Το Ingolstadt είχε από καιρό προαναγγείλει ότι το Audi TT φτάνει στο τέλος της διαδρομής του, και τώρα η στιγμή έφτασε για αυτό το σπορ σύμβολο της αυτοκίνησης να αποχαιρετήσει την παγκόσμια σκηνή.
Πλέον το TT, το συμπαγές σπορ διθέσιο με την πλειάδα εκδόσεων -από το coupe και ανοιχτό roadster αμάξωμα μέχρι τις πιο άγριες TTS και TT-RS- έπαψε να διατίθεται ακόμα και στη Γερμανία και σε άλλες αγορές της Βόρειας Ευρώπης.
Το Audi TT -που πήρε το όνομά του από την αγωνιστική παράδοση της προπατορικής NSU στο Tourist Troph (TT) του αγώνα του Isle of Man- ήταν ένας από τους πρωταγωνιστές των δύο προηγούμενων δεκαετιών στην παγκόσμια αυτοκίνηση.
BUY NOW
O σχεδιασμός του άρχισε να γεννάται από την Άνοιξη του 1994, κιόλας, στο σχεδιαστικό κέντρο της Volkswagen στην Καλιφόρνια. Το αρχικό του πρωτότυπο έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης το 1995, και η πρώτη του γενιά (8Ν) μπήκε στη γραμμή παραγωγής το 1998 με βασικό κινητήρα τον τετρακύλινδρο 1.8 απόδοσης 180 ή 225 ίππων.
Η δεύτερη γενιά του, με τον κωδικό 8J, παρουσιάστηκε το 2006. Το αμάξωμά της διέθετε πολλά περισσότερα τμήματα απο αλουμίνιο, που μείωναν το βάρος, ενώ σημαντικά αναβαθμισμένο ήταν το σύστημα διεύθυνσης, η ανάρτηση και ο ηλεκτρονικός έλεγχος της πρόσφυσης. Στη γενιά αυτή το ΤΤ διατίθονταν για πρώτη φορά με diesel κινητήρα, καθώς και στις εκδόσεις S και RS.
Το 2015 το ΤΤ πέρασε στην τρίτη του γενιά, την 8S, με περαιτέρω βελτιώσεις της οδικής συμπεριφοράς του και πιο εκλεπτυσμένο σχεδιασμό από ποτέ, καθώς και -για πρώτη φορά- με ψηφιακό πίνακα οργάνων.
Και οι τρεις πρώτες γενιές του αυτοκινήτου βασιζόταν στις πλατφόρμες Group A της Volkswagen, που είχε και το Audi A3, με εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα στο ρύγχος, κίνηση στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς και πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση.
Η τρίτη γενιά του ΤΤ έμελλε να είναι και η τελευταία του, καθώς το Μάιο του 2019 η Audi ανακοίνωσε ότι το θρυλικό της σπορ διθέσιο coupe και roadster θα έφτανε στο τέλος της διαδρομής του με την ολοκλήρωση του κύκλου της γενιάς αυτής.
Έκτοτε ακολούθησε μια σειρά από επετειακές εκδόσεις, καθώς σταδιακά οι άλλοτε νεαρότεροι οδηγοί ενός ΤΤ (όπως και μιας Mercedes SLK ή μιας BMW Z4) σήμερα προτιμούν ένα Q3 Sportback ή ένα SQ2.