Προ των πυλών ο αυτοκινητόδρομος που θα ενώσει την Αθήνα με τη Μακεδονία -Πότε θα είναι έτοιμος

αυτοκινητόδρομος ε65

Ταχύτερα, αλλά και με μεγαλύτερη ασφάλεια θα πραγματοποιείται το ταξίδι από την πρωτεύουσα στο βόρειο τμήμα της χώρας μόλις ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος E65.

Εικόνα για την πρόοδο εργασιών στο κομμάτι «Καλαμπάκα-Μουργκάνη Τρικάλων» που εντάσσεται στο βόρειο τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας Ε65 προσφέρει βίντεο από drone στο Youtube.

Μεγάλο τμήμα του δρόμου έχει ασφαλτοστρωθεί, με τις εργασίες να προχωρούν με αμείωτους ρυθμούς, με φόντο την ολοκλήρωση του συνόλου του έργου μέσα στην άνοιξη του 2026, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας μιλώντα στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.

Η πρόοδος στα εναπομείναντα 46 χιλιόμετρα του βόρειου τμήματος «Καλαμπάκα-Εγνατία Οδός», προσεγγίζει το 70%, ενώ από τον Απρίλιο του 2024 λειτουργεί το μεγαλύτερο τμήμα του νέου οδικού άξονα, από τη Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα, μήκους 135 χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η περαίωση των τελευταίων χιλιομέτρων θα σηματοδοτήσει τη δημιουργία ενός αυτοκινητοδρόμου μήκους 181,5 χιλιομέτρων παρέχοντας στους οδηγούς έναν ασφαλή και σύγχρονο οδικό άξονα που θα αποτελέσει τον τρίτο κάθετο εθνικό άξονα της ηπειρωτικής χώρας. Στα δυτικά υπάρχει ο άξονας της Ιόνιας Οδού, Αντίρριο – Ιωάννινα και ανατολικά ο άξονας Αθήνας – Θεσσαλονίκης.

Το ταξίδι Λαμία-Εγνατία Οδός θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά (από 3 και 15 σήμερα), το Αθήνα-Γρεβενά 4 και Αθήνα-Μέτσοβο 4 ώρες, το Αθήνα-Καστοριά 4 ώρες και 35 λεπτά, και το Αθήνα-Κοζάνη 4 ώρες και 30 λεπτά.

Παράλληλα, θα διευκολυνθεί η πρόσβαση στο εξωτερικό, καθώς ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος συνδέεται, μέσω της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αξόνων αυτής, με το εξωτερικό. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
αυτοκινητόδρομος κεντρικής Ελλάδας ε65

Επιπροσθέτως, θα συνδέεται, πιο γρήγορα και με ασφάλεια, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας με το λιμάνι του Βόλου, ενώ θα συρρικνωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα Δυτικά Βαλκάνια.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Βόρειου Τμήματος

  • Συνολικό μήκος: 70,5 χλμ.
  • 2 Δίδυμες Σήραγγες (στο 176ο χλμ) και μία σήραγγα μονού κλάδου (στο 137ο χλμ)
  • 2 Τεχνικά Cut & Cover (στο 137ο χλμ. και 138ο χλμ)
  • 23 Γέφυρες
  • 14 Άνω & 40 Κάτω Διαβάσεις
  • 3 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
  • 89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
  • 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας)
  • 2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό)
  • 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων και 2 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων
  • 2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)
  • 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ