Η παρουσίαση του νέου Audi Q5 αναμένεται μέχρι το τέλος της χρονιάς, με σημαντικά διαφοροποιημένο σχεδιασμό και με mild και plug-in υβριδικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.
Το νέο SUV του Ingolstadt, που θα αντιμετωπίσει τις νέες BMW X3 και Mercedes GLC σε μια άκρως ανταγωνιστική κατηγορία της ευρωπαϊκής αγοράς, δεν θα έχει αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Το ρόλο αυτό θα αναλάβει το επερχόμενο Audi Q6 e-tron, καθώς πλέον τα μοντέλα της Audi με μονούς αριθμούς στην ονομασία τους θα έχουν θερμικά/υβριδικά μοτέρ και με ζυγούς ηλεκτρικά.
Στην πρώτη περίπτωση, των θερμικών, το νέο Q5 θα έχει στην κορυφή της γκάμας του την «καυτή» έκδοση SQ5, η οποία εξελίσσεται αυτόν τον καιρό στη γερμανική πίστα του Nurbrugring. Το γερμανικό SUV θα βασίζεται στην ανανεωμένη πλατφόρμα MLB-EVO -την οποία θα χρησιμοποιεί και το A5 Avant- και θα έχει νέους θερμικούς κινητήρες, σχεδιασμένους να λειτουργούν αποκλειστικά ως μέρη του συνολικού υβριδικού συστήματος.
BUY NOW
Ένας από τους βασικούς κινητήρες είναι ο ανανεωμένος 2.0 βενζίνης ΕΑ888, ο οποίος θα συνδυάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα 48V και ανασχεδιασμένο υπερσυμπιεστή. Οι μηχανολόγοι του Ingolstadt σχεδίασαν αυτό το mild-hybrid σύστημα ώστε να έχει μεγαλύτερη συμμετοχή στην καθημερινή οδήγηση και στον περιορισμό της κατανάλωσης.
Η ίδια τεχνολογία θα συνοδεύει και τους diesel κινητήρες του Q5, οι οποίοι εξακολουθούν να έχουν απήχηση στην Ευρώπη στη συγκεκριμένη κατηγορία. Έτσι, η Audi ανανέωσε τον 2.0 TDI και θα τον προσφέρει δίπλα στον 3λιτρο V6 diesel, που θα χρησιμοποιεί και το SQ5. Όσο για τις plug-in υβριδικές εκδόσεις, θα συνδυάζουν τον νέο δίλιτρο βενζίνης με μπαταρία ιόντων-λιθίου και ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα.
Περνώντας στο σχεδιασμό του νέου Q5, το νέο SUV θα υιοθετήσει την καινούρια σχεδιαστική «γλώσσα» που εισάγει στη γκάμα του Ingolstadt ο επικεφαλής σχεδιασμού Marc Lichte. Θα είναι πολύ πιο δυναμικό σε εμφάνιση, με μεγαλύτερους αεραγωγούς στη μάσκα και τον εμπρός προφυλακτήρα, πιο οκγώδη γρίλια καθώς και με πιο λεπτά LED φώτα.
Τα τελευταία θα υιοθετήσουν τη νέα τεχνολογία Digital Light και καινούρια φωτεινή «υπογραφή», παραπέμποντας στο A5 Coupe. Το πίσω μέρος θα έχει πιο κεκλιμένη πίσω κολόνα και τρισδιάστατη ενιαία φωτεινή μπάρα που καλύπτει όλο το πλάτος της ουράς. Στην έκδοση SQ5 πρέπει να περιμένουμε και έναν ευμεγέθη διαχύτη, ανάμεσα στα δύο ζεύγη απολήξεων της εξάτμισης.
Όσο για το εσωτερικό, όλη η καμπίνα των επιβατών είναι αναθεωρημένη με καινούρια αρχιτεκτονική του ταμπλό και νέες ψηφιακές οθόνες. Έτσι, το νέο Q5 θα αποκτήσει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία του εσωτερικού που είδαμε και στα νέα A5 Sportback και Avant, και η οποία είναι πιο κοντά σε εκείνη των ηλεκτρικών e-tron της γκάμας της γερμανικής εταιρείας.