Πιο επίκαιρη από ποτέ, η κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης διακρίνεται για το χαμηλό κόστος απόκτησης και συντήρησης, παραμένοντας στην κορυφή των προτιμήσεων εκείνων που αναζητούν ένα προσιτό μέσο μετακίνησης.
Μολονότι ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο δεν διαθέτει η λάμψη ενός καινούργιου, εξακολουθεί να αποτελεί μια λύση για εκείνους που αναζητούν μια προσιτή και χαμηλού… επενδυτικού ρίσκου πρόταση για τις καθημερινές μετακινήσεις τους στην πόλη.
Προτάσεις οι οποίες μετρούν αρκετά χρόνια ζωής και ακόμα περισσότερα χιλιόμετρα στο οδόμετρό τους, ωστόσο, εξακολουθούν να φαντάζουν ελκυστικά στα μάτια εκείνων που δεν τρομάζουν στο άκουσμα ενός μεταχειρισμένο αυτοκινήτου.
BUY NOW
Ας δούμε, λοιπόν, ποιες ευκαιρίες μπορεί να κρύβει η συγκεκριμένη αγορά, εστιάζοντας στην κατηγορία αυτοκινήτων πόλης και τοποθετώντας ως ανώτερο όριο στον διαθέσιμο budget τα 2.000 ευρώ.
Nissan Micra
Οι συστάσεις περιττεύουν για ένα αυτοκίνητο το οποίο μας συντροφεύει από τα τέλη της δεκαετίας του 1980 και μετρά μέχρι σήμερα πέντε γενιές και πολύ περισσότερες επιτυχίες. Μάλιστα με όριο τα 2.000 ευρώ, είμαστε λίγο έως πολύ αναγκασμένοι να μιλήσουμε για τη δεύτερη κατά σειρά γενιά του αυτοκινήτου, η οποία από πολλούς θεωρείται η καλύτερη και η πλέον επιτυχημένη, έχοντας εκτός των άλλων κατακτήσει και τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς το 1993.
Σε αυτή τη γενιά ο κινητήρας αναφοράς ήταν ατμοσφαιρικός με χωρητικότητα 1,0 λίτρου και απόδοση που ξεκινούσε από τους 55 ίππους. Βέβαια υπήρξαν και ισχυρότερες εκδόσεις 1,3 λίτρου ενώ το 1997 η δεύτερη γενιά του Nissan Micra ανανεώθηκε, αποκτώντας μια ελκυστικότερη εικόνα και επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού.
Ο κινητήρας του 1,0 λίτρου αύξησε την απόδοση του και εκείνος του 1,3 λίτρου αντικαταστάθηκε από ένα αλουμινένιο σύνολο 1.348 κ.εκ. με δεκαέξι βαλβίδες και μέγιστη ισχύ 82 ίππων.
Στη χώρα μας, το Nissan Micra δεύτερης γενιάς -γνωστό και με την κωδική ονομασία K11- ξεκινά στην αγορά των μεταχειρισμένων οχημάτων κάτω από τα 1.500 ευρώ και αγγίζουν τα 2.000 ευρώ στις εκδόσεις από το 2000 και μετά.
Lancia Ypsilon
Για τους λάτρεις της ιταλικής σχολής, η Lancia Ypsilon δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Έχοντας ξεκινήσει την καριέρα του ως Y10 πριν μεταξελιχθεί σε Ypsilon και αποκτήσει έναν ξεχωριστό χαρακτήρα και μια αύρα πολυτέλειας σπάνια για τα δεδομένα της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης.
Μετρώντας περισσότερα από 20 χρόνια στην ελληνική αγορά, η Lancia Ypsilon βρίσκεται κάτω από το όριο των 2.000 ευρώ, γεγονός που ελάχιστα θαμπώνει τη λάμψη μιας αναμφίβολα ξεχωριστής -σε επίπεδο σχεδιασμού τουλάχιστον- κατασκευής.
Πέρα από τις ιδιαίτερες σχεδιαστικές γραμμές των επιφανειών του αμαξώματος της, στα προσόντα της Lancia Ypsilon μπορεί να προσθέσει κανείς και τους κινητήρες χαμηλού κυβισμού, οι οποίοι ξεκινούν από τη χωρητικότητας του 1,1 λίτρου.
Για εκείνους που θέλουν να διατηρήσουν χαμηλά τον πήχη σε ό,τι αφορά τις εξωτερικές διαστάσεις και τον κυβισμό, αξίζει να σημειώσουμε ότι σε αντίστοιχο επίπεδο τιμών κινούνται προτάσεις όπως το Fiat Punto.
Volkswagen Polo
Έχοντας εμφανιστεί για πρώτη φορά το μακρινό 1975, το Volkswagen Polo θεωρείται ένας από τους ιδρυτές της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης.
Στη χώρα μας, η τιμή των 2.000 ευρώ «φωτογραφίζει» την τρίτη γενιά του αυτοκινήτου και ειδικότερα την ανανεωμένη εκδοχή της, η οποία και ξεκίνησε την εμπορική πορεία της στα τέλη της δεκαετίας του 1990.
Και σε αυτήν την περίπτωση ο βασικός κινητήρας ήταν χιλιάρης με απόδοση 60 ίππων, ωστόσο μια εξαιρετικά δημοφιλής στη χώρα μας επιλογή ήταν ο 1.400άρης κινητήρας των 75 ή των 101 ίππων.
Πέρα από τον διαχρονικό του σχεδιασμό και την υψηλή για τα δεδομένα της κατηγορίας και της εποχής ποιότητας κατασκευής, το Polo έχει ένα ακόμα προσόν. Εκείνο του πλήθους των επιλογών που συναντά κανείς ακόμα και με μια πρόχειρη αναζήτηση στις πλατφόρμες αγγελιών μεταχειρισμένων οχημάτων.
Skoda Fabia
Περίπου την ίδια συνταγή ακολούθησε και η Skoda Fabia, η οποία εισήλθε στην ευρωπαϊκή αγορά το 1999 υιοθετώντας το πλαίσιο και τα μηχανικά μέρη του Volkswagen Polo.
H σπαρτιάτικη λογική και η φήμη του αξιόπιστου απογείωσαν τη δημοφιλία του τσεχικού μοντέλου, το οποίο προσέφερε και τη δυνατότητα της επιλογής ανάμεσα σε hatchaback, sedan και station wagon αμάξωμα.
Οι κινητήρες με τους οποίος σταδιοδρόμησε στη χώρα ήταν κατά κύριο λόγο δύο. Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας του 1,2 λίτρου και το τετρακύλινδρο σύνολο με χωρητικότητα 1,4 λίτρου και μέγιστη απόδοση 101 ίππους.
Η Skoda Fabia πρώτης γενιάς έμεινε στη γραμμή παραγωγής έως και το 2004 παραδίδοντας τη σκυτάλη σε μιας αισθητά αναβαθμισμένη πρόταση, η οποία ωστόσο πωλείται στη χώρα μας πολύ πάνω από το όριο των 2.000 ευρώ.
Διαβάστε επίσης: