Η φορολογία της Ελλάδας στο αυτοκίνητο συνεχίζει να είναι από τις υψηλότερες στην Ευρώπη. Δείτε τι συμβαίνει εδώ και τι στις υπόλοιπες χώρες στον Φ.Π.Α.
Από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης και έπειτα, η Ελλάδα θέσπισε υψηλότατους φόρους στο αυτοκίνητο έχοντας ως στόχο τα πολυπόθητα έσοδα για το κράτος. Έτσι λοιπόν, αυτή τη στιγμή ένα καινούργιο αυτοκίνητο περιλαμβάνει στην τιμή μου όχι μόνο τον Φ.Π.Α., αλλά και το τέλος ταξινόμησης που το καθιστούν συχνά ακριβότερο από πολλές άλλες αγορές.
Ειδικά στον τομέα του Φ.Π.Α., με το ποσοστό του στην Ελλάδα να βρίσκεται σήμερα στο 24%, η χώρα μας έχει το 3ο ακριβότερο ποσοστό Φ.Π.Α. στην Ευρώπη, κάτι που συνεπάγεται και πάλι υψηλότερες τιμές –κατά περίπτωση πάντα– στο αυτοκίνητο.
BUY NOW
Τον υψηλότερο φόρο στην Ευρώπη, 27%, τον συναντούμε στην Ουγγαρία, μετά με 25% φορολογείται το αυτοκίνητο στη Δανία, τη Σουηδία και την Κροατία, ενώ έπεται η Ελλάδα και η Φινλανδία με 24%.
Στον αντίποδα, στο πλούσιο Λουξεμβούργο ο Φ.Π.Α. στο αυτοκίνητο είναι 17%, στη Μάλτα 18%, ενώ στη Γερμανία, την Κύπρο και τη Ρουμανία, ο Φ.Π.Α. είναι 19%.
Με βάση τα δεδομένα αυτά, εάν για παράδειγμα στη χώρα μας ο Φ.Π.Α. από 24% έπεφτε στο 19% της Κύπρου, τότε θα κερδίζαμε 5 ποσοστιαίες μονάδες και θα μιλούσαμε για κέρδος περί τα 500 ευρώ σε ένα αυτοκίνητο 12.000-13.000 ευρώ και περί τα 1.000 ευρώ σε ένα αυτοκίνητο 26.000-27.000 ευρώ.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε τους συντελεστές Φ.Π.Α. στο αυτοκίνητο σε όλες τις χώρες της Ευρώπης:
- Ουγγαρία: 27%
- Δανία, Κροατία, Σουηδία: 25%
- Ελλάδα, Φινλανδία: 24%
- Ιρλανδία, Πολωνία, Πορτογαλία: 23%
- Ιταλία, Σλοβενία: 22%
- Βέλγιο, Ισπανία, Λετονία, Λιθουανία, Ολλανδία, Τσεχία: 21%
- Αυστρία, Βουλγαρία, Γαλλία, Εσθονία, Σλοβακία: 20%
- Γερμανία, Κύπρος, Ρουμανία: 19%
- Μάλτα: 18%
- Λουξεμβούργο: 17%
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ