Αυτή είναι η νέα «υπόγεια» Αθήνα -Τα τρία τούνελ που θα αλλάξουν την πρωτεύουσα
Τον οδικό χάρτη της πρωτεύουσας θα αλλάξουν τρεις οδικές σήραγγες που θα είναι έτοιμες τα επόμενα χρόνια και υπόσχονται να εξομαλύνουν τις μετακινήσεις των οδηγών.
Με την κυκλοφοριακή συμφόρηση να αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι της πρωτεύουσας, οι αρμόδιοι φορείς υλοποιούν ή δρομολογούν έργα που θα καταστήσουν ευκολότερες τις μετακινήσεις.
Καθοριστική συμβολή σε αυτό αναμένεται να διαδραματίσουν ορισμένες οδικές σήραγγες που θα «τρυπήσουν» το έδαφος της Αθήνας, επιτρέποντας στους οδηγούς να απαλλαχθούν από τις καθυστερήσεις που βιώνουν σήμερα. Ας δούμε ποια είναι τα βασικά από αυτά τα έργα.
BUY NOW
Υπογειοποίηση Ποσειδώνος
Βρίσκεται υπό υλοποίηση και εντάσσεται στη δέσμη των έργων υποδομής της μεγάλης επένδυσης του Ελληνικού. Αφορά στην υπογειοποίηση τμήματος της Λεωφ. Ποσειδώνος, σε μήκος 1,5 χλμ. από την παραλία Αλίμου μέχρι το ύψος της Μαρίνας Αγίου Κοσμά.
Με τον συγκεκριμένο υπογειοποιημένο άξονα θα μειωθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση, καθώς θα καταργηθούν 6 σηματοδότες, ενώ το όριο ταχύτητας θα είναι 70 χλμ./ώρα.
Οι εργασίες ξεκίνησαν τον Μάιο του 2022 και σύμφωνα με την τελευταία επίσημη ενημέρωση, έχει ολοκληρωθεί το 80% των εσκαφών, το 60% της σκυροδέτησης τοιχίων, το 75% της σκυροδέτησης πλάκας βάσης και βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες για την κατασκευή της οροφής της σήραγγας. Το υπογειοποιημένο τμήμα της Λεωφ. Ποσειδώνος αναμένεται να είναι έτοιμο το 2025.
Σήραγγα Ηλιουπόλεως
Στη λίστα με τις σημαντικότερες σήραγγες που θα δούμε τα επόμενα χρόνια στην Αθήνα είναι κι η σήραγγα Ηλιουπόλεως, που αποτελεί επέκταση της Περιφερειακής Λεωφ. Υμηττού προς το Ελληνικό.
Σε αντίθεση με το έργο της υπογειοποίησης τμήματος της Λεωφ. Ποσειδώνος, η σήραγγα Ηλιουπόλεως που θα συνδυαστεί με ανισοπεδοποίηση της Λεωφ. Βουλιαγμένης μέχρι το ύψος του Ελληνικού, βρίσκεται σε φάση ωρίμανσης, με τη Lamda Development να εκτελεί μελέτες για λογαριασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Φαίνεται ότι το οδικό τούνελ θα είναι μήκους 3 χλμ. με 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και θα ξεκινά από τα στρατόπεδα «Σακκέτα», καταλήγοντας στη Λ. Βουλιαγμένης, χωρίς να έχει προσδιοριστεί ακόμα το ακριβές σημείο.
Μόλις ολοκληρωθεί το έργο, οι οδηγοί θα μετακινούνται από τη Λεωφ. Κατεχάκη στη Λεωφ. Βουλιαγμένης σε 10 λεπτά, όταν σήμερα κατά τις ώρες αιχμής απαιτούνται τουλάχιστον 30 λεπτά.
Με το έργο θα επιτευχθεί η ταχεία σύνδεση των νοτίων προαστίων με τα Μεσόγεια και το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, ενώ θα εξασφαλιστεί και ταχύτερη πρόσβαση στον πόλο του Ελληνικού.
Επέκταση Λεωφ. Κύμης
Το έργο έχει οριστικό ανάδοχο, αλλά η διαγωνιστική διαδικασία δεν έχει ολοκληρωθεί μιας και εκκρεμεί η απόφαση του ΣτΕ στην προσφυγή του Δήμου Ηρακλείού. Αυτή αναμενόταν να εκδικαστεί εντός του 2023, αλλά έχει αναβληθεί τρεις φορές.
Εφόσον υπογραφεί το έργο, τότε θα χρειαστούν 48 μήνες για την ολοκλήρωσή του, κάτι που σημαίνει ότι στην καλύτερη των περιπτώσεων θα είναι έτοιμο εντός του 2029.
Θα εκτελεστεί μέσα στα διοικητικά όρια των Δήμων Λυκόβρυσης-Πεύκης, Ηρακλείου και Κηφισιάς, και αφορά στην ολοκλήρωση της Λεωφόρου Κύμης, στο τμήμα από την Αττική Οδό έως τον Α/Κ της Ε.Ο. Νο 1 (Καλυφτάκη).
Θα κατασκευαστεί οδικός άξονας διατομής κλειστού αυτοκινητοδρόμου, συνολικού μήκους περίπου 3,8 χλμ., εκ των οποίων τα 2,4 χλμ. θα έχουν τη μορφή σήραγγας που θα κατασκευαστεί με υπόγεια διάνοιξη (ενδεικτικού μήκους 1,25 χλμ). μέχρι την οδό Κανάρη στο κέντρο της Πεύκης και με εκσκαφή και επανεπίχωση (Cut & Cover) για ακόμα 1,15 χλμ. μέχρι την οδό Χαλκίδος στην Πεύκη.
Με το συγκεκριμένο έργο θα δημιουργηθεί μια νέα έξοδος προς την Εθνική Οδό στον κόμβο της Καλυφτάκη και έτσι οι οδηγοί θα γλιτώνουν τις ουρές που σχηματίζονται στον κόμβο της Μεταμόρφωσης και προκαλούν τεράστια ταλαιπωρία στους πολίτες.