Τα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου είναι ακριβότερα, αλλά προσφέρουν πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με τα βενζινοκίνητα. Παρόλα αυτά, αρκετοί μύθοι κυκλώνονται γύρω από ένα αυτοκίνητο diesel.
Το δίλημμα diesel ή βενζίνη εξακολουθεί να υφίσταται στο μυαλό πολλών αγοραστών της Ευρώπης. Οι κινητήρες πετρελαίου είναι γνωστοί για την εξαιρετική επιτάχυνση και τη δύναμη έλξης τους, καθώς και για την οικονομία τους στο ταξίδι. Όμως, συνοδεύονται και με μια σειρά μύθων, τους οποίους εξετάζουμε παρακάτω:
1. Είναι πιο ακριβοί στη συντήρηση
Παρόλο που το κόστος επισκευής των κινητήρων diesel είναι συνήθως υψηλότερο σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες, διαρκούν περισσότερο και χαλάνε πιο σπάνια. Οι κινητήρες ντίζελ έχουν λιγότερα εξαρτήματα (π.χ. δεν έχουν μπουζί), και αν συντηρούνται σωστά, μπορούν να διανύσουν έως και 500.000 χιλιόμετρα, ακόμα και πάνω από ένα εκατομμύριο, ενώ οι βενζινοκινητήρες συνήθως φτάνουν μέχρι 300.000 χιλιόμετρα.
BUY NOW
2. Είναι λιγότερο ισχυροί
Αν και οι κινητήρες diesel κοστίζουν περισσότερο, προσφέρουν περισσότερη δύναμη, ροπή και οικονομία καυσίμου χάρη στον υψηλότερο λόγο συμπίεσης. Το diesel αποδίδει περίπου 11% περισσότερη ενέργεια από τη βενζίνη, γεγονός που το καθιστά ιδανικό για τη ρυμούλκηση βαρέων φορτίων. Επιπλέον, οι υπερσυμπιεστές (turbo) σε ορισμένα μοντέλα diesel αυξάνουν την ισχύ και την οικονομία καυσίμου.
3. Είναι θορυβώδεις και ρυπογόνοι
Αυτό ίσχυε στο παρελθόν, αλλά η τεχνολογία έχει εξελιχθεί σημαντικά. Τα σύγχρονα diesel είναι σχεδόν εξίσου καθαρά με τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, ειδικά μετά την εισαγωγή φίλτρων σωματιδίων, που καθαρίζουν το 99% των ρύπων. Τα αυτοκίνητα πετρελαίου που κατασκευάζονται μετά το 2007 συνήθως πληρούν τις νεότερες περιβαλλοντικές προδιαγραφές.
4. Δεν ξεκινούν εύκολα το χειμώνα
Αν και τα diesel μπορεί να χρειάζονται λίγο περισσότερο χρόνο για να ξεκινήσουν σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες λόγω της υψηλότερης συμπίεσης, τα σύγχρονα diesel διαθέτουν θερμαντήρες μπλοκ κινητήρα που βοηθούν στην ταχύτερη εκκίνηση, ακόμα και σε κρύο καιρό.
5. Το φυτικό λάδι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο
Υπάρχει ο μύθος ότι το φυτικό λάδι μπορεί να αντικαταστήσει το πετρέλαιο. Αν και ορισμένα βιοντίζελ περιέχουν φυτικά έλαια για τη μείωση των εκπομπών ρύπων, δεν είναι ασφαλές να ρίχνετε απλά φυτικό λάδι στο ρεζερβουάρ. Η χρήση φυτικού λαδιού μπορεί να καταστρέψει τον κινητήρα και να μειώσει τη διάρκεια ζωής του.
6. Λειτουργούν χειρότερα σε μεγάλα υψόμετρα
Αντίθετα με αυτόν τον μύθο, τα αυτοκίνητα με κινητήρες diesel αποδίδουν καλύτερα σε μεγάλα υψόμετρα σε σχέση με τα βενζινοκίνητα, κυρίως λόγω των υπερσυμπιεστών, που αυξάνουν την απόδοση σε συνθήκες όπου ο αέρας είναι πιο αραιός.
7. Το να αφήνεις τον κινητήρα στο ρελαντί είναι καλό
Παρόλο που ορισμένοι πιστεύουν ότι πρέπει να αφήνουν τον κινητήρα diesel στο ρελαντί για να ζεσταθεί, αυτό είναι περιττό. Ο κινητήρας πετρελαίου ζεσταίνεται γρήγορα με την οδήγηση και το ρελαντί για μεγάλα διαστήματα καίει άσκοπα καύσιμο και προκαλεί περιβαλλοντική επιβάρυνση. Σε ορισμένες περιοχές, η λειτουργία κινητήρα στο ρελαντί απαγορεύεται για αυτόν τον λόγο.
Οι κινητήρες diesel λοιπόν, παρά τους μύθους, συνεχίζουν να είναι μια εξαιρετική επιλογή για όσους αναζητούν αντοχή, ροπή και αποδοτικότητα καυσίμο.