Audi A4: Η ηλεκτρική νέα γενιά του θα έχει αυτονομία 650 χιλιομέτρων

Audi A6 E-Tron Concept

Η Audi ετοιμάζει για το 2025 το ηλεκτρικό νέο Α4 και σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες θα φτάνει στα 650 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας και στους 510 ίππους στην κορυφαία του σπορ έκδοση S4.

Είναι από καιρό γνωστό πως η εταιρεία του Ingolstadt θα κάνει τη μετάβαση του Α4 στον αμιγή ηλεκτρισμό στη νέα γενιά του γερμανικού sedan - το οποίο πλέον θα έρθει εμπορικά αντιμέτωπο με αυτοκίνητα όπως το Tesla Model 3 και η BMW i3.

Κεντρική φωτό & πάνω: Audi A6 e-tron concept
Κεντρική φωτό & πάνω: Audi A6 e-tron concept
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό θα γίνει το 2025, όμως το ηλεκτρικό Α4 θα πωλείται για λίγα χρόνια παράλληλα με το αντίστοιχό του με κινητήρα εσωτερικής καύσης, που θα λάβει την ονομασία Α5 καθώς η Audi θα γίνει πια ζυγούς αριθμούς στις ονομασίες των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων και μονούς στα θερμικά/υβριδικά.

Το ηλεκτρικό Audi A4 θα βασίζεται στην καινούρια πλατφόρμα PPE, την οποία θα έχουν και τα νέα ηλεκτρικά Α6 και Q6 e-tron. Μαζί με την αρχιτεκτονική, η οποία προσφέρει πολύ μεγαλύτερη ευχέρεια χωροταξίας, θα μοιράζεται και κοινή σχεδιαστική φιλοσοφία με τα δύο μεγαλύτερα ηλεκτρικά μοντέλα.

Η νέα φιλοσοφία αυτή της οικογένειας e-tron περιλαμβάνει μικρούς προβόλους, χαμηλό αμάξωμα και κεκλιμένες εμπρός και πίσω κολόνες. Και θα είναι αυτή που θα διαφοροποιεί το ηλεκτρικό Α4 e-tron από το θερμικό Α5.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εσωτερικά, το A4 e-tron θα ακολουθήσει τη φιλοσοφία του αντίστοιχου ηλεκτρικού Q6 e-tron, με τρεις ψηφιακές οθόνες στο ταμπλό: μία για τον πίνακα οργάνων, μία κεντρική για τα πολυμέσα και μία τρίτη για τον συνεπιβάτη. Θα διαθέτει, επίσης, head-up display επαυξημένης πραγματικότητας και εσωτερικό φωτισμό που θα αυξομειώνεται ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης.

Τεχνικά, το νέο Α4 e-tron θα καρπωθεί τη νέα γενιά μπαταριών νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου με χωρητικότητα περίπου 100 kWh. Με αυτή το Q6 e-tron αναμένεται να έχει αυτονομία περίπου 600 χιλιομέτρων, αλλά με το χαμηλότερο ύψος και μικρότερο βάρος του Α4 e-tron η αυτονομία θα αγγίζει τα 650 km.

Φυσικά η πλατφόρμα είναι τεχνολογίας 800V για ταχύτερη φόρτιση, με ρυθμό έως και 270 kW. Αυτό σημαίνει ότι σε ιδανικές συνθήκες θα δέχεται 250 km φόρτισης σε μόλις 10 λεπτά. Στην αυτονομία παίζει φυσικά ρόλο και η νέα τεχνολογία των ηλεκτρικών συστημάτων, με ημιαγωγούς καρβιδίου του πυριτίου που χρησιμοποιούνται στη νέα πλατφόρμα PPE και ελέγχουν καλύτερα τη θερμότητα και τη μεταφορά της ηλεκτρικής ενέργειας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσον αφορά στις εκδόσεις του νέου A4 e-tron, η βασική θα είναι η πισωκίνητη A4 45 e-tron με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, και έπειτα θα ακολουθεί η τετρακίνητη A4 55 e-tron με δύο ηλεκτροκινητήρες, που θα προσεγγίζει τους 396 ίππους και το 0-100 km/h σε κάτω από 6 δευτερόλεπτα αυτής της έκδοσης του Q6.

Ανεπίσημο ψηφιακό σχέδιο της πιθανής εμφάνισης του Audi A4 e-tron
Ανεπίσημο ψηφιακό σχέδιο της πιθανής εμφάνισης του Audi A4 e-tron

Στην κορυφή, ωστόσο, αναμένεται να βρεθεί το S4 e-tron, που θα φτάνει τους 510 ίππους. Αυτή είναι περισσότερη ισχύς από εκείνη που παράγει ο θερμικός V6 κινητήρας του τρέχοντος RS4 Competition, που επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 4,0 δευτερόλεπτα. Εν συνεχεία, τα επόμενα χρόνια, δεν αποκλείεται να ακολουθήσει και ένα RS4 e-tron - με τις ιδιαίτερα εξωτικές σχεδιαστικές επιλογές, ηλεκτρονικούς ήχους και ρυθμίσεις που επιφυλάσσει το Ingolstadt για τα μελλοντικά ηλεκτρικά RS.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ