Αυτός είναι ο νέος γίγαντας των θαλασσών της BYD -Πόσα χρήματα εξοικονομεί η κινεζική εταιρεία

Το έκτο εμπορικό πλοίο της BYD ονομάζεται «Xi’an» και είναι έτοιμο για το παρθενικό δρομολόγιό του από την Κίνα προς την Ευρώπη, αυξάνοντας έτσι περαιτέρω τις εξαγωγικές δυνατότητες της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Πρόκειται για το έκτο οχηματαγωγό πλοίο ro-ro (roll-on/roll-off) του κινεζικού κολοσσού το οποίο ονομάζεται «Xi’an», προς τιμήν της ομώνυμης πρωτεύουσας της επαρχίας Shaanxi, όπου η εταιρεία διαθέτει ένα από τα κύρια εργοστάσιά της.
Έχοντας τον δικό της στόλο εμπορικών πλοίων, η BYD επιθυμεί να ελέγχει σχεδόν όλα τα σημεία της εφοδιαστικής αλυσίδας, ενώ η αρχή έγινε πριν από περίπου ενάμιση χρόνο, με την καθέλκυση του πρώτου της οχηματαγωγό πλοίου, του Explorer No.1. Ακολούθησε το Changzhou, που ξεκίνησε το ταξίδι του τον Δεκέμβριο του 2024 μεταφέροντας 5.000 οχήματα στην Ευρώπη.
BUY NOW
Η BYD δεν έχει ανακοινώσει προς το παρόν τη χωρητικότητα του «Xi’an», ωστόσο δημοσίευσε φωτογραφίες στις οποίες απεικονίζεται μαζί με το Shenzhen, το οποίο ετοιμάζεται να ξεκινήσει το πρώτο του δρομολόγιο, μεταφέροντας 9.200 αυτοκίνητα.

Η κατοχή δικών της μεταγωγικών πλοίων ενισχύει περαιτέρω την απαγκίστρωση της BYD από μεσάζοντες, κάτι που ο κινεζικός κολοσσός μάλλον θεωρεί προνόμιο υψίστης σημασίας, αφού εκτός από την κατασκευή αυτοκινήτων, παράγει μπαταρίες για ηλεκτρικά οχήματα, έχει στην ιδιοκτησία του ορυχεία λιθίου, ενώ έχει ιδρύσει και μία ασφαλιστική εταιρεία στην Κίνα.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις που βασίζονται σε έναν όγκο εξαγωγών 500.000 οχημάτων, η BYD εξοικονομεί περίπου 1,4 δισ. δολάρια κάθε χρόνο χάρη στον ιδιόκτητο στόλο της. Οι συνολικές πωλήσεις οχημάτων της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας για το 2024 ξεπέρασαν τα 4,2 εκατομμύρια, ωστόσο ο στόχος για το 2025 έχει οριστεί στις 5,5 εκ. πωλήσεις.
Ο κινεζικός κατασκευαστής οχημάτων με έδρα τη Shenzhen σχεδιάζει να έχει στην κατοχή του έναν στόλο οκτώ οχηματαγωγών πλοίων μέχρι τις αρχές του 2026.