδό στον κόμβο της Καλυφτάκη και έτσι οι οδηγοί θα γλιτώνουν τις ουρές που σχηματίζονται στον κόμβο της Μεταμόρφωσης και προκαλούν τεράστια ταλαιπωρία στους πολίτες.

Το έργο έχει οριστικό ανάδοχο, αλλά η διαγωνιστική διαδικασία δεν έχει ολοκληρωθεί μιας και εκκρεμεί η απόφαση του ΣτΕ στην προσφυγή του Δήμου Ηρακλείού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άλλα έργα που θα μειώσουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση

Μολονότι δεν εντάσσονται στην κατηγορία των οδικών έργων, δρομολογούνται και κάποιες επεμβάσεις που θα συμβάλουν και αυτές -έστω έμμεσα- στην εξομάλυνση των μετακινήσεων των πολιτών.

Μετρό

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν τα έργα του Μετρό, με προεξέχουσα τη Γραμμή 4 που θα είναι έτοιμη στο τέλος της τρέχουσας δεκαετίας και θα διώξει δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα από τους δρόμους, ενώ στο προσκήνιο βρίσκεται και η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, η οποία επίσης θα αποσυμφορήσει το οδικό δίκτυο της πόλης.

Καλύτερη εκιμάται ότι θα είναι η κατάσταση και στον Κηφισό, μιας και ξεκίνησε ο διαγωνισμός για την ανάπτυξη Επιχειρηματικού Πάρκου στο Δήμο Φυλής που θα επιτρέψει τη μεταφορά μεγάλου αριθμού μεταφορικών επιχειρήσεων από τον Ελαιώνα για να αποσυμφορηθεί ο Κηφισός, και να μην υπάρχει κυκλοφοριακό πρόβλημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνολικά αναμένεται να απομακρυνθούν από τον Ελαιώνα περίπου 400 μεταφορικές εταιρείες, που καθημερινά βγάζουν στους δρόμους 4.000 φορτηγά, τα οποία στην πλειονότητά τους μπαίνουν στον Κηφισό.

Μποτιλιάρισμα Κηφισός

Λύση στο χάος στον Κηφισού αναμένεται να δώσουν και ορισμένες μικρές ή μεσαίες κοστολογικές παρεμβάσεις υφιστάμενης υποδομής αλλά και η αναβάθμιση υφισταμένων ή και κατασκευή εναλλακτικών οδικών αξόνων.

Το παραπάνω αποτελεί το αντικείμενο της μελέτης που θα εκπονήσει τεχνικός σύμβουλος με τον οποίο πρόσφατα σύναψε σύμβαση το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Οδική ασφάλεια

Με την οδική ασφάλεια να αποτελεί προτεραιότητα της Περιφέρειας Αττικής, πρόσφατα ο Νίκος Χαρδαλιάς έκανε λόγο για συνολικά 58 έργα που αφορούν εργασίες εκτεταμένων ασφαλτοστρώσεων, τοποθέτησης ηλεκτροφωτισμού και στηθαίων ασφαλείας, σήμανσης και διαγραμμίσεων, φωτεινής σηματοδότησης, καθαρισμού πλευρικών φρεατίων και συντήρησης νησίδων σε όλη την Αττική.

Αυτά αφορούν την επόμενη πενταετία, με έμφαση στα σημεία υψηλής επικινδυνότητας, δηλαδή εκείνα που σημειώνεται μεγάλος αριθμός τροχαίων ατυχημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ