Πόσα ηλεκτρικά ΙΧ made in China πωλούνται στην ΕΕ;

china-cars-1000

Η Κίνα απείλησε να ανταποδώσει με εισφορές σε αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες που θα έπλητταν τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πολυτελών οχημάτων.

Οι κινεζικές μάρκες ηλεκτρικών αυτοκινήτων διατήρησαν το μερίδιό τους στην πτωχή ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων τον Μάιο, εν όψει των νέων δασμών που έχουν σχεδιαστεί για να προστατεύουν τις τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες από τις εισαγωγές χαμηλού κόστους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BYD αντιπροσώπευαν το 8,7% των συνολικών πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, περίπου στο ίδιο επίπεδο με πριν από ένα χρόνο, καθώς οι κινεζικές εταιρείες πιέζουν τους Ευρωπαίους ομολόγους τους με νέα, φθηνά μοντέλα, σύμφωνα με την ερευνήτρια Dataforce . Οι συνολικές παραδόσεις μειώθηκαν 12% στα 13.390 οχήματα, μια πτώση που αντιστάθμισε οριακά την υποχώρηση της ζήτησης για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα σε όλη την περιοχή.

Τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα διατηρούνται στην Ευρώπη παρά την απόφαση επιβολής επιπλέον δασμών.

Η διείσδυση των κινεζικών ηλεκτρικών ΙΧ στην αγορά της ΕΕ

Από το 2019, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες υπό την ηγεσία της SAIC Motor Corp. — η οποία κατέχει και τη πρώην βρετανική μάρκα MG — έχουν καταλάβει ένα αυξανόμενο κομμάτι μιας αγοράς ζωτικής σημασίας για τη βιομηχανική σταθερότητα της Ευρώπης και τις μελλοντικές θέσεις εργασίας. Η αυξανόμενη επιτυχία τους ώθησε την Ευρωπαϊκή Ένωση πέρυσι να διερευνήσει την κρατική βοήθεια στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Την Παρασκευή 5 Ιουλίου, η ΕΕ προχώρησε με τους προσωρινούς δασμούς εισαγωγής έως και 48%, από το σημερινό 10%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη επιβραδύνθηκε πρόσφατα, με τις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών τον Μάιο να μειώνονται κατά 11% — τώρα αποτελούν μόλις το 14% της αγοράς επιβατικών αυτοκινήτων της Γηραιάς Ηπείρου. Ωστόσο, τα αυτοκίνητα με μπαταρίες παραμένουν σε τροχιά για να αναλάβουν τη σκυτάλη, καθώς η ΕΕ σταματά τις πωλήσεις οχημάτων που καίνε καύσιμα έως τα μέσα της επόμενης δεκαετίας.

Εκεί οι κινέζοι αυτοκινητοβιομηχανίες βλέπουν ένα άνοιγμα για την κατάκτηση μιας επικερδούς εξαγωγικής αγοράς καθώς η τεχνολογία μπαταριών χαμηλού κόστους και η γενναιόδωρη κρατική επιδότηση τους δίνουν πλεονέκτημα έναντι των Volkswagen, Stellantis και Renault. Οι κρατικές ενισχύσεις προς τους κινέζους κατασκευαστές έχουν φέρει το Πεκίνο στα πρόθυρα ενός εμπορικού πολέμου με την ΕΕ, με την Κίνα να απειλεί με αντίποινα.

Οι πωλήσεις κινεζικών μαρκών στην ΕΕ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι δασμοί στοχεύουν επίσης μοντέλα κινεζικής κατασκευής, όπως το iX3 της BMW , το Dacia Spring της Renault και το Model 3 της Tesla. Συνολικά, σχεδόν δύο στα πέντε ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλούνται σε όλη την Ευρώπη κατασκευάστηκαν στην Κίνα, σύμφωνα με συμβούλους αυτοκινήτων Jato Dynamics.

Ενώ έχουν διατηρήσει το μερίδιο αγοράς, οι κινεζικές μάρκες δεν έχουν αποφύγει την πτώση της ευρωπαϊκής ζήτησης.

«Οι ανησυχίες σχετικά με τα επερχόμενα μέτρα που θα λάβει η ΕΕ και η μεγαλύτερη εστίαση στα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης εξηγούν αυτό το αρνητικό αποτέλεσμα για τη μάρκα», δήλωσε ο Felipe Munoz, ανώτερος αναλυτής της Jato, αναφερόμενος σε μοντέλα που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Γενικότερα, η κατάργηση ή η μείωση των επιδοτήσεων αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζει να βλάπτει τη ζήτηση. Οι πωλήσεις στη Γερμανία μειώθηκαν κατά 31% τον Μάιο σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, αφού η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης έδωσε κίνητρα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα τέλη του περασμένου έτους.

Ενώ οι συνομιλίες με την ΕΕ θα μπορούσαν ακόμη να αποτρέψουν έναν εμπορικό πόλεμο, η Κίνα απείλησε να ανταποδώσει με εισφορές σε αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες που θα έπλητταν τους Γερμανούς κατασκευαστές πολυτελείας όπως η Mercedes-Benz, η BMW και η Porsche. Κινέζοι αξιωματούχοι έχουν επίσης βάλει στο στόχαστρο το γαλλικό μπράντι και το ισπανικό ζαμπόν σε μια προσπάθεια να αποτρέψουν τους νέους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ