Αυτοί είναι οι 5 καλύτεροι 4κύλινδροι ιαπωνικοί κινητήρες

Honda Engine

Οι τετρακύλινδροι κινητήρες είναι, χωρίς αμφιβολία, οι πιο χρησιμοποιούμενοι κινητήρες στον κόσμο. Και έχουν πολλά ατού.

Από την παροιμιώδη αξιοπιστία που έχει χρήσει τα ιαπωνικά αυτοκίνητα ως τα πιο ανθεκτικά στο πέρασμα του χρόνου, μέχρι τις υψηλές επιδόσεις. Είναι πολλές οι μονάδες που έχουν κάνει τη διαφορά αλλά επιλέξαμε πέντε.

Honda K20 και K24

Εδώ μιλάμε για μια πολύ μακρόχρονη οικογένεια κινητήρων, που αποτελείται από τετρακύλινδρα μπλοκ διαφόρων κυβισμών (2 και 2,4 λίτρων) που στις αρχές της δεκαετίας του 2000 εφοδίαζαν σχεδόν όλα τα μοντέλα της ιαπωνικής μάρκας: το Honda Civic, το Type-R, το CR-V ή ακόμα και το Honda Accord.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ήταν ατμοσφαιρικοί κινητήρες που παρά την απουσία turbo κατάφεραν να προσφέρουν αρκετά υψηλές επιδόσεις, ξεπερνώντας ακόμη και τα 220 άλογα. Επιπλέον, αποτέλεσαν μια σταθερή βάση για την ανάπτυξη τροποποιήσεων που ξεπερνούσαν τους 300 ίππους, δίχως προβλήματα.

Βασικό συστατικό της επιτυχίας του ήταν πως σχεδιάστηκε για να αντέχει τόσο στο πέρασμα του χρόνου όσο και στην κάλυψη ατελείωτων χιλιομέτρων. Μάλιστα, συνήθως οι εκδόσεις υψηλού κυβισμού μπορούσαν να ξεπεράσουν ακόμα και τα 300.000 χιλιόμετρα.

Mitsubishi 4G63T

Κινητήρας-θρύλος, που την περίοδο 1992-2007 εφοδίασε σε διάφορες παραλλαγές του εκδόσεις του Mitsubishi Lancer, ακόμα και στο EVO, αλλά τοποθετήθηκε και σε άλλα δημοφιλή μοντέλα, όπως τα Eclipse (90-99) και Galant.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόκειται για ένα υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα που ήταν από τους αγαπημένους των οίκων βελτιώσεων, διότι μπορούσε να αντέξει πολλές τροποποιήσεις και μάλιστα ανεβάζοντας την απόδοσή του σε επίπεδα που λίγοι θα περίμεναν.

Στην εργοστασιακή του εκδοχή, κυκλοφόρησε με ισχύ που ξεκινούσε από τα 195 και έφτανε στα 345 άλογα. Στα χέρια των tuners, αυτοί οι αριθμοί ανέβαιναν σημαντικά.

Nissan SR20DET

Αν και όταν σκέφτεστε για Nissan υψηλών επιδόσεων, πρώτα σκέφτεστε την οικογένεια «Z» και το Skyline/GT-R, η ιαπωνική μάρκα είχε πολλούς άλλους σπορ εκπροσώπους στη γκάμα – ανάμεσά τους το ξεχωριστό Nissan Silvia που εφοδιαζόταν με τετρακύλινδρους κινητήρες.

Ο SR20DET ήταν ένας 2λιτρος τετρακύλινδρος turbo κινητήρας που αρχικά είχε ισχύ 205 αλόγων αλλά όπως και οι υπόλοιπες μονάδες σε αυτή τη λίστα, επιδεχόταν βελτιώσεων. Ακόμα και ακραίων, μιας και είδαμε ιπποδυνάμεις που έπιασαν ακόμα και τα 450 άλογα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Subaru EJ22

Εδώ έχουμε το απόλυτο αντίπαλο δέος του κινητήρα των Mitsubishi Evo, που βρισκόταν στην καρδιά του Subaru Impreza. Βέβαια όχι οποιασδήποτε έκδοσης του θρυλικού ιαπωνικού μοντέλου αλλά το 22B, που κατασκευάστηκε σε μόλις 424 μονάδες.

Πρόκειται για σπάνιο κινητήρα, που δεν τοποθετήθηκε σε κανένα άλλο μοντέλο. Ο EJ20 χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον αλλά ο EJ22 όχι. Είχε κυβισμό 2.212cc και η εργοστασιακή τιμή ισχύος του κινητήρα ήταν στα 275 hp.

Honda F20C

Η Honda κλείνει τη λίστα με τους πέντε καλύτερους τετρακύλινδρους κινητήρες που έχουν δημιουργήσει ιαπωνικές μάρκες, με μια διαφορετική πρόταση από αυτή στο ξεκίνημα της λίστας. Οι μονάδες L20 και K24 τοποθετούνταν σε έναν τεράστιο αριθμό οχημάτων της μάρκας, όμως αντίθετα, ο κινητήρας F20C τοποθετήθηκε αποκλειστικά σε ένα μόνο μοντέλο. Ο λόγος για το εμβληματικό Honda S2000, το οποίο για πολλά χρόνια είχε κάτω από το καπό τον κινητήρα με τη μεγαλύτερη ισχύ ανά λίτρο!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ήταν ένας δίλιτρος τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας, που μπορούσε να αναπτύξει ισχύ 240 αλόγων στις 8.600 στροφές/λεπτό, με τη μέγιστη τιμή ροπής στα 200 Nm στις 7.500 στροφές/λεπτό. Όμως στην έκδοση αποκλειστικά για την αγορά της Ιαπωνίας, ο F20C πρόσφερε κάτι παραπάνω, στα 247 άλογα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ