Το μοντέλο στοχεύει να δώσει τη δυνατότητα ακόμα και στους οικονομικά ασθενέστερους να αποκτήσουν το δικό τους όχημα για τις αστικές μετακινήσεις, με κύριο πλεονέκτημά του, εκτός από την τιμή, να είναι η χαμηλή κατανάλωση.
Με την Ινδία να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα λόγω του υπερπληθυσμού, της αύξησης των οχημάτων στους δρόμους, της ρύπανσης, καθώς και του χάσματος που υπάρχει μεταξύ των οικονομικών τάξεων, η εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία αναζητά λύσεις και κινείται προς την κατασκευή αυτοκινήτων μικρών διαστάσεων με πολύ χαμηλό κόστος.
Η νέα πρόταση έρχεται από την Bajaj Auto, ονομάζεται RE60 και είναι ο άμεσος ανταγωνιστής του Tata Nano. Το μικρό τετράτροχο όχημα θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, μία εντελώς βασική και μία πιο πλούσια, με τον εν δυνάμει ιδιοκτήτη να μπορεί να διαμορφώσει το εσωτερικό με 3 ή 4 θέσεις.
BUY NOW
Η τιμή της εισαγωγικής έκδοσης θα είναι 1.800 ευρώ και θα εφοδιάζεται μόνο με τα απολύτως απαραίτητα, με το εσωτερικό να είναι αρκετά φτωχό, θυμίζοντας τα πρώτα minicars που είχαν εμφανιστεί και δεν παρείχαν στον οδηγό τίποτα περισσότερο από κάθισμα και τιμόνι.
Το Bajaj RE60 θα κινείται από έναν μονοκύλινδρο κινητήρα 200 κυβικών εκατοστών (Digital Twin Spark ignition) που αποδίδει 20 ίππους και 51 Nm ροπής, μια λύση που έχει ήδη υιοθετηθεί σε πάνω από 10 εκατομμύρια οχήματα στην Ινδία.
Χάρη στη χρήση πλαστικού στο αμάξωμα και το απλό εσωτερικό, το βάρος του είναι χαμηλό και δεν θα ξεπερνάει τα 400 κιλά, επιτρέποντας στο λιλιπούτειο μοντέλο να πιάνει τελική ταχύτητα 70 χλμ./ώρα. Το δυνατό σημείο του αυτοκινήτου είναι η κατανάλωση, όπου μέσα στην πόλη δεν θα ξεπερνάει τα 4,2 λίτρα/100 χλμ. και σε αυτοκινητόδρομο τα 2,9 λίτρα, επιτρέποντας στους εκεί κατοίκους (η τιμή της βενζίνης στη χώρα είναι λίγο κάτω από 1 ευρώ) να κάνουν 100 χιλιόμετρα με λιγότερα από 3 ευρώ.
Οι μικρές διαστάσεις (μήκος 2,75 μέτρα, ύψος 1,65, πλάτος 1,32) βοηθούν στους ελιγμούς, στην κίνηση και στην εύρεση χώρου στάθμευσης. Μπορεί να μοιάζει με αυτοκίνητο, αλλά στην ουσία το Bajaj RE60 παραμένει μια εξέλιξη του rickshaw, ενός τυπικού ινδικού μέσου που εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1897.
Η Bajaj Auto δεν τρέφει αυταπάτες για το RE60 και δηλώνει ότι το μοντέλο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως πραγματικό αυτοκίνητο, αλλά περισσότερο ως επιβατικό όχημα με χώρο για τέσσερα άτομα. Το μοντέλο κυκλοφορεί ήδη στην ινδική αγορά, με την εταιρεία να έχει βλέψεις για χώρες όπου υπάρχει μεγάλη ζήτηση για μαζική μηχανοκίνηση, όπως η Σρι Λάνκα, το Μπαγκλαντές και η Κολομβία, παρά για την Ευρώπη.
Εξάλλου, θα ήταν αρκετά δύσκολο να περάσει τους σκοπέλους των ελέγχων ασφαλείας, όπως συμβαίνει και στην περίπτωση του Tata Nano, που αν και έχει ανακοινωθεί πολλές φορές και για τις δυτικές αγορές, ακόμη και σήμερα δεν είναι σε θέση να περάσει τους αυστηρούς ελέγχους που απαιτούνται για την είσοδο στην ευρωπαϊκή αγορά, κυρίως λόγω της ανεπαρκούς προστασίας.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ