Ποια καινούρια αυτοκίνητα εκπέμπουν τις περισσότερες εκπομπές ρύπων στην Ευρώπη;

traffic

Εάν η μείωση των εκπομπών ρύπων από τα νέα αυτοκίνητα έμπαινε στο μικροσκόπιο, τα αποτελέσματα έρευνας στην Ευρώπη θα προκαλούσαν έκπληξη.

Ενώ συνολικά η Γηραιά Ήπειρος έχει θετική ρότα, κατεβάζοντας τις το 2023 κατά 2% έναντι του προηγούμενου έτους, αυτό το ποσοστό θα ήταν ακόμα καλύτερο αν δύο χώρες είχαν καλύτερα ποσοστά.

Συγκεκριμένα, είναι δύο οι χώρες της ΕΕ που έχουν αυξήσει τις εκπομπές ρύπων από τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται εντός της επικράτειάς τους. Η μία είναι η Ιταλία όπου το ποσοστό ανέβηκε κατά 0,7% και περιέργως, η άλλη είναι η Γερμανία που μάλιστα σημείωσε την τρομακτική άνοδο της τάξης του 6,6%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πάντως οι Ιταλοί, παρότι έχουν μικρότερο ποσοστό, παραμένουν στην κορυφή αυτής της αρνητικής λίστας, αφού τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στη γειτονική χώρα εκπέμπουν κατά μέσο όρο 120 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, την ώρα που αν ψάξουμε για ένα μέσο όρο συνολικά για την Ευρώπη, αυτός τοποθετείται στα 108.

Εδώ πρέπει να σημειωθεί πως η Ελλάδα είναι ανάσα στις χώρες που βελτιώσαν σημαντικά τα ποσοστά τους, συγκεκριμένα κατά -4.5%.

Τα παραπάνω αποτελούν αποτελέσματα μακροσκελούς έκθεσης της ACEA, της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (European Automobile Manufacturers Association).

Όμως η έρευνα δεν σταμάτησε εκεί, επεκτάθηκε και στις ισορροπίες ανάμεσα σε ηλεκτρικά οχήματα, υβριδικά αλλά και οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Σημειώνεται πως το μερίδιο αγοράς των BEV (ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία) στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκε κατά 2,5% μεταξύ 2022 και 2023, από 12,1% σε 14,6%!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ταυτόχρονα, η βενζίνη έχασε 1,1 ποσοστιαίες μονάδες στην ΕΕ, αλλά κέρδισε 0,8 μονάδες στην Ιταλία, ενώ το diesel, έχασε περισσότερο στην Ευρώπη (2,8%) από ό,τι στην Ιταλία (2,1%).

Όλα αυτά ενώ ως γνωστόν, μετράμε αντίστροφα για την απαγόρευση πωλήσεων οχημάτων με θερμικούς κινητήρες στην Ευρώπη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ