To ταχύπλοο υδροπτέρυγο Chase Zero ξεπέρασε και τις υψηλότερες προσδοκίες στις τελευταίες δοκιμές εξέλιξης.
Το Chase Zero δεν ξεχωρίζει μόνο για την εμφάνισή του, αλλά και για την απίστευτη ταχύτητα και αυτονομία που διαθέτει. Πρόκειται για το πρώτο υδρογονοκίνητο ταχύπλοο υδροπτέρυγο που θα λάβει μέρος στο America’s Cup και έχει ήδη ξεσηκώσει το κοινό με τις επιδόσεις του κατά τη διάρκεια των τελευταίων θαλάσσιων δοκιμών.
Μόλις πριν από ένα μήνα, το Chase Zero μπήκε για πρώτη φορά στο νερό. Δημιουργήθηκε από την Emirates Team New Zealand (ETNZ) ως μέρος ενός μεγάλου πλάνου εξέλιξης της υδρογονοκίνηνης και σχεδιάστηκε για να γίνει το πρώτο ταχυπλοο υδροπτερυγο που τροφοδοτείται από κυψέλες υδρογόνου τεχνολογίας Toyota.
BUY NOW
Οι θαλάσσιες δοκιμές ξεκίνησαν γύρω από το λιμάνι Waitemata στο Auckland, με το Chase Zero να μην έχει κανένα πρόβλημα να φτάσει την εκτιμώμενη τελική ταχύτητα άνω των 50 κόμβων (93 χλμ./ώρα) την ένατη ημέρα δοκιμών του. Αυτό όμως που εντυπωσίασε του πάντες είναι η αυτονομία του.
Η ομάδα γέμισε τις τέσσερις δεξαμενές έως και 96% και ξεκίνησε κρουαζιέρες γύρω από τον Κόλπο Hauraki. Μετά από έξι ώρες και 151 ναυτικά μίλια (280 χλμ.), το Chase Zero είχε ακόμα 10% καύσιμο στις δεξαμενές του. Το υδροπτέρυγο είχε έπλεε με περίπου 28 κόμβους (52 χλμ./ώρα), καλύπτοντας μεγαλύτερη απόσταση από ό,τι αναμενόταν.
Σύμφωνα με την ομάδα, το ίδιο ταξίδι που ολοκληρώθηκε με 28 κόμβους, εάν γινόταν με ένα συμβατικό ταχύπλοο που τροφοδοτείται από δύο εξωλέμβιες 250 ίππων θα απαιτούσε συνολικά 825 λίτρα καυσίμου. Όπως αντιλαμβάνεστε, ένα κανονικό ταχύπλοο σκάφος δεν θα μπορούσε να ολοκληρώσει το ταξίδι με την ίδια ταχύτητα που το έκανε αντίστοιχο υδρογονοκίνητο, χωρίς μάλιστα να ξεμείνει από καύσιμο.
Με βάση αυτές τις δοκιμές, οι μηχανικοί στο ETNZ εκτιμούν ότι το Chase Zero μπορεί να φτάσει την εμβέλεια των 178,19 ναυτικών μιλίων (330 χλμ.) σε ταχύτητα περίπου 28 κόμβους και τέσσερις γεμάτες δεξαμενές υδρογόνου.
Το Chase Zero είναι έτοιμο να κάνει τα πρώτα του βήματα στους αγώνες, αλλά αναντίλεκτα αποτελεί και τον προάγγελο των μελλοντικών εμπορικών σκάφών που θα κινούνται με υδρογόνο.