Τη δόξα πολλοί μίσησαν, την πολυτέλεια ουδείς. Αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος για τον οποίο μπήκαμε στον κόπο να εντοπίσουμε τρεις ξεχωριστές λιμουζίνες, οι οποίες μπορούν να γίνουν δικές σας για μια χούφτα... ευρώ.
Για δεκαετίες ολόκληρες σύμβολο της απόλυτης πολυτέλειας για τον κόσμο του αυτοκινήτου ήταν οι μακρόσυρτες λιμουζίνες με τις επιβλητικές διαστάσεις και τις εξεζητημένες προδιαγραφές.
Οτιδήποτε άλλο έμοιαζε μπροστά τους φτωχό και σε κάθε περίπτωση ανήμπορο να προσφέρει την απαραίτητη αίγλη και το ανάλογο κύρος.
BUY NOW
Οι περισσότεροι, φυσικά, δεν είχαν τη δυνατότητα να αποκτήσουν μία από τις πληθωρικές μπερλίνες των ονείρων τους και να ζήσουν μέσα στην πολυτέλεια έστω και για ένα τέρμινο.
Μιλώντας για εκείνα τα πολυτελή σεντάν που βρέθηκαν στην κεντρική αυτοκινητική σκηνή τη δεκαετία του 2000 και έσβησαν από τον χάρτη, ελέω των φορολογικών και όχι μόνο συνθηκών που επικρατούν στη χώρα μας, αποτελούν σήμερα αγοραστικές ευκαιρίες στις οποίες πολύ δύσκολα μπορεί κανείς να γυρίσει την πλάτη του.
Alfa Romeo 166 (1998-2007)
Η Alfa Romeo 166 αποτέλεσε μια ακόμα premium μπερλίνα η οποία επιχείρησε, μάλλον ανεπιτυχώς να αμφισβητήσει την απόλυτη κυριαρχία των Γερμανών στη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων.
Η αποτυχία αυτή, βέβαια, ελάχιστα μειώνει την ίδια την αξία ενός αυτοκινήτου που φέρει τη σχεδιαστική υπογραφή του Walter da Silva και μια σειρά χαρακτηριστικών που την καθιστούν άξια αναφοράς ακόμα και σήμερα.
Η Alfa Romeo 166 πέρασε στην παραγωγή το 1998 αποτελώντας τον φυσικό διάδοχο της 164. Η βασική έκδοση του αυτοκινήτου εξοπλιζόταν με έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας δύο λίτρων και απόδοσης 155 ίππων. Η συγκεκριμένη έκδοση διέθετε μηχανικό κιβώτιο πέντε ταχυτήτων, ωστόσο, οι ισχυρότερες διαμορφώσεις διέθεταν έξι σχέσεις μετάδοσης.
Ανάμεσα σε αυτές και η εξακύλινδρη των 2,0 λίτρων, η οποία με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων απέδιδε 205 ίππους. Με ανεξάρτητες αναρτήσεις και στους δύο άξονες και πλήθος εξοπλιστικών επιλογών που δικαιολογούσαν τον τίτλο του premium, η Alfa Romeo 166 δεν είχε να ζηλέψει τίποτα από τον γερμανόφωνο ανταγωνισμό, πλην ίσως του κύρους και της αξιοπιστίας.
Στις ημέρες μας, μια άρτια συντηρημένη Alfa Romeo 166 με έως 100.000 χιλιόμετρα στο οδόμετρό της δεν ξεπερνά σε αξία τα 3.000 ευρώ, γεγονός που την καθιστά μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για εκείνους που θέλουν να ζήσουν το premium όνειρό τους στους ρυθμούς μια κλασικής ιταλικής οπερέτας.
SAAB 9-5 (1998-2009)
Μολονότι η Saab να μην βρίσκεται πλέον ανάμεσά μας έχοντας χάσει στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας τη μάχη της επιβίωσης, αυτό δεν σημαίνει ότι οι προτάσεις έχουν πάψει να συγκινούν εκείνους που έζησαν με τον όνειρο της απόκτησης μια επιβλητικής σε διαστάσεις και προδιαγραφές σουηδικής μπερλίνας.
Κορυφαία όλων, το Saab 9-5, το οποίο βρέθηκε στη γραμμή παραγωγής το 1998 αντικαθιστώντας το ιδιαίτερα επιτυχημένο Saab 9000. To 9-5 κατάφερε να εκπροσωπήσει επάξια τη σουηδική σχολή, παρά το γεγονός ότι το πλαίσιο και τα περισσότερα από τα μηχανικά μέρη του έφεραν την υπογραφή της GM.
H βασική του έκδοση έκρυβε κάτω από το καπό έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 2,0 λίτρων, ο οποίος απέδιδε 150 ίππους και 240 Nm ροπής, χαρίζοντας αξιοπρεπείς επιδόσεις στα περίπου 1.500 κιλά της σουηδικής μπερλίνας.
Το μηχανικό κιβώτιο ήταν πέντε σχέσεων και οι αναρτήσεις ανεξάρτητες και στους δύο άξονες, υποστηρίζοντας το «αρχοντικό» πάτημα της σουηδικής μπερλίνας στην άσφαλτο, η οποία με μήκος 4,9 μέτρων και χώρο αποσκευών 500 λίτρων αποτελούσε ένα αξιοσέβαστο «μέγεθος» για τους λάτρεις του είδους.
Ένα ακόμα στοιχείο που επέτρεπε στο Saab 9-5 να ξεχωρίζει ήταν ο ιδιαίτερος σχεδιασμός του cockpit και τα καινοτόμα χαρακτηριστικά τα οποία συναντούσε κανείς σε αυτό, τα οποία αντλούσαν έμπνευση από τον κόσμο της αεροπλοΐας.
Το Saab 9-5 έμεινε στη γραμμή παραγωγής έως και το 2007 έχοντας ανανεωθεί δύο φορές και αποκτήσει πλήθος εκδόσεων. Σήμερα, το Saab 9-5 παραμένει μια λιμουζίνα αξιώσεων την οποία μπορεί κανείς να αποκτήσει σε εξαιρετική κατάσταση με όχι περισσότερα από 3.000 ευρώ.
Lancia Thesis (2002-2009)
Αν θα έπρεπε να ορίσουμε εκείνη τη μοναδική στιγμή στον χοροχρόνο που η Lancia σταματά να δημιουργεί προτάσεις ανάλογες της ιστορίας, τότε ο τερματισμός της παραγωγής της Thesis θα ήταν μια σίγουρη επιλογή.
Κι αυτό γιατί η εμβληματική Thesis, αποτέλεσε την τελευταία προσπάθεια της Lancia να επιστρέψει στις πολυτελείς ρίζες της και να αναδιατυπώσει μέσα από το ξεχωριστό DNA της τον ορισμό της premium μπερλίνας.
Την ίδια εποχή, λοιπόν, που οι Γερμανοί αναζητούσαν μια νέα ταυτότητα στην προσπάθεια τους να αποφύγουν την αναπαραγωγή γνώριμων σχεδιαστικών μοτίβων, η Lancia δημιουργούσε ένα έργο τέχνης πάνω σε τέσσερις τροχούς.
Το ιδιαίτερο σχήμα της Lancia Thesis εξασφάλισε στους Ιταλούς μια απόσταση ασφαλείας από τις προτάσεις του ανταγωνισμού, δεν ήταν ωστόσο μόνο ο εξεζητημένος σχεδιασμός εκείνος που χάριζε στην ιταλική μπερλίνα ένα φυσικό πλεονέκτημα.
Η χρήση φυσικού ξύλου στις διακοσμητικές επιφάνειες του εσωτερικού και κορυφαίας ποιότητας δέρματος στις επενδύσεις των καθισμάτων, υπενθύμισε σε φίλους και εχθρούς το πραγματικό πρόσωπο της πολυτέλειας, δείχνοντας τον γερμανικό ανταγωνισμό να δείχνει μπροστά στην Thesis φτωχό.
Οι Ιταλοί επιχείρησαν να κάνουν τη διαφορά και σε ό,τι αφορά την τεχνολογία, υιοθετώντας πρωτοποριακές λύσεις για τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου. Πιο χαρακτηριστικό, ήταν το παράδειγμα της ανάρτησης και ειδικότερα των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ.
Ο δίλιτρος-πεντακύλινδρος και προφανώς υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης απόδοσης 185 ίππων αποτέλεσε τη βασική επιλογή για τη Lancia Thesis, η οποία διατηρήθηκε στη γραμμή παραγωγής από το 2002 έως το 2009 αγγίζοντας τις 16.000 πωλήσεις.
Σχεδόν δύο δεκαετίες μετά, μια Lancia Thesis σε άριστη κατάσταση κοστίζει στην ελληνικά αγορά μεταχειρισμένου περίπου 5.000 ευρώ.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ