Αυτό το super-fastback της BYD αγγίζει τους 1.000 ίππους

Denza Z9 GT

Το Denza Z9 GT, που θα φτάσει σύντομα και στην Ευρώπη, κοιτάζει στα μάτια την Porsche Panamera και διατίθεται είτε ως plug-in υβριδικό είτε ως αμιγώς ηλεκτρικό 965 ίππων.

Το εκρηκτικό αυτό fastback είναι άλλη μία απόδειξη ότι η BYD και οι Κινέζοι μπορούν πλέον με αξιώσεις να τα βάλουν με τον δυτικό ανταγωνισμό - και μάλιστα ακόμη και με τις ορισμένες από τις καθιερωμένες δημιουργίες των Γερμανών κατασκευαστών, όπως οι Porsche Panamera και Taycan.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Denza είναι η πολυτελής υπό-μπράντα της BYD και το Z9 GT είναι ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα που φέρνει στην ευρωπαίκή αγορά. Φυσικά, λόγω των δασμών της Ε.Ε. στα κινεζικά αυτοκίνητα, δεν πρόκειται η τιμή του να είναι κοντά στα 42.500 ευρώ που κοστίζει στην Κίνα.

Το νέο αυτό μοντέλο της BYD είναι ένα 5θυρο sedan με εκτεταμένη ουρά που το κάνει να μοιάζει με κάτι ανάμεσα σε station wagon και shooting brake. Εϊναι τεράστιο, με μήκος 5,19 μέτρων (πλάτος 1,99 μ. και ύψος 1,48 μ.), και μεταξόνιο 3,12 μέτρων. Αυτά το καθιστούν ακόμα πιο επιβλητικό και από την ίδια την Panamera.

Ο σχεδιασμός του είναι έργο του πρώην designer της Audi και Alfa Romeo, Wolfgang Egger, με πολύ ιδιαίτερα χαρακτηριστικά όπως τα εκτεταμένα μακρόστενα φώτα, οι αναδιπλούμενες χειρολαβές και οι προαιρετικοί καθρέφτες με κάμερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το εσωτερικό του Denza Z9 GT ξεχωρίζει με πέντε οθόνες στο ταμπλό: μία για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, μία μεγαλύτερη για το κεντρικό infotainment, μία τρίτη για τον συνοδηγό και δύο ακόμα στις πόρτες που προβάλλουν εικόνες από τις προαιρετικές κάμερες αντί για τους παραδοσιακούς καθρέφτες.

Το κάθισμα του συνοδηγού προσφέρει λειτουργία μηδενικής βαρύτητας με υποπόδιο, ενώ ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία εξοπλισμού είναι τα δύο ψυγεία για αναψυκτικά και τρόφιμα των επιβατών. Το μπροστινό, ανάμεσα στα καθίσματα, έχει χωρητικότητα 4 λίτρων, ενώ το πίσω 10 λίτρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Denza Z9 GT προσφέρεται στην Κίνα σε δύο εκδόσεις, plug-in υβριδική και ηλεκτρική. Η PHEV χρησιμοποιεί την πλατφόρμα e3 και το υβριδικό σύστημα DM πέμπτης γενιάς. Ο βενζινοκινητήρας 2.0 λίτρων αποδίδει 207 ίππους, και μαζί με τους τρεις ηλεκτροκινητήρες η συνολική ισχύς φτάνει τους 870 hp.

Η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε μόλις 3,6 δευτερόλεπτα, ενώ η μπαταρία LFP των 38,5 kWh προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία έως 201 χιλιομέτρων (στον κύκλο CLTC), με συνολική αυτονομία 1.100 χιλιομέτρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Denza Z9 GT, που ξεχωρίζει από τους μικρούς αεραγωγούς στο μπροστινό μέρος, βασίζεται στην πλατφόρμα e-Platform 3.0 Evo και διαθέτει τρεις κινητήρες με συνολική ισχύ 965 ίππων. Αυτοί εξασφαλίζουν επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τεράστια μπαταρία των 100,1 kWh παρέχει αυτονομία 630 χιλιομέτρων (πάντα στον CLTC).

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ