Η ΑvtoVAZ έκανε το ντεμπούτο της στον χώρο της ηλεκτροκίνησης, παρουσιάζοντας την μηδενικών ρύπων εκδοχή του Lada Niva Travel.
Την ώρα που αυτοκινητικός κόσμος βαδίζει σε ηλεκτρικά μονοπάτια, και οι αυτοκινητοβιομηχανίες εμπλουτίζουν την γκάμα τους με μηδενικών ρύπων μοντέλα, η AvtoVAZ, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων της Ρωσίας, δείχνει να έχει μείνει πίσω, καθώς η όποια πρόοδος σε αυτόν τον τομέα περιοριζόταν στο πρωτότυπο ηλεκτρικό e-Largus.
Πριν από λίγες ώρες, ωστόσο, και στο πλαίσιο του Διεθνούς Οικονομικού Φόρουμ της Αγίας Πετρούπολης, η AvtoVAZ έκανε το επόμενο βήμα της, παρουσιάζοντας -έστω σε πρωτότυπη μορφή- το e-Niva, μια ηλεκτρική εκδοχή του Niva Travel.
BUY NOW
Όπως αναφέρουν ρωσικά ειδησεογραφικά Μέσα, τουλάχιστον σε πρώτο στάδιο, η AvtoVAZ δεν έχει στα άμεσα πλάνα της να λανσάρει το e-Niva στην αγορά, μιας και αυτό αποτελεί πιο πολύ μια επίδειξη των τεχνολογικών ικανοτήτων της και μια απόδειξη ότι μπορεί να… σταθεί στο ύψος των περιστάσεων στον ηλεκτρικό πλέον κόσμο των τεσσάρων τροχών.
Πολλοί, ωστόσο, δεν αποκλείουν το σενάριο να το δούμε να παράγεται μαζικά, εφόσον το πρωτότυπο μοντέλο τύχει θετικής ανταπόκρισης από το κοινό.
Το πρωτότυπο e-Niva κινείται από εναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης έως και 120 PS, ενώ για την τροφοδότησή του με ηλεκτρική ενέργεια φροντίζει μια μπαταρία χωρητικότητας 34 kWh που εξασφαλίζει έως και 175 χλμ. αυτονομίας.
Για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας σε οικιακή πρίζα απαιτούνται 12 ώρες, ενώ φορτίζοντας με τριφαστικό ρεύμα τότε η όλη διαδικασία διαρκεί 5,5 ώρες.
Εμφανισιακά, το μοντέλο δείχνει να αποκλίνει από τη συντηριτική σχεδιαστική γραμμή της ρωστικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με το μπροστινό μέρος να συγκεντρώνει μεγάλο ενδιαφέρον χάρη στον επιβλητικό προφυλακτήρα αλλά και τους κομψούς full LΕD προβολείς.
Το σχεδιαστικό μοτίβο, μάλιστα, του μπροστινού μέρος του e-Niva αναμένεται να υιοθετηθεί από ένα νέο SUV (με βενζινοκινητήρα 1,8 λτ.) που ετοιμάζει η μάρκα και θα περάσει τη γραμμή παραγωγής το 2025.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το υφιστάμενο Lada Niva Travel είναι ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα στη ρωσική αγορά αυτοκινήτου και κινείται από έναν 1.700άρη κινητήρα βενζίνης απόδοσης 80 ίππων.