Με υβριδικό μοτέρ και τεχνολογία δανεισμένη από τα αεροπλάνα, το εικονιζόμενο Volvo 850 του 1993 πουλήθηκε μέσω δημοπρασίας σε τιμή ρεκόρ.
Στις αρχές τις δεκαετίας του ’90 τέθηκαν επί τάπητος οι πρώτοι προβληματισμοί σχετικά με τους εναλλακτικούς τρόπους κίνησης απέναντι στα ορυκτά καύσιμα. Η απάντηση της Volvo δόθηκε με τη δημιουργία δύο πρωτότυπων 850, τα οποία έφεραν μια σειρά από πρωτόγνωρα για την εποχή συστήματα.
Έτσι, λοιπόν, το μηχανικό σύνολο που φροντίζει για την κίνηση του συγκεκριμένου Volvo 850 αποτελείται από ένα υβριδικό σύστημα. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένα μοτέρ... αεροστρόβιλος, με φιλοσοφία αντίστοιχη εκείνων των αεροπλάνων, το οποίο χρησιμοποιείται ως γεννήτρια για τη φόρτιση των μπαταριών νικελίου-καδμίου που βρίσκονται στο πίσω μέρος και τροφοδοτούν το ηλεκτρικό μοτέρ. Το τελευταίο εξασφαλίζει την κίνηση των εμπρός τροχών.
BUY NOW
Ωστόσο, αυτή η επαναστατική διάταξη (έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή της το 1978 σε ένα Volvo 264) δεν έκανε τη διαφορά σε ιπποδύναμη καθώς η συνολικής ισχύς του σουηδικού μοντέλου περιοριζόταν στα 95 άλογα (0-100 χλμ./ώρα σε 12,5 δευτερόλεπτα).
Σημειώστε, επίσης, πως το πρωτότυπο αυτοκίνητο της Volvo διέθετε – πριν 30 χρόνια – και σύστημα ανάκτησης ενέργειας που είδαμε πολύ αργότερα σε αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής. Παράλληλα, το μοντέλο διέθετε τρία προγράμματα λειτουργίας, ανάλογα με το πως ήθελε να κινηθεί ο οδηγός: Electric, Hybrid και Gas Turbine, που μπορούν να επιλεγούν με το πάτημα του σχετικού κουμπιού.
Η Volvo κατασκεύασε μόνο δύο 850 που διέθεταν υβριδικό σύστημα. Το ένα από αυτά βρίσκεται στο μουσείο και το άλλο βρισκόταν στα χέρια ιδιώτη. Τις προηγούμενες ημέρες το τελευταίο βγήκε σε δημοπρασία, με μόλις 4.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ του και πουλήθηκε στην τιμή των 62.000 ευρώ.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ