Το θρυλικό Lada Niva επιστρέφει -Αυτό είναι το μέλλον του

2018-lada-4x4-vision-concept

Η Lada θα λάνσαρε φέτος τη νέα γενιά του Niva, που θα κατασκευαζόταν σε συνεργασία με τη Renault, ωστόσο αυτό το σενάριο έχει παραμείνει στα χαρτιά λόγω του εν εξελίξει πολέμου στην Ουκρανία, με τις τελευταίες πληροφορίες να αναφέρουν ότι η Lada έχει ήδη στραφεί σε plan B.

Το Lada Niva ξεκίνησε την εμπορική του πορεία το 1977. Ακόμη και πριν από τον πόλεμο με την Ουκρανία, ο ρωσικός κατασκευαστής δεν διέθετε το Niva στην Ευρώπη λόγω της μη συμμόρφωσής του με τα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφαλείας και τους ισχύοντες κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων.

Στη Ρωσία, η Lada συνεχίζει να διαθέτει το Niva με τιμή που αντιστοιχεί σε λιγότερο από 14.000 ευρώ. Αρχικά είχε γίνει γνωστό ότι ετοιμαζόταν μία νέα έκδοση του Niva, η οποία θα παρουσιαζόταν το 2025 και θα κατασκευαζόταν σε συνεργασία με τη Renault.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
2018-lada-4x4-vision-concept-1

Άλλωστε η Renault κατείχε μερίδιο της AvtoVaz, της μητρικής εταιρείας της Lada, ώσπου έπειτα από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, η γαλλική εταιρεία το πούλησε σε ένδειξη διαμαρτυρίας.

Το Niva που θα παρουσιαζόταν φέτος θα βασιζόταν στην πλατφόρμα CMF-B, στην οποία βασίζεται και το Dacia Duster. Τώρα, λόγω του εν εξελίξει πολέμου στην Ουκρανία αυτό το σχέδιο έχει εγκαταλειφθεί, με τη Lada πιθανότατα να στρέφει την προσοχή της στο concept «4x4 Vision», το οποίο είχε παρουσιαστεί το 2018.

2018-lada-4x4-vision-concept-2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως μπορείτε να δείτε στις φωτογραφίες, το συγκεκριμένο πρωτότυπο ξεχωρίζει συγκριτικά με τον προκάτοχό του για την πολύ πιο μοντέρνα εμφάνισή του. Χαρακτηριστική είναι η μεγάλη μάσκα με τις έντονες ακμές, ωστόσο τίποτα δεν έχει γίνει γνωστό σχετικά με τα κινητήρια σύνολα που θα εξοπλίζουν το νέο Niva.

Αν συνεχιζόταν αυτή η συνεργασία με τη Renault, το νέο Lada Niva, που θα βασιζόταν στην πλατφόρμα του Dacia Duster, θα επωφελούνταν πιθανότατα και από τα διαθέσιμα κινητήρια σύνολα του δημοφιλούς οικογενειακού SUV, και πιο συγκεκριμένα από τον κινητήρα διπλού καυσίμου ECO-G των 100 ίππων (βενζίνη/LPG) και τον ήπια υβριδικό κινητήρα TCe των 130 ίππων.

2018-lada-4x4-vision-concept-3

Ωστόσο το παραπάνω σενάριο θα παραμείνει στα χαρτιά, ενώ αβέβαιο παραμένει το μέλλον του ιστορικού μοντέλου, το οποίο ήταν αρκετά δημοφιλές και στην ελληνική αγορά. Αυτό σημαίνει ότι είναι αρκετά πιθανό το σενάριο να μην λανσαριστεί νέο Lada Niva μέσα στο 2025, ενώ υπενθυμίζουμε ότι η υπάρχουσα έκδοση με τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,7 λίτρων που αποδίδει 83 ίππους δεν ικανοποιεί τους κανονισμούς της Ε.Ε. για τις εκπομπές ρύπων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ