Ένα θηρίο νέας γενιάς που συνδυάζει την ακραία απόδοση με την ηλεκτρική τεχνολογία, προσφέροντας την απόλυτη οδηγική εμπειρία για τους λάτρεις της ταχύτητας.
Η Lamborghini παρουσίασε το νέο της supercar, το οποίο έρχεται να αντικαταστήσει το εμβληματικό Huracan. Το νέο μοντέλο φέρει το όνομα Temerario και αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση της εξηλεκτρισμένης υπεραπόδοσης. Με το νέο Plug-In υβριδικό σύστημα κίνησης, που αποτελείται από έναν twin-turbo V8 θερμικό κινητήρα και τρία ηλεκτρομοτερ, η Lamborghini αποδεικνύει για άλλη μια φορά την ικανότητά της να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις της εποχής, διατηρώντας ταυτόχρονα την ταυτότητά της ως κατασκευάστρια αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων.
Μπορεί ο ατμοσφαιρικός V10 της Huracan να αποτελεί πλέον παρελθόν, αλλά η Lamborghini, θέλοντας να αποφύγει τα λάθη που έκανε η Ferrari όταν απέσυρε τους δικούς της V8 ατμοσφαιρικούς κινητήρες και τους αντικατέστησε με turbo (κέρδισε μεν σε δύναμη, αλλά έχασε σε ήχο), έκανε όλες τις απαραίτητες κινήσεις ώστε να διατηρήσει το αγωνιστικό DNA της ζωντανό και να συνεχίσει να προσφέρει στους κατόχους των μοντέλων της την αίσθηση που αναζητούν σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
BUY NOW
Για αυτό το λόγο, δεν επιλέχθηκε απλά μια ενισχυμένη εκδοχή του κλασικού V8 κινητήρα 4,0 λίτρων με cross-plane στρόφαλο από το οπλοστάσιο της Volkswagen Group, που έχουν δει και στην Lamborghini Urus, αλλά κατασκευάστηκε από την αρχή ένας νέος, κατάλληλος για να περάσει το στροφάρισμα της ατμόσφαιρας στην υπερτροφοδοτούμενη εποχή.
Έτσι, το νέο μοτέρ διαθέτει flat-plane στρόφαλο, με την αναλογία διαδρομής-διαμέτρου του εμβόλου να είναι 90x78,5 χιλιοστά, επιτρέποντάς του να φτάσει έως και τις 10.000 στροφές ανά λεπτό, κάτι που είναι σπάνιο για έναν εργοστασιακό turbo κινητήρα.
Αυτή η κίνηση δείχνει την προθυμία της Lamborghini να παραμείνει πιστή στην παράδοσή της, παρά τις πιέσεις για βελτιώσεις στην αποδοτικότητα και στις εκπομπές ρύπων. Επιπλέον, η Lamborghini αναφέρει ότι έχει σχεδιαστεί σκόπιμα κάποιοι κραδασμοί να μεταφέρονται στο αμάξωμα και στα καθίσματα από τον κινητήρα, για να ενισχυθεί η οδηγική εμπειρία.
Ταυτόχρονα, φρόντισε να εξοπλίσει το μοτέρ με υλικά υψηλής αντοχής, όπως τιτάνιο για τις μπιέλες και τις βαλβίδες, και ειδικές επιστρώσεις DLC (Diamond Like Carbon), διασφαλίζοντας ότι μπορεί να αντέξει τις ακραίες συνθήκες που απαιτεί η απόδοσή του.
Η ισχύς του νέου κινητήρα της Temerario φτάνει τους 800 ίππους από τις 9.000 έως 9.750 στροφές ανά λεπτό, σε σύγκριση με τους 631 ίππους της Huracan, με την ροπή του V8 να ξεπερνά κατά πολύ τα 600 Nm του παλιού V10, και αυτό χωρίς να ληφθούν υπόψη οι τρεις ηλεκτροκινητήρες των 150 ίππων του υβριδικού συστήματος.
Τα δύο από τα τρία ηλεκτρομοτέρ βρίσκονται τοποθετημένα στον μπροστινό άξονα, δίνοντας κίνηση σε όλους τους τροχούς και προσφέροντας λειτουργία κατανομής ροπής, κάτι που καθιστά τη Temerario ένα από τα πιο ολοκληρωμένα υβριδικά supercars στην αγορά. Το τρίτο είναι τοποθετημένο μεταξύ του V8 και του νέου οκτατάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων, λειτουργώντας ως γεννήτρια εκκίνησης και συμβάλλοντας στην καμπύλη της ροπής με μέχρι 300 Nm, καλύπτοντας οποιαδήποτε έλλειψη δύναμης στις χαμηλές στροφές μέχρι την ενεργοποίηση των τουρμπινών.
Το σύστημα κίνησης της Temerario αποδίδει συνολικά 920 ίππους, ξεπερνώντας τον ανταγωνισμό, όπως τη Ferrari 296 GTB με 819 ίππους και τις McLaren Artura με 671 ίππους και 750S με 740 ίππους. Ωστόσο, η προσθήκη των ηλεκτροκινητήρων και του υβριδικού συστήματος έχει αυξήσει το βάρος του αυτοκινήτου σε 1.690 κιλά, σχεδόν 268 κιλά περισσότερο από τη Huracan LP640 Evo και είναι 220 κιλά βαρύτερο από τη Ferrari 296.
Παρά το αυξημένο βάρος, η Temerario παραμένει εξαιρετικά γρήγορη, με την Lamborghini να υποστηρίζει ότι μπορεί να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 2,7 δευτερόλεπτα, ξεπερνώντας τον προκάτοχό του, που χρειαζόταν 2,9 δευτερόλεπτα για την ίδια επίδοση. Η τελική ταχύτητα του νέου μοντέλου αυξήθηκε επίσης, φτάνοντας τα 343 χλμ/ώρα, ενώ η Huracan είχε τελική ταχύτητα 325 χλμ/ώρα.
Το εξωτερικό της Temerario διατηρεί την αναγνωρίσιμη σιλουέτα της Lamborghini, με χαρακτηριστικά σχεδιαστικά στοιχεία που εντυπωσιάζουν, όπως οι ψηλά τοποθετημένες απολήξεις της εξάτμισης στο κέντρο του πίσω μέρους του αυτοκινήτου. Παρά την οπτική ομοιότητα με το μεγαλύτερο αδερφό του, η Revuelto, η Temerario διαφοροποιείται με πιο λιτές γραμμές και λιγότερο έντονες εισαγωγές αέρα, κάνοντας την εμφάνισή του πιο σύγχρονη και δυναμική.
Οι σχεδιαστικές διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων δεν περιορίζονται μόνο στην εξωτερική εμφάνιση. Η Temerario βασίζεται σε ένα αλουμινένιο πλαίσιο, σε αντίθεση με το ανθρακονημάτινο της Revuelto, κάτι που συμβάλλει στη διαφοροποίηση των δύο μοντέλων από άποψη οδηγικής εμπειρίας. Το νέο μοντέλο έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο σε σύγκριση με τη Huracan, προσφέροντας έτσι περισσότερο χώρο για τα πόδια των επιβατών, ενώ η αύξηση του χώρου για το κεφάλι επιτρέπει σε ψηλότερους οδηγούς να οδηγούν με άνεση, ακόμα και όταν φορούν κράνη.
Το εσωτερικό της Temerario αντικατοπτρίζει το προχωρημένο τεχνολογικό επίπεδο του αυτοκινήτου, με χαρακτηριστικά όπως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που προσαρμόζεται στις προτιμήσεις του οδηγού, η κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής και το τιμόνι με επιλογέα λειτουργιών οδήγησης που προσφέρει πλήρη έλεγχο των ρυθμίσεων. Η Lamborghini δεν παρέλειψε να ενσωματώσει και τη δυνατότητα καταγραφής τηλεμετρίας, κάτι που θα ενθουσιάσει όσους επιθυμούν να καταγράφουν τις επιδόσεις τους στην πίστα ή να μοιράζονται τις οδηγικές τους εμπειρίες στα κοινωνικά δίκτυα.
Η Temerario διαθέτει επίσης δυνατότητα επιλογής μεταξύ τεσσάρων λειτουργιών οδήγησης, οι οποίες είναι Strada, Sport, Corsa και Corsa Plus. Η τελευταία λειτουργία απενεργοποιεί το σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESP), προσφέροντας μια πιο αγνή, ανεμπόδιστη οδηγική εμπειρία για τους πιο έμπειρους οδηγούς. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η δυνατότητα drift, η οποία προσφέρει τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις, προσαρμοσμένες σε διαφορετικά επίπεδα υπερστροφής ισχύος. Για όσους θέλουν να καταγράψουν τις ικανότητές τους στο drift ή να το παίξουν YouTuber, το σύστημα Lamborghini Vision καταγράφει πλάνα από το δρόμο, τους επιβάτες και την πίσω οπτική γωνία της καμπίνας.
Η επιλογή οδήγησης σε λειτουργία EV προσφέρει μια ήρεμη και αθόρυβη οδηγική εμπειρία, αν και η εμβέλεια του ηλεκτρικού συστήματος δεν είναι το δυνατό σημείο του αυτοκινήτου. Η Lamborghini δεν έχει δώσει συγκεκριμένα στοιχεία αυτονομίας, αλλά με μια μπαταρία χωρητικότητας μόλις 3,8 kWh, η Temerario είναι σχεδιασμένη να διανύει μόνο λίγα χιλιόμετρα σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία πριν αναλάβει ο θερμικός κινητήρας. Η φόρτιση της μπαταρίας διαρκεί περίπου 30 λεπτά σε παροχή 7 kW, ενώ το μοτέρ μπορεί να αναλάβει τη φόρτιση της μπαταρίας εν κινήσει, αν επιλεγεί η λειτουργία Recharge. Ωστόσο, η ενεργοποίηση αυτής της λειτουργίας μειώνει την ισχύ στους "μόλις" 715 ίππους.
Το πρώτο μοντέλο Temerario αποτελεί μόνο την αρχή της σειράς, με τη Lamborghini να έχει ήδη σχέδια για την ανάπτυξη εκδόσεων Spyder roadster και ελαφρύτερων μοντέλων κατάλληλο για αγωνιστική οδήγηση σε πίστα. Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης μια έκδοση με κίνηση αποκλειστικά στους πίσω τροχούς, η οποία θα ανταγωνιστεί τη Ferrari 296 GTB.
Παράλληλα, για τους πελάτες που επιθυμούν ακόμη πιο ακραίες επιδόσεις, η Lamborghini προσφέρει το πακέτο ‘Alleggerita’, το οποίο περιλαμβάνει ελαφριά εξαρτήματα από σύνθετα υλικά και αυξάνει την αεροδυναμική πίεση της Temerario κατά 103% σε σύγκριση με το παλιό Huracan Evo, μειώνοντας το βάρος της κατά 12,7 κιλά. Για όσους επιθυμούν να ελαφρύνουν ακόμη περισσότερο το αυτοκίνητό τους, το Lightweight Pack για το εσωτερικό προσφέρει πόρτες από ανθρακονήματα, λεπτότερα τζάμια πίσω παραθύρων και πλευρικά πάνελ από πολυανθρακικό. Σε συνδυασμό με τον προαιρετικό διαχύτη από ανθρακονήματα, τους τροχούς από ανθρακονήματα και την εξάτμιση τιτανίου, το συνολικό βάρος μπορεί να μειωθεί κατά 25 κιλά.
Η Lamborghini δεν έχει ακόμη ανακοινώσει την τιμή του νέου μοντέλου, αλλά λαμβάνοντας υπόψη την αυξημένη απόδοση και την προηγμένη τεχνολογία που προσφέρει, αναμένεται να τιμολογηθεί κοντά στα 342.000 δολάρια, όσο και η Ferrari 296 GTB. Η νέα Lamborghini Temerario είναι έτοιμο να γράψει το επόμενο κεφάλαιο στην ιστορία των supercars, συνδυάζοντας την παραδοσιακή δύναμη και απόδοση της εταιρείας με την καινοτομία της εξηλεκτρισμένης τεχνολογίας.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ