Πληρώνουν «χρυσάφι» γι' αυτό το επάγγελμα -Γιατί δεν το επιλέγει κανείς

cars road

Διάχυτη είναι η ανησυχία στον κλάδο των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, μιας και οι εταιρείες αδυνατούν να βρουν εργαζομένους.

Μεγάλη είναι η έλλειψη οδηγών λεωφορείων, πούλμαν και φορτηγών στην Ευρώπη, ενώ τα επόμενα χρόνια αναμένεται να διπλασιαστεί, επιφέροντας σοβαρό πλήγμα στην εφοδιαστική αλυσίδα και όχι μόνο, αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU).

Η IRU αναφέρει ότι τα παραπάνω επαγγέλματα δεν επιλέγονται από νέους ανθρώπους, κάτι το οποίο θα έχει ιδιαίτερα αρνητικές συνέπειες για τον κλάδο μόλις συνταξιοδοτηθούν οι σημερινοί εργαζόμενοι.

Ειδικότερα, οι οδηγοί λεωφορείων και πούλμαν κάτω από 25 ετών αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 3%, όταν το 40% είναι άνω των 55 ετών. Αντίστοιχα, το ποσοστό των οδηγών φορτηγών κάτω των 25 ετών είναι χαμηλότερο από 5%, όταν οι άνω των 55 αποτελούν το 1/3 των εργαζομένων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
οδηγός φορτηγού

Αναγνωρίζοντας το μέγεθος του προβλήματος, η IRU καλεί τις κυβερνήσεις να εστιάσουν σε πολιτικές μετανάστευσης που θα είναι προσαρμοσμένες στις ανάγκες τους, ενώ ενώνει τις δυνάμεις της με το Διεθνές Κέντρο για την Ανάπτυξη Μεταναστευτικές Πολιτικής (ICMPD) και με το Πλαίσιο Εταιρικής Σχέσης για τη Μετανάστευση (MPF), εγκαινιάζοντας μια νέα πρωτοβουλία υπό την ονομασία «Κινητικότητα Εξειδικευμένων Οδηγών για την Ευρώπη (SDM4EU)».

Η νέα πρωτοβουλία έχει ως στόχο τη χαρτογράφηση των χωρών προέλευσης και προορισμού των επαγγελματιών οδηγών και την ανάπτυξη ενός πλασίου απασχόλησης για εξειδικευμένους οδηγούς από ξένες χώρες.

Στόχος, επίσης, είναι να ενθαρρυνθεί η μετακίνηση των επαγγελματιών οδηγών από χώρες όπου υπάρχουν περισσότεροι οδηγοί από όσους χρειάζονται (πλεόνασμα) προς χώρες που αντιμετωπίζουν έλλειμμα.

Σύμφωνα με τον Patrick Philipp της IRU, σε πολλές αναπτυγμένες χώρες με γηράσκοντα πληθυσμό είναι δύσκολο να αντιμετωπιστεί το έλλειμα επαγγελματιών οδηγών με την πρόσληψη ντόπιων, κάτι που σημαίνει ότι η επίλυση του προβλήματος απαιτεί την έλευση σε αυτές τις χώρες οδηγών από χώρες όπου υπάρχει πλεόνασμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέρυσι, μάλιστα, η IRU είχε κάνει κάλεσμα για παγκόσμιο συντονισμό και συνεργασία για τη νόμιμη διασυνοριακή μετανάστευση εργαζομένων για να βοηθήσει τον κλάδο να προσαρμοστεί στις αγορές εργασίας.

φορτηγά

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την IRU, για την αντιμετώπιση του προβλήματος, οι εταιρείες προσφέρουν ικανοποιητικούς μισθούς στους εργαζομένους τους που σε πολλές περιπτώσεις είναι υψηλότεροι από αυτούς σε άλλα επαγγέλματα. Ειδικότερα, στην Ευρώπη, οι απολαβές ενός οδηγού φορτηγού είναι 55% υψηλότερες από τον κατώτατο μισθό, φθάνοντας μέχρι και το 133% στην Ολλανδία.

Άλλες δράσεις των εταιρειών προκειμένου να προσελκύσουν νέο «αίμα», εστιάζουν στην επένδυση σε καλύτερα οχήματα (44% των εταιρειών), στην κάλυψη του κόστους εισόδου στο επάγγελματα (35%) και στην παροχή ευκαιριών αναβάθμισης δεξιοτήτων (25%).

Αναφορικά με τους αποτρεπτικούς παράγοντες εισόδου των νεαρής ηλικίας ατόμων στο επάγγελμα, για τη Διεθνή Ένωση Οδικών Μεταφορών εκ των βασικών είναι το υψηλό κόστος απόκτησης άδειας οδήγησης φορτηγού, το οποίο είναι κατά μέσο όρο 3,7 φορές μεγαλύτερο από τον μέσο μηνιαίο κατώτατο μισθό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ