Έρχονται τα ταξί χωρίς οδηγό -Θα είναι κινούμενα «living room»

Waymo Autonomous Taxi

Ο κινεζικός γίγαντας Geely ολοκλήρωσε την εξέλιξη της νέας πλατφόρμας SEA-M, στην οποία θα χτιστεί το πλήρως αυτόνομο ταξί της αμερικανικής Waymo.

Η αρχτεκτονική SEA χρησιμοποιείται από τις θυγατρικές εταιρείες της Geely -στο Smart #1, στα Zeekr 001 και 009, καθώς και στο επερχόμενο B-SUV της Volvo- και η παραλλαγή της SEA-M έχει πλέον τη δυνατότητα να ενσωματώσει την τεχνολογία της πλήρως αυτόνομης οδήγησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Waymo, μια εταιρεία της Καλιφόρνια των ΗΠΑ, θα χτίσει πάνω στη SEA-M το πρώτο αυτόνομο ταξί της, το οποίο χαρακτηρίζεται ως «ένα κινούμενο living room» - χάρη στα διερυμένα του μετατρόχια, στην αφαίρεση της μεσαίας κολόνας και στο πλήρως επίπεδο πάτωμά του.

Τα εμπρός καθίσματα σύρονται σε ιδιαίτερα μεγάλη διαδρομή στο εσωτερικό του Waymo, ενώ το ταμπλό διαθέτει στο κέντρο του μια τεράστια οθόνη ενημέρωσης, πλοήγησης και πολυμέσων. Για τους πίσω επιβάτες υπάρχουν δύο ακόμη οθόνες αφής.

Όσο για τα ενεργειακά θέματα, η πλατφόρμα SEA είναι δεκτική σε μπαταρίες που μπορούν να φτάσουν τις 140 kWh, προσφέροντας αυτονομία που αγγίζει ακόμα και τα 850 χιλιόμετρα στον κινεζικό κύκλο μετρήσεων. Ωστόσο, προς το παρόν δεν είναι γνωστό αν οι τροποποιήσεις που χρειάστηκαν για τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης χρειάστηκε να θυσιάσουν λίγο από το χώρο των μπαταριών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προς το παρόν, το πρωτότυπο με την πλατφόρμα SEA-M δοκιμάζεται χωρίς το σύνορο των αισθητήρων Lidar και με οδηγό, στο κέντρο εξέλιξης China Europe Vehicle Technology Centre (CEVT) στο Gothenburg της Σουηδίας.

Δεν υπάρχει ακόμη πληροφόρηση για τη χρονική στιγμή διάθεσης του αυτόνομου ταξί στη Waymo, η οποία για λίγα χρόνια ακόμα θα συνεχίσει με τον στόλο των ηλεκτρικών της Jaguar I-Pace και Chrysler Pacifica. Η ίδια πλατφόρμα θα διατίθεται και σε άλλες εταιρείες κινητικότητας όπως η Waymo, και φυσικά στην αυτοκινητοβιομηχανία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κι όλα αυτά ενώ πρόσφατα η Argo AI, εταιρεία εξέλιξης τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης με επενδύσεις της Ford και της Volkswagen, κατέρρευσε υπό το βάρος των χρεών της. Μετά από αυτό, η Ford αφοσιώθηκε στην εξέλιξη συστημάτων αυτόνομης οδήγησης -χαμηλότερου- επιπέδου 2 και 3, καθώς ο διευθύνων σύμβουλος του μπλε οβάλ Jim Farley είπε ότι «η ευρεία χρήση πλήρως αυτόνομων οχημάτων είναι πολύ μακριά ακόμα».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ