Επίσημο - Αυτοί είναι οι δασμοί στα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

china-cars-1000

H Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισήμανε ωστόσο ότι παραμένει «ανοικτή» στον διάλογο και σε κάθε εναλλακτική που θα προτείνει το Πεκίνο.

Η Κομισιόν ανακοίνωσε πως η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει να επιβάλει φόρους έως 36% από τα τέλη Οκτωβρίου 2024 και για μία πενταετία επί των εισαγόμενων από την Κίνα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά παραμένει ανοικτή σε εναλλακτική λύση που θα προτείνει το Πεκίνο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι δασμοί αυτοί, που θα προστεθούν στους φόρους ύψους 10% που έχουν επιβληθεί στα αυτοκίνητα που είναι κατασκευασμένα στην Κίνα, θα επιβληθούν μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου, αν εγκριθούν από τα 27 κράτη μέλη της Ένωσης, εκτός αν μέχρι τότε υπάρξει εναλλακτική συμφωνία με το Πεκίνο. Θα αντικαταστήσουν την προσωρινή φορολόγηση που αποφασίσθηκε στις αρχές του Ιουλίου και έφθανε το 36%, διευκρίνισε η Κομισιόν, η οποία παραμένει «ανοικτή» στον διάλογο και σε κάθε εναλλακτική που θα προτείνει το Πεκίνο για να αποφύγει την επιβολή αυτής της φορολογίας που επικρίνεται από ορισμένα κράτη μέλη, όπως η Γερμανία και η Σουηδία.

Η Κομισιόν ανακοίνωσε επίσης ότι δεν θα εισπράξει τους προσωρινούς φόρους που έχουν επιβληθεί από τις 5 Ιουλίου. Θα συνεχίσουν να καταβάλλονται, αλλά θα παραμείνουν μπλοκαρισμένοι σε τραπεζικό λογαριασμό πριν ενδεχομένως επιστραφούν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η νέα φορολόγηση

Η νέα φορολόγηση θα υιοθετηθεί οριστικά μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου, εκτός της περίπτωσης που μία ειδική πλειοψηφία κρατών μελών της ΕΕ (15 χώρες που αντιπροσωπεύουν το 65% του ευρωπαϊκού πληθυσμού) αντιταχθούν.

Παρά την πρωτοπορία των κινητήρων βενζίνης και diesel, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία φοβάται την εξαφάνιση των εργοστασίων της αν αποτύχει να ανακόψει τον αναμενόμενο κατακλυσμό κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τομέας όπου το Πεκίνο έχει το προβάδισμα έχοντας επενδύσει προ πολλού στην κατασκευή μπαταριών.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου βρίσκεται σε πλήρη άνθηση εν όψει της απαγόρευσης από το 2035 της πώλησης νέων αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα: τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν το 22% της ευρωπαϊκής αγοράς, έναντι 3% πριν από τρία χρόνια, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του τομέα. Οι μάρκες αυτοκινήτων από την Κίνα αντιπροσωπεύουν το 8% της αγοράς.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει να επιβάλει φόρο ύψους 9% για μία πενταετία στις εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla που κατασκευάζονται στην Κίνα, σαφώς χαμηλότερο σε σχέση με τα υπόλοιπα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αφού η Tesla έχει λάβει μικρότερες επιδοτήσεις από την Κίνα.

Η προσαρμογή των προτεινόμενων δασμολογικών συντελεστών με βάση τεκμηριωμένες παρατηρήσεις σχετικά με τα προσωρινά μέτρα που ελήφθησαν από τα ενδιαφερόμενα μέρη, καθώς και την ολοκλήρωση των βημάτων έρευνας που δεν είχαν ακόμη οριστικοποιηθεί στο προσωρινό στάδιο ήταν:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

BYD: 17,0%

Geely: 19,3%

SAIC: 36,3%

Λοιπές συνεργαζόμενες εταιρείες: 21,3%

Όλες οι άλλες μη συνεργαζόμενες εταιρείες: 36,3%.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ