Ένα σπάνιο και συλλεκτικό αγωνιστικό Peugeot 309 βγαίνει σε δημοπρασία, βασισμένο στο θρυλικό 309 GTI και τροποποιημένο από έναν πρώην μηχανικό της Prodrive για να αποδίδει 370 ίππους.
Το Peugeot 309 GTI ατύχησε να βρεθεί στο διάβα του θρυλικού 205 GTI, και εξαιτίας αυτού έμεινε λίγο στη σκιά του. Παρόλα αυτά, παραμένει ένα από τα πιο σημαντικά πρωτόλεια γαλλικά σπορ αυτοκίνητα δρόμου της δεκαετίας του 1980.
Στην έκδοση παραγωγής του το 309 GTI πυροδοτούσε ένας τετρακύλινδρος και 16βάλβιδος κινητήρας 1.9 λίτρου απόδοσης 160 ίππων. Όμως, τώρα ο κινητήρας αυτός αντικαταστάθηκε με έναν πιο σύγχρονο 16βάλβιδο που προέρχεται από το 306, από έναν πρώην μηχανικό της βρετανικής Prodrive που αγόρασε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο το 1989.
BUY NOW
Με τη μετατροπή -που κόστισε περίπου 116 χιλιάδες ευρώ και τρία χρόνια από τη ζωή του εν λόγω μηχανικού- η ισχύς του αυτοκινήτου υπερδιπλασιάστηκε, φτάνοντάς τώρα τους 370 hp. Στην αύξηση της ισχύος συμβάλλει ο υπερσυμπιεστής Rotrex, η σφυρήλατη επεξεργασία του στροφαλοφόρου, οι ρυθμιζόμενες τροχαλίες αλουμινίου και η αντίστοιχα προσαρμοσμένη πολλαπλή εισαγωγής.
Φυσικά, για την επιπλέον ισχύ έγιναν τροποποιήσεις και ενισχύσεις του αμαξώματος. Το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης της Xtrac συνδυάζεται με τροποιημένα ημιαξόνια στους εμπρός τροχούς, οι οποίοι επίσης τώρα κρύβουν εξαπίστονες δαγκάνες της ΑΡ. Επίσης, τοποθετήθηκε ολοκαίνουριο σύστημα εξάτμισης.
Από το εσωτερικό αφαιρέθηκε οτιδήποτε περιττό προκειμένου να μειωθεί το βάρος - το οποίο έπεσε στα μόλις 910 κιλά. Το εσωτερικό, έτσι, περιλαμβάνει δύο αγωνιστικά καθίσματα Sparco με ζώνες έξι σημείων και ενδοεπικοινωνία για τον οδηγό και το συνοδηγό, τιμόνι της OMP, αγωνιστικό επιλογέα ταχυτήτων και φυσικά πλήρες roll-cage.
Ο μηχανικός και ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου αυτού κάλυψε μόνο 113 χιλιόμετρα μετά από όλες αυτές τις τροποποιήσεις που έκανε. Και τώρα αποφάσισε να το βγάλει σε δημοπρασία μέσω του οίκου Iconic Auctioneers, που υπολογίζει ότι η τιμή εκκίνησης θα κυμανθεί από τις 46.500 μέχρι τις 58.100 ευρώ.