Η δοκιμή αποτελεί μέρος του ερευνητικού προγράμματος Self-Driving Research Programme της Ford, που λειτουργεί απευθείας με τους πελάτες προκειμένου να γίνει κατανοητό πώς τα αυτόνομα οχήματα μπορούν να ενσωματωθούν στην επιχείρησή τους.
Η Ford Motor Company και το DP World London Gateway πραγματοποίησαν μία δοκιμή με ένα προσομοιωμένο αυτόνομο όχημα για να καταδείξουν πόσο χρήσιμη μπορεί να αποβεί μία τέτοια μελλοντική τεχνολογία για εργαζόμενους και διαχειριστές μεγάλων εργοταξίων. Η πρωτοβουλία αποτελεί μέρος του ερευνητικού προγράμματος της Ford για την αυτόνομη οδήγηση (Self-Driving Research Programme), που έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να κατανοήσουν πόσο ωφέλιμα είναι τα αυτόνομα οχήματα για τις δραστηριότητές τους. Έχοντας ξεκινήσει από τον Ιούνιο με σκοπό να διερευνήσει τις πιθανές επιπτώσεις στις υπηρεσίες ταχυμεταφορών και τις κατ’ οίκον παραδόσεις, η δοκιμή με την DP World κατέγραψε με ποιο τρόπο διαχειρίστηκαν οι παραλήπτες την πρόσβαση σε αυτόνομα οχήματα.
Βαθύτερος σκοπός του πιλοτικού προγράμματος είναι να αναγνωριστούν νέες ευκαιρίες και μοντέλα για δραστηριότητες αυτόνομων οχημάτων – κυρίως να καταστεί σαφές με ποιο τρόπο οι υπάρχουσες διαδικασίες και οι ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις μπορούν να λειτουργήσουν με τα αυτόνομα οχήματα.
BUY NOW
Η Ford δοκιμάζει την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης σε μεγάλες πόλεις σε όλη την Αμερική σε συνεργασία με την Argo AI. Η εταιρεία σχεδιάζει να επενδύσει περίπου 7 δισεκ. δολάρια (6,02 δισεκ. ευρώ) σε αυτόνομα οχήματα σε διάστημα μιας δεκαετίας μέχρι το 2025 – εκ των οποίων τα 5 δισεκ. δολάρια (4,3 δισεκ. ευρώ) από το 2021 και μετά – στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών της για την κινητικότητα.
Για τη δοκιμή αυτή, η Ford χρησιμοποίησε ένα ειδικά προσαρμοσμένο και κατάλληλα εξοπλισμένο Transit ώστε να θυμίζει σε εμφάνιση ένα πραγματικό αυτόνομο όχημα με τον οδηγό κρυμμένο μέσα σε ένα “Human Car Seat”. Οι εργαζόμενοι στο κτίριο υποδοχής της εταιρείας φόρτωναν δέματα σε ασφαλή ντουλάπια στο πίσω μέρος του Transit. Στη συνέχεια, σε καθορισμένες ώρες παράδοσης, το όχημα μετέβαινε στην κυρίως υποδοχή, διανύοντας απόσταση 3,5 χιλιομέτρων, και οι συνάδελφοί τους εκεί παραλάμβαναν τα δέματα. Κανονικά, το προσωπικό σήμερα παραλαμβάνει αυτοπροσώπως τα πακέτα από την υποδοχή. Πέραν της χρονοβόρας διαδικασίας, οι διαδρομές αυτές δεν εγγυώνται μία θέση οδηγού πλήρους απασχόλησης.
Οι ερευνητές, οι οποίοι παρακολούθησαν κάθε βήμα της διαδικασίας και πήραν συνεντεύξεις από τους συμμετέχοντες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη δοκιμή, διαπίστωσαν ότι οι εργαζόμενοι γρήγορα εξοικειώθηκαν με τη χρήση του τροποιημένου van. Κάποιοι εκπαίδευσαν εκ των προτέρων συναδέλφους για πρόσβαση στα δέματά τους, ενώ άλλοι επινόησαν λύσεις για να ξεπεράσουν τις δυσκολίες που σκόπιμα είχαν θέσει οι ερευνητές.