Η Toyota ανέθεσε στη Yamaha την εξέλιξη του V8 κινητήρα υδρογόνου με 450 ίππους

Yamaha Toyota V8 Hydrogen

Στο πλαίσιο της μεγάλης της επένδυσης για τον θερμικό κινητήρα που θα καίει υδρογόνο αντί βενζίνης, η Toyota συνεργάζεται στενά με τη Yamaha για τη μετατροπή του ατμοσφαιρικού V8 του Lexus RC F.

Η Toyota εξακολουθεί να δείχνει απολύτως αποφασισμένη να κρατήσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στη ζωή, και μάλιστα επίκειται και η υπογραφή της συμφωνίας της με τις Mazda, Subaru και Kawasaki για το σκοπό αυτό: την μακροζωία των θερμικών κινητήρων, αλλά με προδιαγραφές περιορισμού των ρύπων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι προφανές ότι από την ιαπωνική αυτή συνεργασία λάμπει διά της απουσίας της η Honda. Πρόσφατα ο CEO της εταιρείας Toshihiro Mibe δήλωσε πως η Honda αποφάσισε πριν από δέκα χρόνια -έπειτα από σχετικές αναλυτικές έρευνες- πως ένας θερμικός κινητήρας δεν δύναται να λειτουργεί επαρκώς με καύσιμο το υδρογόνο.

Όμως η Toyota επιμένει. Μετά από ένα πυρετώδες έτος συμμετοχής σε ιαπωνικούς αγώνες αντοχής του θεσμού Super Taikyu με μια υδρογονοκίνητη Corolla, και την παρουσίαση ενός επίσημου εργοστασιακού υδρογονοκίνητου πρωτοτύπου GR Yaris, τώρα ανέθεσε στη Yamaha -που μεταξύ όλων των άλλων διαθέτει και μακρόχρονη τεχνογνωσία στην κατασκευή κινητήρων- να μετατρέψει τον V8 κινητήρα 5.0 λίτρων του Lexus RC F ώστε να καίει υδρογόνο αντί βενζίνης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να το πετύχει, η Yamaha πρέπει να τροποποιήσει το σύστημα ψεκασμού, την κυλιδροκεφαλή, την πολλαπλή εισαγωγής και πολλά ακόμα επιμέρους εξαρτήματα. Ωστόσο, η ιαπωνική εταιρεία ισχυρίζεται ότι ο κινητήρας θα αποδίδει 450 ίππους στις 6.800 στροφές και 540 Nm ροπής στις 3.600 σ.α.λ.

Πρόκειται για έναν ισχυρισμό μεγάλης σημασίας, ειδικά για τους λάτρεις του επαπειλούμενου είδους των πολυκύλινδρων κινητήρων, καθώς η Yamaha επιβεβαιώνει ότι ο ίδιος κινητήρας με καύσιμο το υδρογόνο μπορεί να φτάσει σε παρεμφερή απόδοση με τη βενζίνη - μιας και στη δεύτερη περίπτωση, το ίδιο μοτέρ αποδίδει 479 ίππους και 536 Nm (στο Lexus RC F Track Edition).

Όμως, ο χαρακτήρας του κινητήρα αλλάζει σημαντικά με το υδρογόνο, λέει ο μηχανικός της Yamaha Takeshi Yamada: «Οι κινητήρες υδρογόνου έχουν πιο φιλική αίσθηση, που τους κάνει εύκολους στην οδήγηση χωρίς να επεμβαίνουν συχνά τα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Όσοι οδήγησαν το πρωτότυπό μας ήταν επιφυλακτικοί αρχικά, αλλά στο τέλος βγήκαν με ένα μεγάλο χαμόγελο. Βλέποντάς το, άρχισα να πιστεύω ότι υπάρχει τεράστια δυναμική στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ενός κινητήρα υδρογόνου - αντί να θεωρείται απλά ως ένα υποκατάστατο της βενζίνης».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Yamaha συνέδεσε στον τροποποιημένο κινητήρα μια άκρως εντυπωσιακή πλεξούδα εξάτμισης 8-σε-1, που υποστηρίζει πως παράγει έναν πολύ ιδιαίτερο, χαρακτηριστικό ήχο υψηλής συχνότητας.

Προς το παρόν δεν είναι γνωστό πότε θα καταφέρει η Toyota και οι υπόλοιπες ιαπωνικές εταιρείες να περάσουν την τεχνολογία κινητήρων εσωτερικής καύσης υδρογόνου στην παραγωγή, και να τη δούμε μαζικά στα καινούρια αυτοκίνητα. Το σίγουρο είναι ότι η ιαπωνική εταιρεία δείχνει αποφασισμένη να επιμείνει σε αυτό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άλλωστε, όπως δήλωσε πρόσφατα ο -λάτρης της σπορ οδήγησης και των αγώνων- διευθύνων σύμβουλος της εταιρεία, Akio Toyoda, «ο εχθρός μας είναι το διοξείδιο του άνθρακα, όχι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης».

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ