Αυτή θα είναι η μεγαλύτερη αστική σήραγγα στην Ελλάδα -Πού θα κατασκευαστεί, πότε θα είναι έτοιμη
Το έργο της επέκτασης της Λεωφ. Κύμης θα δημιουργήσει ένα οδικό bypass, αποφορτίζοντας τον κόμβο της Μεταμόρφωσης.
Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου με το οποίο κυρώνεται η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού για 25 χρόνια, έναντι ανταλλάγματος 3,27 δισ. ευρώ, ποσό που είναι το υψηλότερο στην ιστορία του ΤΑΙΠΕΔ.
Η σύμβαση, επίσης, προβλέπει τη μείωση των διοδίων από 2,8 σε 2,5 ευρώ από τις 6 Οκτωβρίου, γεγονός που θα καταστήσει πιο «ανώδυνες» τις διελεύσεις των οδηγών στον αστικό αυτοκινητόδρομο.
BUY NOW
Με την κίνηση, ωστόσο, να αυξάνεται και τα σημάδια κορεσμού να συνεχίζουν να αιωρούνται πάνω από την Αττική Οδό, κρίνεται αναγκαίο να κατασκευαστούν οι επεκτάσεις της.
Το έργο που βρίσκεται πιο κοντά στην εκκίνηση της υλοποίησης είναι η επέκταση της Λεωφ. Κύμης μέχρι την Εθνική Οδό στον ανισόπεδο κόμβο Καλυφτάκη στη Λυκόβρυση.
Η επέκταση έχει δημοπρατηθεί και έχει ανάδοχο το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ, αλλά βρίσκεται στον «πάγο», καθώς, μεταξύ άλλων, εκκρεμεί η εκδίκαση από το Συμβούλειο της Επικρατείας της προσφυγής του Δήμου Ηρακλείου. Η απόφαση θα καθορίσει και το μέλλον του διαγωνισμού, καθώς εφόσον η ετυμηγορία είναι υπέρ της προσφυγής, τότε τα μαύρα σύννεφα πάνω από το έργο θα πυκνώσουν.
Η επέκταση της Λεωφ. Κύμης
Το έργο θα υλοποιηθεί στα διοικητικά όρια των Δήμων Λυκόβρυσης-Πεύκης, Ηρακλείου και Κηφισιάς, με την κατασκευή οδικού άξονα περίπου 3,8 χλμ. Η ολοκλήρωση με τη σύνδεση Ε.Ο Νο1 κόμβου Καλυφτάκη αποτελεί αντικείμενο της σύμβασης προαίρεσης. Το συνολικό μήκος του έργου εκτιμάται σε 4,2 χλμ. μαζί με την προαίρεση.
Από αυτά, τα 2,4 χλμ. θα έχουν τη μορφή σήραγγας που θα κατασκευαστεί με υπόγεια διάνοιξη (ενδεικτικού μήκους 1,25 χλμ). μέχρι την οδό Κανάρη στο κέντρο της Πεύκης και με εκσκαφή και επανεπίχωση (Cut & Cover) για ακόμα 1,15 χλμ. μέχρι την οδό Χαλκίδος στην Πεύκη.
Με το συγκεκριμένο έργο θα δημιουργηθεί μια νέα έξοδος προς την Εθνική Οδό στον κόμβο της Καλυφτάκη και έτσι οι οδηγοί θα γλιτώνουν τις ουρές που σχηματίζονται στον κόμβο της Μεταμόρφωσης και προκαλούν καθυστερήσεις και τεράστια ταλαιπωρία.
Η διάρκεια των εργασιών της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης έχει οριστεί σε 48 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Εφόσον λοιπόν οι υπογραφές «πέσουν» μέσα στο 2025, τότε ο νέος άξονας θα μπορέσει να λειτουργήσει το 2029.