Αυτό είναι το επάγγελμα που δεν επιλέγει κανείς -Πώς θα αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις χιλιάδων εργαζομένων

cars road

Στα φορτηγά δίχως οδηγό στρέφει το βλέμμα της η Continental προκειμένου να αντιμετωπιστεί η έλλειψη χιλιάδων επαγγελματιών οδηγών.

Σοβαρά προβλήματα στον κλάδο των εμπορευματικών μεταφορών έχει δημιουργήσει η έλλειψη δεκάδων χιλιάδων οδηγών φορτηγών που παρατηρείται σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, με τις εταιρείες να αναζητούν εναγωνίως λύσεις.

Τον κώδωνα του κινδύνου αυτή τη φορά κρούει η γνωστή εταιρεία ελαστικών και τεχνολογίας Continental, αναφέροντας ότι μόνο στη Γερμανία το 2023 υπήρξε έλλειψη 70.000 οδηγών φορτηγών.

Εξίσου απογοητευτικά είναι τα στοιχεία και στο Ηνωμένο Βασίλειο, με την Ένωση Οδικών Μεταφορών (Road Haulage Association -RHA), να επισημαίνει ότι το 2021 η έλλειψη μεταφράστηκε σε 100.000 οδηγούς. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Οδηγός φορτηγού

Στο πρόβλημα έχει εστιάσει επανειλημμένως η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU), επισημαίνοντας ότι αυτό τα επόμενα χρόνια αναμένεται να γιγαντωθεί μιας και η επικείμενη συνταξιοδότηση πολλών οδηγών δεν θα αντισταθμιστεί από την είσοδο νεαρών στο επάγγελμα.

Σύμφωνα με την Continental, και συγκεκριμένα όπως προκύπτει από έρευνά της (Mobiliity Study 2024) σε Κίνα, Γαλλία, Ιαπωνία, Γερμανία και ΗΠΑ, τη λύση μπορούν να δώσουν τα αυτόνομα φορτηγά.

Ειδικότερα, στη Γερμανία σχεδόν το 60% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι τα αυτόνομα φορτηγά μπορούν να αντιμετωπίσουν την έλλειψη οδηγών στις εταιρείες μεταφορών, ενώ σχεδόν οι μισοί πιστεύουν ότι θα βελτιώσουν τη ροή της κυκλοφορίας στους αυτοκινητόδρομους και θα μειώσουν τα μποτιλιαρίσματα στο μέλλον.

Ο Philipp von Hirschheydt, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του τομέα Αυτοκινητοβιομηχανίας της Continental, δήλωσε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που η πλειονότητα των ερωτηθέντων ήδη βλέπει τα οφέλη των αυτόνομων φορτηγών. Με τις τεχνολογίες μας, συμβάλλουμε στην περαιτέρω αύξηση αυτής της αποδοχής».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
αυτόνομη οδήγηση

Στη Γερμανία, η αποδοχή των αυτόνομων φορτηγών είναι πιο έντονη μεταξύ των ανθρώπων που χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους για μακρινές αποστάσεις (άνω των 100 χιλιομέτρων) και των νεότερων σε ηλικία ατόμων (έως 44 ετών).

Στον αντίποδα, η έκθεση της Continental αποκαλύπτει ότι, παρά την αυξανόμενη αποδοχή των αυτόνομων φορτηγών, υπάρχει σημαντικός σκεπτικισμός σχετικά με την ασφάλεια τους. Στη Γερμανία, τη Γαλλία και τις ΗΠΑ, το 60-65% των ερωτηθέντων εκφράζει ανησυχίες για την ασφάλεια των βαρέων εμπορικών οχημάτων χωρίς οδηγό. Στην Ιαπωνία, το ποσοστό αυτό ξεπερνά το 70%, δείχνοντας ακόμα μεγαλύτερη επιφυλακτικότητα.

Μεγαλύτερη σιγουριά για τα αυτόνομα φορτηγά επικρατεί στην Κίνα, όπου η πλειονότητα (62%) θεωρεί ότι τα αυτόνομα φορτηγά είναι πιο ασφαλή από εκείνα που οδηγούνται από ανθρώπους.

Σημειώνεται ότι η Continental, σε συνεργασία -από το 2023- με την αμερικανική εταιρεία εξέλιξης συστημάτων αυτόνομης οδήγησης Aurora εξελίσσει ένα επεκτάσιμο σύστημα αυτόνομων φορτηγών επιπέδου 4. Το σύστημα αυτό έχει σχεδιαστεί για πλήρως αυτόνομη οδήγηση, χωρίς την ανάγκη ανθρώπινης παρέμβασης. Το επίπεδο 4 σημαίνει ότι το όχημα μπορεί να χειρίζεται όλες τις πτυχές της οδήγησης σε καθορισμένες συνθήκες, αλλά μπορεί να ζητηθεί ανθρώπινη βοήθεια σε ορισμένες εξαιρετικές περιπτώσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η συνεργασία αφορά -μεταξύ άλλων- ραντάρ, κάμερες και αισθητήρες LiDAR, τα οποία επιτρέπουν στο όχημα να έχει πλήρη αντίληψη του περιβάλλοντός του, και να ανταποκρίνεται καταλλήλως.

Η Continental, επίσης, έχει εστιάσει και σε ισχυρούς υπολογιστές (HPCs) με τεράστια υπολογιστική ισχύ για την επεξεργασία μεγάλων όγκων δεδομένων που αντλούνται από το περιβάλλον, όπως και σε ένα εφεδρικό σύστημα που μπορεί να διασφαλίσει ότι το όχημα θα σταματήσει με ασφάλεια σε περίπτωση βλάβης ή άλλου απρόοπτου συμβάντος.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ